Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

BPost is ook weer zijn efficiënte zelf: mijn leveringsvoorkeur staat op een veilige plaats, met foto en al. Optie 2 is dat ze het naar een pakketautomaat brengen.
Wat doen ze: hun eigen optie 3, we brengen het naar een postkantoor dat alleen tijdens de werkuren (en dan nog beperkt) open is, waar je kan gaan aanschuiven tussen mensen die geen Nederlands en Engels spreken en dan aan een post bediende allerlei financiële transacties proberen duidelijk te maken :rolleyes:

Op het gevaar af van als een fossiel te klinken: zelfs 5 jaar geleden was dat toch een stuk beter geregeld, meestal dezelfde postbode die pakjes leverde en die volgde mooi de aangegeven voorkeur.
 
Destijds een monitor gekocht via Bol.com. Men had het verzendlabel gewoon op de verpakking van de monitor geplakt. Geen aparte verzenddoos. De PostNL bezorger kon dus zien dat het om een monitor ging. Uiteindelijk is deze in een goede toestand hier toegekomen.
NIet bepaald zonder risico.
Ik heb eens een superwide monitor (€1700) laten leveren bij mijn oma want ik ging niet thuis zijn op het moment van de levering.
Toen ik het pakket ging ophalen bij mijn oma zat er een gat in de doos met de grootte van mijn vuist!

Gelukkig was het scherm niet geraakt maar je kunt je voorstellen hoe voorzichtig er omgegaan word met die deze.
Daar word gewoon mee gesmeten hoor, ongeacht wat er in zit.
 
BPost is ook weer zijn efficiënte zelf: mijn leveringsvoorkeur staat op een veilige plaats, met foto en al. Optie 2 is dat ze het naar een pakketautomaat brengen.
Wat doen ze: hun eigen optie 3, we brengen het naar een postkantoor dat alleen tijdens de werkuren (en dan nog beperkt) open is, waar je kan gaan aanschuiven tussen mensen die geen Nederlands en Engels spreken en dan aan een post bediende allerlei financiële transacties proberen duidelijk te maken :rolleyes:

Op het gevaar af van als een fossiel te klinken: zelfs 5 jaar geleden was dat toch een stuk beter geregeld, meestal dezelfde postbode die pakjes leverde en die volgde mooi de aangegeven voorkeur.
ik heb dat eens voor gehad, bleek dat mijn voorkeur gereset was na een update van de app.
 
Momenteel aan het twijfelen om een monitor via Bol.com of Megekko te bestellen. Normaal ga ik zo iets liever zelf halen in Alternate bijvoorbeeld. Maar die is respectievelijk 250 en 270 EUR duurder dan Bol en Megekko. Dat is toch al een serieus bedrag.

Alleen ben ik een beetje bang in welke toestand die dan gaat toekomen met PostNL. Ik dacht dat je bij Bol.com ook een afhaalpunt kon selecteren maar die optie krijg ik nu niet.

Iemand ervaringen mee?
De monitor bij Megekko besteld en is vandaag met PostNL in prima staat toegekomen :woohoo:.
Toch weer 270 EUR bespaard zo dan als ik die bij Alternate zou gaan halen.
 
Altijd leuk PostNL. Niet aangebeld, de helft niet geleverd en handtekening vervalst.

Krankzinnig wat je tegenkomt met die nozems.
 
BPost is ook weer zijn efficiënte zelf: mijn leveringsvoorkeur staat op een veilige plaats, met foto en al. Optie 2 is dat ze het naar een pakketautomaat brengen.
Wat doen ze: hun eigen optie 3, we brengen het naar een postkantoor dat alleen tijdens de werkuren (en dan nog beperkt) open is, waar je kan gaan aanschuiven tussen mensen die geen Nederlands en Engels spreken en dan aan een post bediende allerlei financiële transacties proberen duidelijk te maken :rolleyes:

Op het gevaar af van als een fossiel te klinken: zelfs 5 jaar geleden was dat toch een stuk beter geregeld, meestal dezelfde postbode die pakjes leverde en die volgde mooi de aangegeven voorkeur.
Ik vind dat het bij Bpost wel goed geregeld is. Ik kan die gewoon volgen in mijn bpost app. Hoe laat ze ongeveer verwachten, hoeveel stops ze nog moeten doen en waar ze zich ongeveer bevinden. Al is dat bij mij nog wel steeds dezelfde postbode (behalve als hij in verlof is ;p).

