Overgewicht, ondergewicht

Ik heb geen huidplooimeter dus ik heb even kort gemeten op 2 plaatsen

Nek = 38 cm
Buikomtrek = 97 cm (- 2 cm tov eind vorig jaar)
Vetpercentage (volgens de calculator online) = 23,8%

1m84,5 - 83 kg

Ideaal zou ik moeten zakken naar < 22% maar ik heb geen huidplooimetingen gedaan dus ik weet niet goed hoe accuraat de waarden hierboven zijn. Vooral die buik krijg ik niet echt weg. Die is hardnekkig.

Ik heb geen huidplooimeter dus ik heb even kort gemeten op 2 plaatsen

Nek = 38 cm
Buikomtrek = 97 cm (- 2 cm tov eind vorig jaar)
Vetpercentage (volgens de calculator online) = 23,8%

1m84,5 - 83 kg

Ideaal zou ik moeten zakken naar < 22% maar ik heb geen huidplooimetingen gedaan dus ik weet niet goed hoe accuraat de waarden hierboven zijn. Vooral die buik krijg ik niet echt weg. Die is hardnekkig.

Das puur genetics, kan je niet veel aan doen buiten gewoon vermageren, hoe dom het ook klinkt. Wat je wel kan doen is bij Runnerslab (hier in Zwijndrecht) hebben zo'n DEXA scan, duurt zo'n 10 mintuten (was 35 euro) en dan krijg je een accurater beeld. Nu, volgens die Dexa scan had ik 9% op 95kg, dus hoe betrouwbaar dat is weet ik nu ook weer niet :D

Das puur genetics, kan je niet veel aan doen buiten gewoon vermageren, hoe dom het ook klinkt. Wat je wel kan doen is bij Runnerslab (hier in Zwijndrecht) hebben zo'n DEXA scan, duurt zo'n 10 mintuten (was 35 euro) en dan krijg je een accurater beeld. Nu, volgens die Dexa scan had ik 9% op 95kg, dus hoe betrouwbaar dat is weet ik nu ook weer niet :D
Waarom zou 9% op 95 kg niet kunnen?

Als je groot bent in combinatie met veel spiermassa is dat zeker haalbaar.

Waarom zou 9% op 95 kg niet kunnen?

Als je groot bent in combinatie met veel spiermassa is dat zeker haalbaar.

Jaja natuurlijk kan dat, bij het leger hadden ze 12% gemeten (zo'n weegschaal met een grip voor je handen) en de sportdokter 12,5 met zo'n huidplooimeter. Ik zag er in ieder geval niet uit als iemand met 9% vandaar, kan ook gewoon wat body dysmorphia zijn. Die dokter zei wel dat hij het nog nooit gezien had dat een dexa scan onder een huidplooimeter uitkwam, achja maakt opzich ook allemaal niet zoveel uit. Mijn punt was dat je voor niet al te veel geld wel een relatief uitgebreid onderzoek kan doen bij runnerslab.

Waarom niet gewoon de Perfect Whey? Die is goedkoper.

Edit: sinds vandaag ook creatine beginnen nemen. Ik ben benieuwd. Tot aan het groot verlof en dan zie ik wel.
Heb vorig jaar eens creatine geprobeerd en ben blijkbaar 1 in die minderheid die daar serieus mottig van wordt, als in duizelig en krampen. Mee gestopt en een tijdje daarna terug geprobeerd, exact dezelfde uitkomst.

Heb vorig jaar eens creatine geprobeerd en ben blijkbaar 1 in die minderheid die daar serieus mottig van wordt, als in duizelig en krampen. Mee gestopt en een tijdje daarna terug geprobeerd, exact dezelfde uitkomst.
Goed dat je het zegt. Ik zal het in de gaten houden.

Ik las dat creatine het hormoon die o.a. de oorzaak zou kunnen zijn voor haaruitval, stimuleert en aanmaakt. Er is wel nog geen enkel deftig wetenschappelijk onderzoek die dat bewijst.

Ik las dat creatine het hormoon die o.a. de oorzaak zou kunnen zijn voor haaruitval, stimuleert en aanmaakt. Er is wel nog geen enkel deftig wetenschappelijk onderzoek die dat bewijst.

En ik dacht ook gelezen te hebben dat het voor problemen met de testikels zou zorgen.

In ieder geval veel baldies in de gym dus het zou wel eens kunnen.

Sommige mensen hebben dat. Is "normaal". Ik had dat ook, maar nu neem ik creatine pillen ipv los poeder, en daar heb ik het niet bij. Misschien dat eens proberen?

Als ik goed zit over wat je in gedachten hebt, bedoelen ze dat creatine DHT zou kunnen verhogen. Al is daar nooit echt bewijs van geweest. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.

Ik fitness nu sinds 2 jaar vrij intensief, 5,6x per week. En neem ik ook creatine in en als reeds kalende vleesklak kan ik enkel maar beamen dat het zeker niet achteruit is gegaan. Mijn haar blijft zelfs bi stabiel 😬

Al vier dagen geen suiker aangeraakt, ik heb ook veel minder zin in eten in het algemeen.
Tis ni gezond maar heb twee dagen dat ik zelf de 1000 kcal niet haal voel me wel elke dag magerder worden.

