Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Ik denk eerder de Cois die de pakjes sorteert bij Cainiao.
Ja in beslagname krijg je meestal wel te horen denk ik? Mogelijks is het dus wél diefstal maar zeker niet door de (Belgische) Douane waartoe Marcel behoort. Eerder diefstal ergens in China zelf dan.

Mijn voorgaande post was natuurlijk een grapje. Maar dat zal Marcel ook al wel door hebben :tongue:
 
Met de beschrijving die tomski gaf leek het mij eerder een beperkt nuttige projector dan een echt waardevolle 8k of zo projector waarvoor een douanier zijn of haar job op het spel voor zou willen zetten.

Allez ik zie echt niet in waarom iemand voor een prul van 50-100 euro zijn job even op het spel gaat zetten.

Al kan het altijd zijn dat het nog nakomt.
 
Ja in beslagname krijg je meestal wel te horen denk ik? Mogelijks is het dus wél diefstal maar zeker niet door de (Belgische) Douane waartoe Marcel behoort. Eerder diefstal ergens in China zelf dan.

Mijn voorgaande post was natuurlijk een grapje. Maar dat zal Marcel ook al wel door hebben :tongue:
ik doe geen pakjes.
 
Gisteren pakje besteld, vandaag geleverd met Dynalogic.
Wat een verschil in service (op een positieve manier) met de gebruikelijke koerierdiensten:
Aflevervenster wordt kleiner naargelang de koerier dichterbij komt, live map tracking van het busje, en een sms stipt 30 minuten voor levering.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
PostNL doet hier al geen moeite meer om pakjes op kantoor af te leveren.

Pakje ging tss 13 en 15u geleverd worden op kantoor, om 11u mail, we hebben je niet kunnen bereiken.
Om 11u30, pakje ligt bij lokaal afhaalpunt.
 
Weet iemand of je ook invoerrechten betaald op pakketjes die je vanuit buitenland naar jezelf stuurt.

Situatie: Je gaat op reis. Je koopt teveel/te zwaar en het verschepen via post/pakketje is veel goedkoper dan het als extra baggage bij vliegtuig maatschappij.
 
Weet iemand of je ook invoerrechten betaald op pakketjes die je vanuit buitenland naar jezelf stuurt.

Situatie: Je gaat op reis. Je koopt teveel/te zwaar en het verschepen via post/pakketje is veel goedkoper dan het als extra baggage bij vliegtuig maatschappij.
Denk het wel hoor. Je betaalt geen invoerrechten om het aan iemand anders te geven maar invoerrechten omdat het van een ander werelddeel in Europa binnen word gebracht.
 
Denk het wel hoor. Je betaalt geen invoerrechten om het aan iemand anders te geven maar invoerrechten omdat het van een ander werelddeel in Europa binnen word gebracht.
Ik vermoed ook wel dat ze gewoon al uw geld willen omdat het kan. Online lees ik enkel termen als koper en verkoper, maar dat is niet van toepassing als je naar uzelf stuurt. Dus dacht even te horen of mensen er ervaring mee hadden.
 
Een duur (€1500) medisch toestel gekocht op Alibaba.com bij een verkoper met goede reviews, aantal jaar ervaring en trade assurance op 24 oktober 2023.

In de app kan ik enkel zien dat het verzendingslabel op 25 oktober werd aangemaakt. De verzendmethode is UPS Express DDP naar België met een vliegtuig.

Mijn aansprekingspunt zei initieel dat het pakje geleverd zou worden op 3 november. Vorige week zei ze dat het pakje die week geleverd zou worden, wat ook niet gebeurd is.

Enkele dagen geleden deelde ze een screenshot in het Chinees waar in meer detail het traject van het pakje te zien was.

De laatste echte update is dat de freight forwarder vertelde dat het pakje sinds dinsdag wacht op douane inklaring op de LGG (Liège) luchthaven.

Is dit normaal? Hoe lang duurt zo'n douaneinklaring meestal? Is er iets wat ik kan doen om het proces te versnellen? Kan bijvoorbeeld gerust zelf naar Luik rijden mocht dat iets uithalen.
 
Een duur (€1500) medisch toestel gekocht op Alibaba.com bij een verkoper met goede reviews, aantal jaar ervaring en trade assurance op 24 oktober 2023.

In de app kan ik enkel zien dat het verzendingslabel op 25 oktober werd aangemaakt. De verzendmethode is UPS Express DDP naar België met een vliegtuig.

Mijn aansprekingspunt zei initieel dat het pakje geleverd zou worden op 3 november. Vorige week zei ze dat het pakje die week geleverd zou worden, wat ook niet gebeurd is.

Enkele dagen geleden deelde ze een screenshot in het Chinees waar in meer detail het traject van het pakje te zien was.

De laatste echte update is dat de freight forwarder vertelde dat het pakje sinds dinsdag wacht op douane inklaring op de LGG (Liège) luchthaven.

