Denk dat elk koerierbedrijf in hetzelfde bedje ziek is.
Vorige maand bij DPD een Macbook Air verzonden, Originele doos, in grotere doos en in nog grotere doos. Kwestie van veilig te zitten qua transport.
Verzekering op genomen van 500€.
Ik krijg van de klant melding dat hij een paar schoenen gekregen had ipv zijn macbook.
Wat was er gebeurt: in het sorteercentra was de doos opengesneden, macbook eruit gehaald, en om de "waarde volle zending" nog te leveren hebben ze er maar doos van zalando ingeknald.
Klant had dus paar schoenen ipv macbook.
Naar DPD mailen brengt niets op, bellen kan wel, eerst 15min in wacht hangen om dan een onbehulpzame medewerker te spreken (dit alles via een dure betaallijn). Na week of 3 gewoon korte mail van hen dat ze de 500€ gaan terugstorten. Dit kan wel 4 weken in beslag nemen.
Dat er een medewerker van hen een dief blijkt te zijn hoor ik niets van, wanneer ik vraag of alles wel gefilmd wordt in de sorteercentra krijg ik geen antwoord.