Of jullie eten beiden gewoon genoeg om op dat gewicht te blijven, niet te veel en niet te weinig. In het eerste geval zullen er wel verborgen calorieën bij komen kijken, in het 2de iemand die al 1/3 maaltijden niet eet. Dat is allemaal niet abnormaal lijkt me.
Ik heb een kleine edit gedaan rond mijn ontbijt. Het probleem is dat mijn lichaam het niet gewend is, maar ik denk wel dat een klein ontbijt meer positief resultaat hebben dan zal negatieve resultaten qua ritme en energie, en gezien je meer energie hebt, zal je het ook sneller verbranden, dus zal een deel (50 of 100 kcal) gratis calorieën zijn. Maar als je bvb. in een weekend om 9 uur opstaat, en dan 800 kcal eet, en dan eet je s'middags opnieuw, dan is het best dat je één van die twee maaltijden overschakelt.
Mijn eetlust is s'ochtends niet zo groot... dat is uit gewoonte. Gelukkig is mijn eetlust s'middags wel altijd dik oké, eigenlijk zelfs zeer goed.
Idealiter denk ik s'ochtends behoorlijk grote maaltijd, misschien een halfuur of een uur na het opstaan. En dan een paar keer op de dag wat lichters, met een keer een middelgrote maaltijd er nog tussen dat dat het beste. Het is echt het ritme dat op punt moet staan, en je lichaam dat dat ritme ook moet kennen.
Maar dat ritme moet natuurlijk kunnen ruimen met onze werk- en school- en dagbezigheidritmes. Maar het is wel zo dat dat ritme niet iedereen kan liggen, en bij mij is dat qua slaapritme moeilijker, maar bij een ander kan dat zijn, dat zijn eetritme niet echt goed daarop is aangepast, en dat de reden is waarom gewicht verliezen moeilijk gaat.
Als je vlak voor het slapen relatief vaak nog een grote maaltijd verorbert, dan kan je lichaam dat moeilijk verteren in je slaap, omdat het dan in rusttoestand gaat. Het kan ervoor zorgen dat je moeilijker slaapt, maar het kan eens dat je slaapt ook dat voedsel moeilijker verwerken. Het hangt ook af dat je lichaam dat ook gewend is of niet, om dat te doen, want sommige mensen doen dat zo vaak dat hun lichaam zich daar juist aan aanpast.
En wat een grote maaltijd is, ja, daar hebben sommige mensen een verkeerd beeld over. Meer dan 500kcal nuttigen 3 uur voor je gaat slapen is geen goed idee (en een zak chips valt daar al onder).
En toch, als je drie zakken chips op een dag eet bvb. (als ontbijt, middagmaal en avondmaal), dan vallen de meeste mensen af). Maar sowieso heb je veel te weinig goede voedingsstoffen dan, en is dat hetzelfde verhaal als een maand lang voor elke maaltijd naar McDonalds gaan, maar je valt af, en qua stoffen die je nodig hebt, zal dat zelfs nog veel slechter gesteld zijn dan, omdat er in die chips 1. weinig variatie zit en 2. ook totaal niet genoeg gezonde stoffen die je nodig hebt.