Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Indien ik bij Ali iets vanuit China koop van enkele euro's, waarbij er staat dat "Price includes VAT". Is er dan een risico dat er nog een extra VAT/ douane/ extra kosten bijkomen?
 
Indien ik bij Ali iets vanuit China koop van enkele euro's, waarbij er staat dat "Price includes VAT". Is er dan een risico dat er nog een extra VAT/ douane/ extra kosten bijkomen?
In principe niet.

Zoals al gepost is AliExpress bij IOSS geregistreerd.
 
Indien ik bij Ali iets vanuit China koop van enkele euro's, waarbij er staat dat "Price includes VAT". Is er dan een risico dat er nog een extra VAT/ douane/ extra kosten bijkomen?
Ik heb nog geen extra faktuur ontvangen en toch al meerdere zaken bij hen besteld.
 
Ik wil een paar antieke vulpennen kopen van een zaak uit de VS. De prijs zal iets van een 300 dollar zijn.

Alles wordt verstuurd via USPS voor 27,98 dollar.

Is hier nog iets extra wat in België betaald gaat moeten worden, of zit dit in die 27,98 dollar?
 
Ik wil een paar antieke vulpennen kopen van een zaak uit de VS. De prijs zal iets van een 300 dollar zijn.

Alles wordt verstuurd via USPS voor 27,98 dollar.

Is hier nog iets extra wat in België betaald gaat moeten worden, of zit dit in die 27,98 dollar?
Dit is meer dan 150euro, dus er komt normaalgezien nog 32 euro + 21% van (300dollar + 27.98 dollar + 32 euro) bij aan importkosten-> ongeveer 110 euro dus.
 
Ze zijn 90 jaar. Toch wel veel geld om in te voeren...

Als ik uit het Verenigd Koninkrijk bestel, is het dan ook zoveel? Nu het VK niet meer in de EU zit bedoel ik.

Ik ben namelijk op zoek naar een Parker Vacumatic uit de jaren '30 en da's in België of Nederland héél moeilijk te vinden.
 
Als ik uit het Verenigd Koninkrijk bestel, is het dan ook zoveel? Nu het VK niet meer in de EU zit bedoel ik.
Ja. Vandaar dat veel Britse bedrijven, vanuit Ierland zaken verschepen naar de rest van Europa.
Dan moeten ze geen douankosten betalen. Belachelijk maar dat is dus het gevolg.
 
Ze zijn 90 jaar. Toch wel veel geld om in te voeren...

Als ik uit het Verenigd Koninkrijk bestel, is het dan ook zoveel? Nu het VK niet meer in de EU zit bedoel ik.

Ik ben namelijk op zoek naar een Parker Vacumatic uit de jaren '30 en da's in België of Nederland héél moeilijk te vinden.
De verzendkosten zullen waarschijnlijk wel lager liggen. Maar de tarieven van Bpost en die van de invoerrechten en BTW blijven hetzelfde (tenzij Britse oorsprong kan worden aangetoond => dan 0% invoerrechten of antiquiteiten zoals @marcel aanhaalt).
 
Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Om eerlijk te zijn heb ik die extra kost er niet voor over. Dus, hopen dat dit eens in de EU te koop komt.
 
Net ook in andere thread gepost. Zo ziet de IOSS-nummer er dus uit. Eindelijk eens een pakket waar het opstaat. Volgende keer eens opletten bij een pakket van Amazon. Ik geloof niet dat ik dat daar al heb zien opstaan.

hov2fFf.jpg
 
Net ook in andere thread gepost. Zo ziet de IOSS-nummer er dus uit. Eindelijk eens een pakket waar het opstaat. Volgende keer eens opletten bij een pakket van Amazon. Ik geloof niet dat ik dat daar al heb zien opstaan.

hov2fFf.jpg

Als amazon.co.uk zelf de verkoper is, heb ik nog nooit problemen gehad. Heel af en toe is er eens een andere verkoper op amazon.co.uk waarbij:
- geen VAT aangerekend wordt, kan je natuurlijk zien vlak voor je bestelt, maar ik had dat eens over het hoofd gezien --> Belgische BTW en die €15 "administratiekosten" aan mijn been
- wel VAT aangerekend wordt, maar er volgens BPost een probleem is met het IOSS nummer of iets dergelijks --> 1 keer voorgehad en Amazon is zelf tussengekomen om dat te regelen, als koper kan je er alleen maar van uit gaan dat alles in orde is wanneer je op hun site BTW betaalt
 
