Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Toch heel tegenstrijdig dan?

"Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring niet beïnvloed zal worden, en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen naar EU bestemmingen.
Al onze bestellingen voor EU-landen zullen op DDP-basis geleverd worden en er zullen geen invoerrechten voor u te betalen zijn."
 
Dan zal de fout bij Zavvi liggen en zullen zij de DDP incoterm niet duidelijk vermeld hebben. Als zij alles bij IOSS hebben betaald en aangemeld zou dit aan Bpost moeten meegegeven zijn.

Iets (niet vermelding DDP) wat eveneens al eens voorvalt bij Amazon trouwens.
 
Heeft iemand recent nog iets bij The Book Depository besteld? Werden daar bij levering importkosten aangerekend?
 
Heeft iemand recent nog iets bij The Book Depository besteld? Werden daar bij levering importkosten aangerekend?
Van hun website:
Will I have to pay any extra fees to get my order in the EU?
The prices on our website and what you pay at checkout is the final price. You will not have to pay any additional charges or fees at delivery.
Delivery to the EU
Following the introduction of the Import One-Stop Shop (IOSS) on the 1st July there may be delays at Customs. We are working with our carriers to minimise any impact to orders but please be aware that it may take an additional 3-5 days for the delivery of your order.
Do prices include tax?
All prices include any local VAT (Value Added Tax) or sales tax which Book Depository may be required to charge. This may change dependent on your delivery location, details of which can be found in our terms and conditions. Non-book products e.g. stationery, audio books etc. may attract VAT or sales tax at different rates to book products. Tax on pre-orders may be estimated. If the actual amount of tax payable changes, the price of goods you pay will not change as a result.

Lijkt me dat ze dus bij het afrekenen u wel al de BTW aanrekenen en bij IOSS aanmelden. In principe zou je dus gewoon hier uw pakket moeten geleverd krijgen zonder nog iets extra te betalen.
 
Ik had gehoopt dat je bij aankopen via Ebay door de mazen van het net zou glippen omdat het van particulier naar particulier is, maar helaas :

 
Dat zijn dan ook zendingen met commercieel karakter he :). Zendingen tussen twee particulieren zullen enkel in speciale gevallen vrijgesteld blijven, vermoed ik.
 
Toch heel tegenstrijdig dan?

"Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring niet beïnvloed zal worden, en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen naar EU bestemmingen.
Al onze bestellingen voor EU-landen zullen op DDP-basis geleverd worden en er zullen geen invoerrechten voor u te betalen zijn."
Ik hing er ook aan met douane, had Indiana Jones 4K box besteld omdat die goedkoper dan Amazon was, ook rekening houdend met dat bericht van geen extra kosten op hun website, mocht 50€ betalen op een box van 80€...

Na 3 keer te zagen bij Zavvi uiteindelijk die kosten terugbetaald gekregen, maar voor mij is het gedaan bij Zavvi. Denk trouwens dat ze dat voor 1 keer wel doen, maar niet gaan blijven terugbetalen bij nieuwe orders. En Bpost zijn dikke gangsters met hun 24€ administratiekosten...moest allang failliet zijn dat prutsbedrijf.
 
Dat is wel zuur die berichten van Zavvi. Zijn er nog anderen die recent besteld hebben?
Ik hoop dat het bij Amazon UK beter loopt.
 
Dat is wel zuur die berichten van Zavvi. Zijn er nog anderen die recent besteld hebben?
Ik hoop dat het bij Amazon UK beter loopt.
Ik denk dat je inderdaad beter af bent met Amazon UK, zij rekenen een importkost bij de bestelling en dan kom je veel goedkoper uit dan als je laat afhandelen door Bpost.
 
Ik hing er ook aan met douane, had Indiana Jones 4K box besteld omdat die goedkoper dan Amazon was, ook rekening houdend met dat bericht van geen extra kosten op hun website, mocht 50€ betalen op een box van 80€...

Na 3 keer te zagen bij Zavvi uiteindelijk die kosten terugbetaald gekregen, maar voor mij is het gedaan bij Zavvi. Denk trouwens dat ze dat voor 1 keer wel doen, maar niet gaan blijven terugbetalen bij nieuwe orders. En Bpost zijn dikke gangsters met hun 24€ administratiekosten...moest allang failliet zijn dat prutsbedrijf.
Ik heb nog niks aan Bpost betaald, maar wel meteen naar Zavvi gestuurd. Heb nog geen respons gehad en binnen 3 dagen gaat het terug...
 
Ik heb nog niks aan Bpost betaald, maar wel meteen naar Zavvi gestuurd. Heb nog geen respons gehad en binnen 3 dagen gaat het terug...
Heb ik ook gedaan, eerst gezorgd dat ik het terugbetaald kreeg van Zavvi vooraleer ik het betaalde aan Bpost. Sommige werknemers bij Zavvi zijn nu ook niet de snuggerste en komen met standaardantwoorden af om u af te wimpelen.
Gewoon blijven berichten sturen en dan zal je op den duur wel een medewerker krijgen die niet tegendraads doet.
Maar ik zeg het, denk dat ze dat 1 keer doen, maar als je blijft bestellen gaan ze dat niet meer terugbetalen denk ik. Dus voor mij heeft Zavvi afgedaan.
 