Is dit normaal? Hoe lang duurt zo'n douaneinklaring meestal? Is er iets wat ik kan doen om het proces te versnellen? Kan bijvoorbeeld gerust zelf naar Luik rijden mocht dat iets uithalen.
Ik vermoed dat je een track & trace nummer gekregen hebt? Misschien best UPS dan contacteren?
 
Momenteel aan het twijfelen om een monitor via Bol.com of Megekko te bestellen. Normaal ga ik zo iets liever zelf halen in Alternate bijvoorbeeld. Maar die is respectievelijk 250 en 270 EUR duurder dan Bol en Megekko. Dat is toch al een serieus bedrag.

Alleen ben ik een beetje bang in welke toestand die dan gaat toekomen met PostNL. Ik dacht dat je bij Bol.com ook een afhaalpunt kon selecteren maar die optie krijg ik nu niet.

Iemand ervaringen mee?
 
Momenteel aan het twijfelen om een monitor via Bol.com of Megekko te bestellen. Normaal ga ik zo iets liever zelf halen in Alternate bijvoorbeeld. Maar die is respectievelijk 250 en 270 EUR duurder dan Bol en Megekko. Dat is toch al een serieus bedrag.

Alleen ben ik een beetje bang in welke toestand die dan gaat toekomen met PostNL. Ik dacht dat je bij Bol.com ook een afhaalpunt kon selecteren maar die optie krijg ik nu niet.

Iemand ervaringen mee?

Nog geen elektronica via bol.com besteld maar wel vanop coolblue en dat werd dacht ik ook met PostNL geleverd. Voor €250 verschil zou ik dat wel online kopen; leveren in een afhaalpunt maakt denk ik weinig verschil want dan brengt PostNL het toch gewoon naar daar?

Sowieso foto's nemen wanneer de verpakking nog dicht is (in geval van enige schade aan de verpakking), voor de zekerheid misschien gewoon filmen terwijl je de verpakking opent, dan is er achteraf geen discussie mogelijk als er iets beschadigd is?
 
Momenteel aan het twijfelen om een monitor via Bol.com of Megekko te bestellen. Normaal ga ik zo iets liever zelf halen in Alternate bijvoorbeeld. Maar die is respectievelijk 250 en 270 EUR duurder dan Bol en Megekko. Dat is toch al een serieus bedrag.

Alleen ben ik een beetje bang in welke toestand die dan gaat toekomen met PostNL. Ik dacht dat je bij Bol.com ook een afhaalpunt kon selecteren maar die optie krijg ik nu niet.

Iemand ervaringen mee?
Destijds een monitor gekocht via Bol.com. Men had het verzendlabel gewoon op de verpakking van de monitor geplakt. Geen aparte verzenddoos. De PostNL bezorger kon dus zien dat het om een monitor ging. Uiteindelijk is deze in een goede toestand hier toegekomen.
 
Ook hier geen enkele problemen met schermen te laten afkomen. Megekko, Bol, dat was allemaal in orde.
Door wie werd zo'n monitor van Megekko geleverd bij jou? En was die deftig verpakt? Ik zie op hun site staan dat het voor grote stukken met Dynalogic wordt geleverd.
 
Ik vermoed ook wel dat ze gewoon al uw geld willen omdat het kan. Online lees ik enkel termen als koper en verkoper, maar dat is niet van toepassing als je naar uzelf stuurt. Dus dacht even te horen of mensen er ervaring mee hadden.
de verkoper is de winkel waar gij uw spullen gekocht hebt. gij zijt de koper, gij woont in België. gij voert die goederen in. Als gij die in uw bagage zou mee nemen, zou ge daarop belast worden. waarom zou dat anders zijn als ge het via DHL zou invoeren?
Is dit normaal? Hoe lang duurt zo'n douaneinklaring meestal? Is er iets wat ik kan doen om het proces te versnellen? Kan bijvoorbeeld gerust zelf naar Luik rijden mocht dat iets uithalen.
dat haalt niks uit. logisch ook, als ge op het moment dat ge daar toekomt uw pakske meteen zou mee krijgen, staat morgen iedereen daar voor zijn pakje, en dan hebben ze allemaal méér vertraging als nu, want dan moet er met de bestemmeling gediscussieerd worden.
 
Momenteel aan het twijfelen om een monitor via Bol.com of Megekko te bestellen. Normaal ga ik zo iets liever zelf halen in Alternate bijvoorbeeld. Maar die is respectievelijk 250 en 270 EUR duurder dan Bol en Megekko. Dat is toch al een serieus bedrag.

Alleen ben ik een beetje bang in welke toestand die dan gaat toekomen met PostNL. Ik dacht dat je bij Bol.com ook een afhaalpunt kon selecteren maar die optie krijg ik nu niet.

Iemand ervaringen mee?
Als je de keuze hebt, zou ik niet bij Megekko bestellen, aangezien eventuele retourkosten dan voor jou zouden zijn. Het retourproces bij bol is over het algemeen heel soepel (en gratis).
 
Terug
Bovenaan