Eind november heb ik wat 2032 batterijen besteld op AliExpress. Het duurde al erg lang vooraleer ik deze in de bus kreeg en nu heeft de douane ze tegengehouden.
30 2032 batterijen van Panasonic voor goed €13, dus ruim onder de €45 euro om eigenlijk een vrijgesteld zending te zijn. Waarom houden ze dat dan tegen? Als ik ze mijn aankoopbewijs toon gaan ze dit dan wel aanvaarden en niet zelf een schatting doen? 30 losse batterijen bij je plaatselijke Delhaize zal uiteraard wel ruim boven de €45 zitten.
 
Eind november heb ik wat 2032 batterijen besteld op AliExpress. Het duurde al erg lang vooraleer ik deze in de bus kreeg en nu heeft de douane ze tegengehouden.
30 2032 batterijen van Panasonic voor goed €13, dus ruim onder de €45 euro om eigenlijk een vrijgesteld zending te zijn. Waarom houden ze dat dan tegen? Als ik ze mijn aankoopbewijs toon gaan ze dit dan wel aanvaarden en niet zelf een schatting doen? 30 losse batterijen bij je plaatselijke Delhaize zal uiteraard wel ruim boven de €45 zitten.
Namaak?
Of vermoeden van een valse factuur omdat de waarde zo laag ligt?
 
Namaak?
Of vermoeden van een valse factuur omdat de waarde zo laag ligt?
beide kunnen inderdaad.
mogelijk ook, voor dit soort dingen, geen Europees keuringslabel (de CE op uw elektronica, en veel andere goederen).
mogelijk ziet ge als leek wél zo'n CE-logo op uw product, maar is het het voor 99% identieke logo China Export.

welke info heb je ontvangen?
 
Laatst bewerkt:
Namaak?
Of vermoeden van een valse factuur omdat de waarde zo laag ligt?
Op allerlei websites vind je ook gewoon 6 Panasonic batterijen voor 5 euro. 50 cent of minder per batterij lijkt me gewoon een normale inkoopprijs. Niks fishy aan. Ik heb er al eerder besteld, alleen bestelde ik ze dan per 10. Misschien dat ze door de 30 stuks denken dat ik ze ga beginnen verkopen?

welke info heb je ontvangen? als je niet meer hebt dan "zending gestopt" .
"Omdat de zending afkomstig is van buiten de EU is bpost verplicht om aangifte te doen bij de douane. Momenteel hebben we onvoldoende informatie om dit te kunnen doen. Hierdoor kunnen de invoerkosten niet berekend worden."

Het zijn van die lange strips zoals op deze foto. Er staat voor of achter geen CE op. Achterkant gewoon Matsushita Electric Industrial Co., Ltd and that's it.


710vlqpDvtL.jpg
 
"Omdat de zending afkomstig is van buiten de EU is bpost verplicht om aangifte te doen bij de douane. Momenteel hebben we onvoldoende informatie om dit te kunnen doen. Hierdoor kunnen de invoerkosten niet berekend worden."


Het zijn van die lange strips zoals op deze foto. Er staat voor of achter geen CE op. Achterkant gewoon Matsushita Electric Industrial Co., Ltd and that's it.


710vlqpDvtL.jpg
het is nogal vage informatie, maar het lijkt mij dat bpost een probleem heeft met de documenten die bij het pakket zit, en daardoor het niet kùnnen aanbieden bij de douane.
of ze denken effectief dat er iets aan het pakket zelf scheelt, zoals dat het namaak zou zijn (en dan wil je ze eigenlijk niet), of dat CE label.

staat er ook niks bij dat je zelf zou moeten doen, of iets dergelijks?
 
Die vrijstelling van 45 EUR is ook alleen maar voor niet-commerciële zendingen tussen particulieren.
 
Terug
Bovenaan