Hier een maand terug in Australië een modelbouwauto gekocht. Auto was na een weekje in Brussel.
Krijg bericht van Bpost om 80€ bij te betalen. 5 minuten nadien betaald. Betaalbevestiging ontvangen op dezelfde avond.
Tot op heden nog niets ontvangen.
Ligt dus al 3+weken bij de douane of in een postdepot.
Ongelofelijk toch. Al 3x gebeld met Bpost maar ze beweren er zelf niets aan te kunnen doen.
F*cking gangsters zijn het. Als er nu 1 bedrijf op de fles zou mogen gaan van mij was het wel dat achterhaalde , ouwbollig , zielige zeikbedrijf van een Bpost. 0 informatie , een tracking die al 3 weken onveranderd is en personeel dat het in Keulen hoort donderen als je om inlichtingen vraagt.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Hier een maand terug in Australië een modelbouwauto gekocht. Auto was na een weekje in Brussel.
Krijg bericht van Bpost om 80€ bij te betalen. 5 minuten nadien betaald. Betaalbevestiging ontvangen op dezelfde avond.
Tot op heden nog niets ontvangen.
Ligt dus al 3+weken bij de douane of in een postdepot.
Ongelofelijk toch. Al 3x gebeld met Bpost maar ze beweren er zelf niets aan te kunnen doen.
F*cking gangsters zijn het. Als er nu 1 bedrijf op de fles zou mogen gaan van mij was het wel dat achterhaalde , ouwbollig , zielige zeikbedrijf van een Bpost. 0 informatie , een tracking die al 3 weken onveranderd is en personeel dat het in Keulen hoort donderen als je om inlichtingen vraagt.
En een klantendienst die alleen bereikbaar is via telefoon, die hebben precies het IT tijdperk gemist...
 
Ook weer een pakketje uit Japan, braafjes betaald en ligt ook alweer 4 dagen niks te doen. Tis ook te hopen dat ze het weer niet openmaken bij de douane, want die gasten kijken ook naar niks (al pakketten gehad waarbij de plastiek van het item was gedaan en het item zelf vol messneden stond).
 
En een klantendienst die alleen bereikbaar is via telefoon, die hebben precies het IT tijdperk gemist...
Gisteren heb ik op hun site zeker 15 minuten gezocht naar een emailadres. Helaas pindakaas. Van de ene FAQ naar de andere.
Vandaag nog eens gebeld , (vriendelijk) meisje ad lijn. Maar , het enige dat ik te weten ben gekomen is dat ze op de douane hopeloos achterlopen dankzij de nieuwe regelgeving. Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Het betaalverzoek was er vliegensvlug maar alles wat er na moet gebeuren is HOPELOOS.
Met een postkoets was alles nog beter en sneller geregeld.
 
Gisteren heb ik op hun site zeker 15 minuten gezocht naar een emailadres. Helaas pindakaas. Van de ene FAQ naar de andere.
Vandaag nog eens gebeld , (vriendelijk) meisje ad lijn. Maar , het enige dat ik te weten ben gekomen is dat ze op de douane hopeloos achterlopen dankzij de nieuwe regelgeving. Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Het betaalverzoek was er vliegensvlug maar alles wat er na moet gebeuren is HOPELOOS.
Met een postkoets was alles nog beter en sneller geregeld.
Tja, als ze nu ieder pakket gaan nakijken en betaling op gaan vragen kunnen ze maar zien dat ze volk hebben om dat af te handelen. Zeker gezien die administratiekosten die ze vragen.
 
Ter info, de douane mag wettelijk uw pakje maar 30 dagen laten liggen. Dat ze daar hopeloos achter staan, maakt géén reet uit. De wet is de wet.

Daarna moeten ze het vrijgeven. ik ken de juiste procedure niet, maar je kan daarna klacht indienen. Maar ik weet ook niet goed waar. Ik vind weinig info hierover. Iemand?
 
Was al vergeten dat dit was.
Had ook pakketje uit Japan besteld.
Op 2 juli in het land. Krijg brief van Bpost op 13juli binnen, dat ik moet betalen voor 15 juli :unsure: en het nadien aan douane zal voorgelegd worden.

Als ik da hier zo lees zalt pakketje deze maand niet meer bij mij zijn.
 
Ter info, de douane mag wettelijk uw pakje maar 30 dagen laten liggen. Dat ze daar hopeloos achter staan, maakt géén reet uit. De wet is de wet.

Daarna moeten ze het vrijgeven. ik ken de juiste procedure niet, maar je kan daarna klacht indienen. Maar ik weet ook niet goed waar. Ik vind weinig info hierover. Iemand?
Heb je een bron voor die claim?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan