Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

het is nogal vage informatie, maar het lijkt mij dat bpost een probleem heeft met de documenten die bij het pakket zit, en daardoor het niet kùnnen aanbieden bij de douane.
De afzender heeft wellicht een eigen verzendlabel gebruikt waardoor het pakketje werd tegengehouden. Bpost kan daardoor niet weten dat het hier om een zending van AliExpress gaat waarop reeds 21% btw werd betaald.
 
Laatst bewerkt:
Een beetje gerelateerd, kan handig zijn voor anderen: recent betwisting gehad door BPost / douane over een Amazon levering. Ik had BTW betaald op amazon.co.uk maar volgens de douane of BPost waren de BTW documenten niet in orde waardoor ze mijn terug die €15 "administratie" plus import kosten aanrekenden. Amazon heeft dat netjes terugbetaald toen ik hen daarover contacteerde.
 
Eind november heb ik wat 2032 batterijen besteld op AliExpress. Het duurde al erg lang vooraleer ik deze in de bus kreeg en nu heeft de douane ze tegengehouden.
30 2032 batterijen van Panasonic voor goed €13, dus ruim onder de €45 euro om eigenlijk een vrijgesteld zending te zijn. Waarom houden ze dat dan tegen? Als ik ze mijn aankoopbewijs toon gaan ze dit dan wel aanvaarden en niet zelf een schatting doen? 30 losse batterijen bij je plaatselijke Delhaize zal uiteraard wel ruim boven de €45 zitten.
Geen idee aan welke vrijstelling je denkt, maar sinds juli 2021 is de vrijstelling op goederen van buiten Europa afgeschaft (en die was maar tot 22 €). Is dus volledig normaal dat je hier importkosten op moet betalen.
 
Een beetje gerelateerd, kan handig zijn voor anderen: recent betwisting gehad door BPost / douane over een Amazon levering. Ik had BTW betaald op amazon.co.uk maar volgens de douane of BPost waren de BTW documenten niet in orde waardoor ze mijn terug die €15 "administratie" plus import kosten aanrekenden. Amazon heeft dat netjes terugbetaald toen ik hen daarover contacteerde.
da's bpost. douane rekent geen administratiekosten voor aangiftes.
 
Gisteren kreeg ik mail van Bpost. Shit, betalen? Het was gewoon om te vragen of ik mijn trackingnummer kon doorgeven, zodat ze mij verder konden helpen met de levering van het pakje dat ze al 2 weken geleden geleverd hebben.
 
Ergernis van december

Pakje van buiten de EU
8 december: Pakje lag bij Bpost te rotten
5 januari: Eindelijk vrijgegeven en het is ondertss geleverd.

Ergernis van januari

Pakje van buiten de EU
23 januari: Pakje lag bij Bpost te rotten
17 februari: Nog altijd niks en de inklaringsdienst van Bpost is gesloten tem 20 februari

Het is weer van dat. Werken ze daar bij Bpost nog wel? :unsure:
 
Ergernis van december

Pakje van buiten de EU
8 december: Pakje lag bij Bpost te rotten
5 januari: Eindelijk vrijgegeven en het is ondertss geleverd.

Ergernis van januari

Pakje van buiten de EU
23 januari: Pakje lag bij Bpost te rotten
17 februari: Nog altijd niks en de inklaringsdienst van Bpost is gesloten tem 20 februari

Het is weer van dat. Werken ze daar bij Bpost nog wel? :unsure:
Mijn pakket van buiten de EU is op 1 februari verzonden, 13 februari aangekomen in Belgie en vandaag geleverd :unsure:

Ge hebt gewoon pech dus, zal mss ook wel afhangen van welk land het afkomstig is.
 
Mijn pakket van buiten de EU is op 1 februari verzonden, 13 februari aangekomen in Belgie en vandaag geleverd :unsure:

Ge hebt gewoon pech dus, zal mss ook wel afhangen van welk land het afkomstig is.
Vanuit de VS.

Ik dacht eerst dat de douane de boosdoener was, maar zolang je geen factuur ziet verschijnen met de vraag tot betaling van een bepaald bedrag (of in geval van een geschenk, zal er "geen kosten" staan), ligt het pakje dus gewoon bij de inklaringsdienst van Bpost zelf.
 