Op dit moment verwacht ik 1, push berichtje gehad via app dat hij komt tussen 9h25 en 11h25 met de vermelding nog 21 stops. Zojuist even gecheckt, en hij zit aan nog 5 stops voor hij bij mij is ;p. Zelfs de inklaring van het pakje, de verwerking en de verzending krijgt zijn eigen push bericht.

Kortom het lijkt dat ze de track en trace beschikbaar hebben gesteld ter consultatie. Dit lijkt mij toch al wel deftig georganiseerd. Al kan beter altijd, maar het lijkt gewoon ok te zijn.

edit : als je van de duivel spreekt, zie je zijn staart. Ondertussen is de levering hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat het bij Bpost wel goed geregeld is. Ik kan die gewoon volgen in mijn bpost app. Hoe laat ze ongeveer verwachten, hoeveel stops ze nog moeten doen en waar ze zich ongeveer bevinden. Al is dat bij mij nog wel steeds dezelfde postbode (behalve als hij in verlof is ;p).

Op dit moment verwacht ik 1, push berichtje gehad via app dat hij komt tussen 9h25 en 11h25 met de vermelding nog 21 stops. Zojuist even gecheckt, en hij zit aan nog 5 stops voor hij bij mij is ;p. Zelfs de inklaring van het pakje, de verwerking en de verzending krijgt zijn eigen push bericht.

Kortom het lijkt dat ze de track en trace beschikbaar hebben gesteld ter consultatie. Dit lijkt mij toch al wel deftig georganiseerd. Al kan beter altijd, maar het lijkt gewoon ok te zijn.

edit : als je van de duivel spreekt, zie je zijn staart. Ondertussen is de levering hier.
Lijkt mij iets regio gebonden dan. Hier komt er nooit iets van aantal stops.
 
Die Bpost wagen kan ik hier bij momenten ook volgen op een kaart op de track & trace pagina samen met het aantal stops dat die nog moet doen. Bij DPD is dat ook zo.

En met mijn monitor van PostNL heb ik nu wel degelijk mijn handtekening moeten zetten.
 
Bij DPD kan ik dat ook.
dan zie ik hem naar het kruispunt hier op de hoek rijden, twijfelen (want de verkeerde kant van de eenrichtingsstraat), en de boodschap "pakje kan niet geleverd worden" geven.
 
bij pakjes besteld bij amazon en geleverd door hun eigen vervoerdienst, kan je dit ook opvolgen (wordt zichtbaar de laatste 10stops)
enkel postnl blijft achter, daar krijg je wel een timewindow, maar zit er 80% van de gevallen naast, in veel gevallen zelf een dag later. vermoedelijk slachtoffer van het succes.
 
Iemand die weet wat we exact moeten verstaan onder "Price is CPT <locatie>" op een factuur? (Carriage Paid To).
Betekent dit dat de douane-, inklarings, import-kosten al vervat zitten in de prijs op de factuur? Of moeten al die kosten nog extra betaald worden?
Concreet: bestelling sokken uit Oekraïne voor een mini-onderneming in de school van de dochter.

Bedankt.
 
Iemand die weet wat we exact moeten verstaan onder "Price is CPT <locatie>" op een factuur? (Carriage Paid To).
Betekent dit dat de douane-, inklarings, import-kosten al vervat zitten in de prijs op de factuur? Of moeten al die kosten nog extra betaald worden?
Concreet: bestelling sokken uit Oekraïne voor een mini-onderneming in de school van de dochter.

Bedankt.
Als ik het goed voorheb, zorgt volgens incoterm CPT de verkoper voor vervoer en bijhorende kosten tot op de afgesproken plaats die wordt vermeld achter CPT. Vanaf die plaats is het verder vervoer en bijhorende kosten voor rekening van de koper. De plaats vermeld achter de CPT is daarom niet hetzelfde als de de plaats waar het uiteindelijk geleverd wordt.

Invoerrechten en inklaringskosten zijn voor de koper.

Meer info op site KvK Nederland: https://www.kvk.nl/internationaal/incoterms-2020-alles-wat-je-moet-weten/#cpt.
 
Steamdeck besteld vorige week. De koerier is GLS. Het pakje lijkt zoek te zijn. Sinds gisterenochtend geleverd in een ophaalpunt, daar echter niet aanwezig. Vanavond was gls dan ook nog unavailable (het softwaresysteem wss) volgens het meisje achter de kassa. Morgen mogelijks wel terug operationeel.
 
Ik had een koptelefoon gekocht via Tweakers V&A. Ik keek net naar de tracking en zag dat het pakketje zich op dit moment op de douane bevindt en gecontroleerd wordt. Is het normaal dat een gewoon pakketje uit Nederland wordt tegengehouden door de douane?
 
Terug
Bovenaan