Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Gisteren hier Fedex pakketje onderweg naar thuisadres. Zie camionette de oprit oprijden dus ga de deur al opendoen. Man blijft maar rommelen in zijn bak vanachter en stapt uiteindelijk terug naar zijn deur vooraan en wil instappen, schrikt duidelijk als hij mij ziet staan. "Ja sorry, ik had een pakje voor hier maar ik vind het niet. Als ik het straks nog tegenkom, kom ik terug". Yeah right :sarcastic:
Ga terug binnen en check de tracking: zonet afgeleverd en afgetekend door 'Junior'.
Verder in de dag natuurlijk niemand meer teruggezien.

Vanmiddag dan ineens een vrouw aan de deur met mijn pak. "Ja ik had gisteren 2 pakjes aangenomen voor mijne man, maar toen hij 's avonds thuis kwam zei hij dat hij er maar 1 verwachtte"
Lang leve de eerlijke mensen, die vrouw heeft er nog speciaal een kwartier voor met den auto gereden om dat te brengen.
 
Ik had een koptelefoon gekocht via Tweakers V&A. Ik keek net naar de tracking en zag dat het pakketje zich op dit moment op de douane bevindt en gecontroleerd wordt. Is het normaal dat een gewoon pakketje uit Nederland wordt tegengehouden door de douane?
Het is normaal dat de douane dit kan controleren, maar het komt bij mijn weten niet veel voor.
 
je kunt ook voor hebben dat je een pakketje besteld bij een EU-shop, maar dat die hun magazijn in UK ligt. heb ik zelf ook voor gehad.
normaal wordt zo'n pakje uit de EU niet aangeboden bij de douane. wij spreken dan niet van invoer, maar gewoon van een levering. en ik kan mij niet inbeelden dat ze het van NL met een vliegtuig naar hier zouden sturen?
 
Op postpakketjes binnen EU gebeuren al wel eens acties gericht op drugs en accijnzen. Als er dan bv een vermoeden van namaak, of problemen met productveiligheid is, wordt het ook tegen gehouden. Dus het kan wel, dat ook een pakketje uit Nederland wordt tegen gehouden.

In geval van een koptelefoon via een betrouwbare website is de kans wel groter dat ze verzonden hebben van ergens buiten de EU.
 
Heeft iemand ooit al iets gekocht dat enkel te leveren was in US?

Ik zie vele sites die parcel forwarden maar is precies allemaal wat onduidelijk en qua prijzen ook niet heel doorzichtig lijkt me.
Zou graag een pakket bestellen en ik weet de juiste leverdatum niet, maar zou ten laatste op 5 januari verstuurd worden.

Dat zou dus tussen nu en dan liggen met hoogst waarschijnlijk korter op 5 januari dan op vandaag.

Ik heb onlangs via Ebay iets gekocht via een Amerikaan.
Dus even bij hem gevraagd, maar hij zegt ja stuur maar naar hier.
Maar wilt niet via Ebay of Paypal ofzo werken en dus gaan er wel wat alarmbellen of hier.
Bedrag is toch richting of over 500 dollar en zou dus graag wat gerustheid hebben als ik het toch waag.
 
Even een vraagje: mag je medicatie op voorschrift (geen verdovende of illegale middelen) in een gewone briefomslag versturen naar Nederland (vanuit België)?
 
F*ck you UPS. Echt de enige koerier die de laatste tijd altijd problemen geeft. Sinds gisterenavond op track & trace pagina: 'Geschatte aflevering: vrijdag 1 december tussen 10:15 en 14:15' en 'Onderweg Brussels, Belgium'. Normaal krijg ik van UPS ook altijd een mail met de datum en uur maar nu niet dus vond het al vreemd. Natuurlijk niks gezien en om 15u ineens veranderd naar 'Onderweg Eindhoven, Netherlands'. Nu is geschatte leverdatum veranderd naar dinsdag 05 december.

Bij vorige leveringen al 3x dat het ook ineens naar de volgende dag verandert. En de laatste keer 2x naar de volgende dag verlaat om dan niet aan huis geleverd te worden maar in een UPS Acces Point een dorp verder.

Vergeleken daarmee zijn DPD en PostNL hier schoolvoorbeelden van hoe het wel goed werkt.
 
F*ck you UPS. Echt de enige koerier die de laatste tijd altijd problemen geeft. Sinds gisterenavond op track & trace pagina: 'Geschatte aflevering: vrijdag 1 december tussen 10:15 en 14:15' en 'Onderweg Brussels, Belgium'. Normaal krijg ik van UPS ook altijd een mail met de datum en uur maar nu niet dus vond het al vreemd. Natuurlijk niks gezien en om 15u ineens veranderd naar 'Onderweg Eindhoven, Netherlands'. Nu is geschatte leverdatum veranderd naar dinsdag 05 december.