Laatst bewerkt:
Vanuit de VS.

Ik dacht eerst dat de douane de boosdoener was, maar zolang je geen factuur ziet verschijnen met de vraag tot betaling van een bepaald bedrag (of in geval van een geschenk, zal er "geen kosten" staat, ligt het pakje dus gewoon bij de inklaringsdienst van Bpost zelf.
Mijn tip van enige tijd terug:
Een goeie tip he: vraag aan uw kennissen, vrienden e.d. die van buiten EU een pakje naar u opsturen om het met Fedex te doen indien mogelijk. Zal veel vlotter gaan hoor.
 
Ge hebt gewoon pech dus, zal mss ook wel afhangen van welk land het afkomstig is.
Pakje lag dus bijna een maand te rotten bij de inklaringsdienst.

Ik heb dan deze ochtend, een mail gestuurd, naar hun importdienst met als klacht dat de redelijkheidstermijn overschreden is (dat was niet waar, want 30 dagen = woensdag, maar mijn geduld was op). Amper een half uur later is de status geupdate, en ligt het pakje "mirakuleus' bij de douane. :crazy:

Typisch.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag zijn ze een pakje komen leveren van DPD. Op zich op tijd geleverd en alles geen probleem.

Maar in de mail stond : Je pakket wordt geleverd door een emissievrij voertuig.
De wereld groener maken, bezorging per bezorging.


Dan komen die daar toe met zo een oud tuffend camionnetje xD manman..
 
Toch straf. Mijn ma had kledij besteld op een Nederlandse webshop en ze werden verzonden vanuit China. Dat stond nergens vermeld trouwens van waar ze zouden worden verzonden. Ik had haar gezegd dat ze vermoedelijk BTW enz. zou moeten bijbetalen want geen IOSS en op haar factuur werd niks van BTW gerekend.

Vandaag zaten ze in de bus blijkbaar en ze heeft niks moeten bijbetalen. Hier geleverd met ColisPrivé.
 
wat ik vooral straf vind is dat ColisPrivé een pakje afgeleverd heeft :D

Heb al 2 keer ColisPrivé gehad als pakjesdienst en 2 keer zogezegd geleverd in de brievenbus maar nooit een pakje gezien.

En als je Google reviews bekijk ben ik niet de enige ...
 
wat ik vooral straf vind is dat ColisPrivé een pakje afgeleverd heeft :D

Heb al 2 keer ColisPrivé gehad als pakjesdienst en 2 keer zogezegd geleverd in de brievenbus maar nooit een pakje gezien.

En als je Google reviews bekijk ben ik niet de enige ...
Ook elke keer misserie met hun. Elke.....keer....opnieuw....
 
Ik moet zeggen dat ik al meerdere leveringen van ColisPrivé gehad heb, altijd zonder problemen in de brievenbus teruggevonden. Al zou ik niet weten of ze die levering zelf deden, of via onderaanneming naar BPost / PostNL?
Wel altijd kleine pakjes die effectief in de brievenbus pasten.
 
Postnl is toch ook van de voete eh!
Elke keer plannen ze een bezorgmoment in van 2uur, en telkens wordt dat niet gehaald, zelf dezelfde dag halen ze niet.

Wat ook niet te verwonderen is als je pas om 11:30 vertrekt en om 16h al terug aan den depot staat....
 
wat ik vooral straf vind is dat ColisPrivé een pakje afgeleverd heeft :D

Heb al 2 keer ColisPrivé gehad als pakjesdienst en 2 keer zogezegd geleverd in de brievenbus maar nooit een pakje gezien.

En als je Google reviews bekijk ben ik niet de enige ...

Ook elke keer misserie met hun. Elke.....keer....opnieuw....

Ik moet zeggen dat ik al meerdere leveringen van ColisPrivé gehad heb, altijd zonder problemen in de brievenbus teruggevonden. Al zou ik niet weten of ze die levering zelf deden, of via onderaanneming naar BPost / PostNL?
Wel altijd kleine pakjes die effectief in de brievenbus pasten.
Dit pakje werd gewoon aan de voordeur gelegd blijkbaar. Op track & trace stond wel dat het in de brievenbus zat.
 
Terug
Bovenaan