fermette-Vlaming
Member
Een collega van mij, waar ik veel mee naar het buitenland ga zit vandaag mooi onder de 100 kilogram. Hij weegt nu 98 voor 1m88. Hij komt van 140 kg. Op een gegeven moment had hij een 'belt-extender' nodig op het vliegtuig om zijn veiligheidsgordel dicht te krijgen. Hypertensie, veel te hoge cholesterol, zwaar snurken hebben hem doen besluiten om er iets aan te doen. Als jonge papa sta je daar natuurlijk allemaal bij stil. Op 11 maanden tijd toch 42 kilogram verloren. Meer bewegen, gezonder eten en alcohol tot het minimum beperken + elke week een shot Ozempic. Door het medicijn heeft hij geen zin meer in alcohol en is de drang naar andere suikers serieus gedaald. Het medicijn geeft precies het signaal van ok, ik heb genoeg. Als hij ongezonde voeding eet dan ervaart hij bijwerkingen van het medicijn zoals indigestie, krampen , bij gezonde voeding heeft hij nooit last van het medicijn. Stond er zelfs eerst wat sceptisch tegenover, maar blijkbaar zijn zo'n medicijnen toch de redding voor veel mensen?
(De buikomtrek moet blijkbaar minder dan 94 cm zijn) en heb ik ook al tientallen jaren een verhoogde kans op hart en vaatziektes en minder goed werkende organen. Mmm .. Fixeren op cijfers is dus precies geen goed idee
Iemand van 1m95 met buikomtrek 95 cm kan toch nooit ongezonder bezig zijn dan iemand van 1m65 met een buikomtrek van 93 cm?
. Ik voel het wel bij sommige kledingstukken een beetje, maar ik zie wel. Als er binnen een paar maand nog zo weinig verandering in zit misschien toch eens de calorieeen hercalculeren.