Bij vorige leveringen al 3x dat het ook ineens naar de volgende dag verandert. En de laatste keer 2x naar de volgende dag verlaat om dan niet aan huis geleverd te worden maar in een UPS Acces Point een dorp verder.

Vergeleken daarmee zijn DPD en PostNL hier schoolvoorbeelden van hoe het wel goed werkt.

Dan heb je nog geen kennis gemaakt met Colis Privé. Moest gisteren normaal pakje krijgen van Amazon, maar blijkbaar konden ze niet aanbellen ("incapable d'atteindre la porte d'entrée") ... terwijl ik op een appartement woon met een inkomhal die uitkomt op de straat. 😂
Ze stuurden mij zo'n e-mail dat ik contact moest opnemen voor een nieuwe leverdatum. Ik dus bellen. Krijg ik zo iemand (ik vermoed koerier) aan de lijn die niet eens Engels, Nederlands of Frans spreekt.
Nu weet ik direct weer waarom ik zo weinig bij Amazon bestel. Bende gierige fucks die om 2 cent ofzo uit te sparen hun leveringen laten doen door de meest krottige koerierdiensten.
 
Hier levert Amazon >80% van de tijd met de eigen "Amazon logistics", 10% Bpost en 10% Colis Prive.
Tegenwoordig geen klagen over Amazon, realtime tracking het laatste uur, en je kan de dag van levering kiezen (inclusief zaterdag en zondag (in geval van amazon logistics)

Tot nu toe het meeste klachten gehad over Bpost, zowel de leverstaat, meermaals beschadigde verpakking als gewoon pakje in de brievenbus van de buren gestoken.
 
Dan heb je nog geen kennis gemaakt met Colis Privé. Moest gisteren normaal pakje krijgen van Amazon, maar blijkbaar konden ze niet aanbellen ("incapable d'atteindre la porte d'entrée") ... terwijl ik op een appartement woon met een inkomhal die uitkomt op de straat. 😂
Ze stuurden mij zo'n e-mail dat ik contact moest opnemen voor een nieuwe leverdatum. Ik dus bellen. Krijg ik zo iemand (ik vermoed koerier) aan de lijn die niet eens Engels, Nederlands of Frans spreekt.
Nu weet ik direct weer waarom ik zo weinig bij Amazon bestel. Bende gierige fucks die om 2 cent ofzo uit te sparen hun leveringen laten doen door de meest krottige koerierdiensten.

Hier levert Amazon >80% van de tijd met de eigen "Amazon logistics", 10% Bpost en 10% Colis Prive.
Tegenwoordig geen klagen over Amazon, realtime tracking het laatste uur, en je kan de dag van levering kiezen (inclusief zaterdag en zondag (in geval van amazon logistics)

Tot nu toe het meeste klachten gehad over Bpost, zowel de leverstaat, meermaals beschadigde verpakking als gewoon pakje in de brievenbus van de buren gestoken.

Wel, zo zie je maar hoe het kan verschillen van regio tot regio waarschijnlijk. Al 3x met Colis Privé gekregen ondertussen en dat verliep altijd probleemloos. En van Bpost heb ik nog nooit te klagen gehad van alle pakjes die ik kreeg: telkens aanbellen, in brievenbus indien mogelijk en anders de keuze die ik aanduid (bv. postpunt of onder carport).

Mij Amazon bestellingen komen quasi altijd met Bpost. Zoals gezegd nog maar 3x met Colis Privé.
 
F*ck you UPS. Echt de enige koerier die de laatste tijd altijd problemen geeft. Sinds gisterenavond op track & trace pagina: 'Geschatte aflevering: vrijdag 1 december tussen 10:15 en 14:15' en 'Onderweg Brussels, Belgium'. Normaal krijg ik van UPS ook altijd een mail met de datum en uur maar nu niet dus vond het al vreemd. Natuurlijk niks gezien en om 15u ineens veranderd naar 'Onderweg Eindhoven, Netherlands'. Nu is geschatte leverdatum veranderd naar dinsdag 05 december.

Bij vorige leveringen al 3x dat het ook ineens naar de volgende dag verandert. En de laatste keer 2x naar de volgende dag verlaat om dan niet aan huis geleverd te worden maar in een UPS Acces Point een dorp verder.

Vergeleken daarmee zijn DPD en PostNL hier schoolvoorbeelden van hoe het wel goed werkt.
Nu staat er dit. Man man. Zit wel nog in Brussel staat er, dus (nog) niet weer in Eindhoven.

