Overgewicht, ondergewicht

102kg voor 1m82, ik kan het wel niet blijven steken op het feit dat ik gewoon veel spiermassa heb, er mag wel wat af. Gisteren voor de eerste keer gelopen (en mij stierlijk verveeld, maar ok ik probeer vol te houden) , het moeilijkste bij mij is gewoon, die 20min dat ik loop, zou ik gewoon ook wat triceps of biceps kunnen doen, die gedachte moet er wel wat uit denk ik

Waarom ga je dan niet gewoon 20 minuten deadliften of squatten?

Stel ik doe een crashdieet. Over een half jaar weeg ik nog amper 65kg voor 1m84,5 (nu 83,6 kg). Hoera !
Mijn buikvet? 98cm ipv 99cm als ik geluk heb? Meer zal het niet zijn hoor.

Met gewoon zo'n dieet gaat uw buikvet amper er af se. Om nadien terug op 83,6 kg te eindigen maar dan met 102cm ipv 99 cm buikomtrek. No thanks. Mirakels bestaan niet.

Je kan niet gericht vet verliezen/krijgen. Ik kan u met 200% zekerheid garanderen dat uw buikomvet veel meer zal verminderen dan 1cm als je 18kg verliest. Welke naam je dieet ook heeft, als je 20kg verliest zal je resultaat er bij elk dieet hetzelfde uitzien (ervan uitgaan dat je genoeg proteine binnen krijgt).

Hier in juni gestart en dan op 4 maand 10kg verloren door veel sporten en gezond eten.

Dan een tijd stabiel gebleven, maar nu twee maand gestopt met roken + een beetje moeilijke periode en er is al terug 5kg bijgekomen.

Beetje domper, maar nu is het moment om te herpakken. Maar ik merk gewoon dat ik ipv een sigaret neem iets eet als ik een dipje heb :)

Ik denk gewoon niet dat het de moeite is om jezelf gewoontes te leren die je toch niet kan volhouden
Dit, je moet echt wel een activiteit vinden die je leuk vindt om het vol te houden.
Het kan natuurlijk geen kwaad om dingen uit te proberen en 3? maand vol te houden , soms leer je het pas na een tijd appreciëren.
Maar voor iets jaar in jaar uit te blijven doen moet je het echt wel leuk vinden, of dat nu zwemmen, lopen, fitness, of whatever is.
En zelfs dan is het soms moeilijk om terug op te nemen na ziekte of een paar weken/maanden stil te liggen.

Hier gaat het afvallen traag maar zeker ondertussen. Ik zit aan iets meer dan 1kg / maand wat wel iets trager is dan ik had gehoopt maar ik ben al blij dat het de goede richting uit gaat. Ik denk (hoop :unsure: ) dat de krachttraining er ook voor iets tussen zit. Ik wil daar ook blijven verbeteren dus ik ga niet zot laag in calorieën, misschien is er zelf wat spieropbouw (terug hoop). Ik ben wel content voorlopig en voel mij alleszins al een stuk fitter en beter dus ik klaag zeker niet. Zolang de weegschaal blijft volgen komt het goed!
Bwah ik weet niet. Als je ook krachttraining doet, en je merkt dat je daar wel sterker wordt. Dan kan je vrij zeker zijn dat die 1kg/maand die je kwijtraakt, effectief gewoon volledig vetmassa gaat zijn. Dat is toch best goed. Ik weet niet wat je kcal tekort nu is, maar als dat niet zo hoog is, en je kan het makkelijk volhouden op deze manier, dan is dat een heel goeie situatie denk ik.

Geef het vooral genoeg tijd. Je ziet pas echt groot verschil na x-aantal maanden. Als dat dan niet het gewenste resultaat is, kan je nog altijd bijsturen. Zo lang de weegschaal naar beneden blijft gaan zit je goed zou ik denken.

Voor het eerst kleine waarschuwing gekregen over cholesterol (214, tov normale bmi 23 en veel sport en gezonde voeding)... ?
Cholesterol is iets dat hoofdzakelijk genetisch bepaald is. Uiteraard vormen sport, gezonde voeding, etc ook een belangrijke factor. Maar dat is daarom geen garantie voor een goed cholesterolgehalte.

Halfjaartje nu bezig met intensiever sporten en probeer ook wat op mijn eten te letten. Niet zo simpel, want ik blijf te graag chips en frieten eten.
Anyway, met dank aan het vele sporten, ben ik kleine 8 kg kwijt. Laatste maand zit ik op een plateau. 75-76kg voor 1m85.
En dat is eigenlijk goed genoeg. Ik weet dat ik nog 5 à 6 kg zou kunnen afvallen om terug op m'n scherpst te staan, maar dat is niet nodig. Wou vooral de trend keren, want de laatste jaren was ik net iets te snel iets te veel aan het bijkomen.

Deze ochtend eindelijk terug onder de 97 gedoken dus toch een goede 8kg kwijt. Nu het sporten terug opnamen en nog minstens 10 tot 15 kg eraf hoop ik

Ik wil terug mijn kcal deftig gaan tracken, want heb me precies wat laten gaan tijdens verhuis.

Ik gebruikte vroeger altijd myfitnesspal, maar abonnement loopt binnenkort af. En ik wil misschien wel eens nieuwe app (klinkt stom, maar nieuw "speelgoed" helpt wel 🤣).

Iemand nog app aanraders? Vereisten zijn een barcode scanner en koppeling met garmin watch.

Ik wil terug mijn kcal deftig gaan tracken, want heb me precies wat laten gaan tijdens verhuis.

Ik gebruikte vroeger altijd myfitnesspal, maar abonnement loopt binnenkort af. En ik wil misschien wel eens nieuwe app (klinkt stom, maar nieuw "speelgoed" helpt wel 🤣).

Iemand nog app aanraders? Vereisten zijn een barcode scanner en koppeling met garmin watch.
LoseIt is denk ik wel geschikt dan

Ik ga eens een week of twee proberen niks van suiker te eten geen koek, snoep, geen fruit met veel suiker bv banaan. Het is niet perse om gewicht te verliezen al mag dat natuurlijk maar eerder welke invloed het heeft op u algemeen gevoel.

Ik ga eens een week of twee proberen niks van suiker te eten geen koek, snoep, geen fruit met veel suiker bv banaan. Het is niet perse om gewicht te verliezen al mag dat natuurlijk maar eerder welke invloed het heeft op u algemeen gevoel.
Hier ondertussen al 2 weken geminderd met allerhande snoep en koeken. Daar waar ik vroeger er 3-4 of meer in men mond stak, want ja, snoepkast is snel gevonden bij het thuiswerken, is dat nu nog slechts 1 dag per week. Gaat me eigenlijk heel makkelijk af.

Mocht ik geen kind hebben, die kast bleef leeg. Dat is nog makkelijker om eraf te blijven.

Succes!

Hier ondertussen al 2 weken geminderd met allerhande snoep en koeken. Daar waar ik vroeger er 3-4 of meer in men mond stak, want ja, snoepkast is snel gevonden bij het thuiswerken, is dat nu nog slechts 1 dag per week. Gaat me eigenlijk heel makkelijk af.

Mocht ik geen kind hebben, die kast bleef leeg. Dat is nog makkelijker om eraf te blijven.

Succes!
Ja hier is dat ook zo er ligt altijd wel iets voor de kinderen, koeken voor school, chips al eet ik dat praktisch nooit. En merk je verschil in uw lichaam ?

Terug
Bovenaan