Al vier dagen geen suiker aangeraakt, ik heb ook veel minder zin in eten in het algemeen.
Tis ni gezond maar heb twee dagen dat ik zelf de 1000 kcal niet haal voel me wel elke dag magerder worden.

Geen suiker kan wel eens deugd doen idd, maar ik zou toch zorgen dat je voldoende andere voedingstoffen binnen hebt.

Ik snap niet goed wat je hier nu mee wil bereiken? Je leert jezelf geen goed patroon aan en op langere termijn zal je hier bitter weinig resultaat van hebben. Je zegt zelf dat het niet gezond is, maar toch doe je er mee verder?

Geen suiker kan wel eens deugd doen idd, maar ik zou toch zorgen dat je voldoende andere voedingstoffen binnen hebt.

Ik snap niet goed wat je hier nu mee wil bereiken? Je leert jezelf geen goed patroon aan en op langere termijn zal je hier bitter weinig resultaat van hebben. Je zegt zelf dat het niet gezond is, maar toch doe je er mee verder?
Is niet de bedoeling om daar mee verder te doen (wel met dat suiker) tis gewoon de eerste week de bedoeling is om kracht training te doen en net onder kcal te kort te eten. Ik ben gewoon een heel moeilijke eeter rouwe groenten krijg ik niet binnen bv

Op 4 dagen ga je u niet elke dag magerder voelen worden. Dat is waarschijnlijk eerder uw lichaam zijn dat smeekt om voedingsstoffen. Het is niet normaal dat jij als volwassen man minder kcal eet dan een kleuter.

En als ik hard overkom, geen probleem mee. Maar je bent een beetje de Mac-bc van dit topic. Je hebt al zo vaak goed advies gekregen en blijft het negeren door gewoon de meest absurde crashdieëten te volgen om hoogstwaarschijnlijk binnen een paar dagen terug te gaan bingen en terug bij af te komen. Zo ga je nooit blijvende resultaten krijgen en de rest van uw leven met dergelijk ongezond voedingspatroon blijven zitten.

Is niet de bedoeling om daar mee verder te doen (wel met dat suiker) tis gewoon de eerste week de bedoeling is om kracht training te doen en net onder kcal te kort te eten. Ik ben gewoon een heel moeilijke eeter rouwe groenten krijg ik niet binnen bv
Ik snap de logica toch ook niet hoor. "Net onder tekort eten en krachttraining doen" ---> nog geen 1000 kcal. Dat is voor niets goed, behalve om jojo-gewijs toe te geven aan je uithongering.

Volwassen mensen moeten geen moeilijke eters zijn.

Dit is geen dieet voor alle duidelijkheid ik zeg sinds ik niks van suiker eet mijn honger gevoel nog minder is dan vroeger het is gewoon een vaststelling die ik merk deze week niet meer niet minder. Ik wil zelf niet vermageren dat heb ik twee jaar geleden al gedaan min 45 kg.

Op 4 dagen ga je u niet elke dag magerder voelen worden. Dat is waarschijnlijk eerder uw lichaam zijn dat smeekt om voedingsstoffen. Het is niet normaal dat jij als volwassen man minder kcal eet dan een kleuter.

En als ik hard overkom, geen probleem mee. Maar je bent een beetje de Mac-bc van dit topic. Je hebt al zo vaak goed advies gekregen en blijft het negeren door gewoon de meest absurde crashdieëten te volgen om hoogstwaarschijnlijk binnen een paar dagen terug te gaan bingen en terug bij af te komen. Zo ga je nooit blijvende resultaten krijgen en de rest van uw leven met dergelijk ongezond voedingspatroon blijven zitten.
Welke crash dieeten heb ik dan al wel gedaan ?

Welke crash dieeten heb ik dan al wel gedaan ?
Wel een beetje eerlijk zijn he. Ik heb u hier al zo vaak zien posten dat je al dagen aan een stuk ergens rond 1000 - 1400 kcal aan het eten bent, op 2-3 koeken per dag leeft, absoluut geen koude groenten lust, etc.

Allemaal zaken waar veel mensen hier u al zo vaak geweldig advies voor hebben gegeven. Hoe je langzaam stap voor stap kleine maar impactvolle veranderingen kan toebrengen aan je voedingspatroon. Maar je slaat ze gewoon altijd in de wind.

Wel een beetje eerlijk zijn he. Ik heb u hier al zo vaak zien posten dat je al dagen aan een stuk ergens rond 1000 - 1400 kcal aan het eten bent, op 2-3 koeken per dag leeft, absoluut geen koude groenten lust, etc.

Allemaal zaken waar veel mensen hier u al zo vaak geweldig advies voor hebben gegeven. Hoe je langzaam stap voor stap kleine maar impactvolle veranderingen kan toebrengen aan je voedingspatroon. Maar je slaat ze gewoon altijd in de wind.
Het is geen gezond voedingspatroon daarcheb je 200% gelijk in maar het is niet de bedoeling om af te vallen.

Terug
Bovenaan