UPS.jpg
 
Alle zenne, Colis Prive die gewoon iets aan de voordeur legt, lekker wak van de vochtigheid buiten.

Ik had doorgegeven dat ze het maandag (dus gisteren) opnieuw moest proberen leveren. Guess twice: gisteren niks of niemand gehoord. Zelfs geen email, briefje of sms dat ze het geprobeerd hebben. Deze middag gebeld naar de klantenservice van Amazon.be zelf, en die weten niet eens waar het pakje zich bevind. Ze gingen het "onderzoeken".

Wat voor een gatachterlijk bedrijf is die Colis Privé wel ni. Dat heb je als je voor de goedkoopste koerier gaat.

Dan heb je nog geen kennis gemaakt met Colis Privé. Moest gisteren normaal pakje krijgen van Amazon, maar blijkbaar konden ze niet aanbellen ("incapable d'atteindre la porte d'entrée") ... terwijl ik op een appartement woon met een inkomhal die uitkomt op de straat. 😂
Ze stuurden mij zo'n e-mail dat ik contact moest opnemen voor een nieuwe leverdatum. Ik dus bellen. Krijg ik zo iemand (ik vermoed koerier) aan de lijn die niet eens Engels, Nederlands of Frans spreekt.
Nu weet ik direct weer waarom ik zo weinig bij Amazon bestel. Bende gierige fucks die om 2 cent ofzo uit te sparen hun leveringen laten doen door de meest krottige koerierdiensten.
 
PostNL leverde gisteren een pakketje. De chauffeur vroeg toch zelf van te checken of het pakket OK was, omdat er iets anders in zijn lading gelekt had (aan de geur vermoed ik gebroken parfumfles) en de verpakking van mijn pakje nat was. Gelukkig was er niets tot in de kartonnen doos gedrongen. Maar iemand anders zal niet blij geweest zijn...

Hier heb ik ook niet te klagen over Colis Privé, die leggen het altijd op een droge plaats als het niet in de brievenbus past.

Wel recent nog wat goedkope kerstversiering besteld op Aliexpress en uit het niets is het geld teruggestort omdat de verkoper blijkbaar een onbestaande track & trace code heeft opgegeven, volgens Aliexpress zelf. Nochtans al honderden positieve reviews voor dat artikel. Dan maar exact hetzelfde besteld bij een andere verkoper.
 
Op postpakketjes binnen EU gebeuren al wel eens acties gericht op drugs en accijnzen. Als er dan bv een vermoeden van namaak, of problemen met productveiligheid is, wordt het ook tegen gehouden. Dus het kan wel, dat ook een pakketje uit Nederland wordt tegen gehouden.

In geval van een koptelefoon via een betrouwbare website is de kans wel groter dat ze verzonden hebben van ergens buiten de EU.
Inmiddels ontvangen maar kwam van Tweakers Vraag & Aanbod. Dus kwam niet van een website met magazijn, maat gewoon van een persoon. Maar zoals je zei het kan wel gewoon controle geweest zijn tegen namaak etc ..
 
je kunt ook voor hebben dat je een pakketje besteld bij een EU-shop, maar dat die hun magazijn in UK ligt. heb ik zelf ook voor gehad.
normaal wordt zo'n pakje uit de EU niet aangeboden bij de douane. wij spreken dan niet van invoer, maar gewoon van een levering. en ik kan mij niet inbeelden dat ze het van NL met een vliegtuig naar hier zouden sturen?
Goed om te weten dat er webshops zijn die zo handelen
 
Hier bpost die volgens de tracking gisteren om 21u47 nog een Amazon pakje geleverd zou hebben,
Ik kom thuis, geen pakje te zien. Wat er wel ligt is een pakje van iemand anders die in een andere straat woont maar hetzelfde huisnummer heeft.
Volgends de tracking zou dat pakje om 20u43 geleverd zijn. Ik vraag met dus af bij wie mijn pakje geleverd is. Alleszins niet bij de madam van het pakje dat er wel lag.
GVD he. Dan heb ik liever dat ze het de dag erop leveren dan dat ze zo laat leveren en dan fouten maken.
 
Gingen vandaag een levering ontvangen van UPS. Had op voorhand aangegeven dat ze het aan de voordeur mochten zetten. Krijg ik een mail dat het geleverd is met een foto als bewijs ...prachtig werk mannen ...enkel jammer dat het niet mijn voordeur is.

Meteen contact opgenomen met de klantendienst die een onderzoek gingen starten, ging paar uur later meer weten (niet meer gehoord natuurlijk).


Eenmaal thuis even de de fiets genomen om de straat af te gaan ...stond 6 huizen verder 😶
 
Terug
Bovenaan