Starvation mode is een vrij grote mythe. Ja, als je een lange tijd onder uw onderhoud eet gaat uw BMR naar beneden. Maar niet in die mate dat uw lichaam plots gaat stoppen met vet verbranden. Ik heb +- 2 jaar onder mijn onderhoud gegeten toen ik gewicht verloor, en mijn lichaam is niet 1 keer gestopt met vet te verliezen. Als uw lichaam minder binnen krijgt zal het vet blijven verliezen.
+1
Op 9L hadden we daar ook eens een discussie over => https://www.beyondgaming.be/archive...rgewicht-deel-5.1154257?page=20#post-22402839
- 6% is significant, maar gaat er niet ineens voor zorgen dat je serieus omhoogveert in gewicht. 1114kcal/d begint (imo) dan weer wel al op uithongeren te lijken en daar is de terugval duidelijk groter.
En zelfs met die 13%, stel dat je BMR op 2400kcal/d ligt, dan zit je 13% lager nog steeds op 2.088 kcal en zal je ook met je felle restrictie blijven afvallen hoor.
Ga je pakweg rond 1500kcal/d innemen dan zal je BMR van 2400 > 2250 terugvallen volgens bovenstaande en zit ook hier niet het probleem van het falen van kcal restrictie.
)
).
.