Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Een mail van bpost om 4u 's nachts dat mijn pakje succesvol afgeleverd is in afhaalpunt :thinking:. Natuurlijk niets te zien daar, kijk ik bij tracking details, hebben ze het terug gestuurd omwille van "Pakje buiten bpost standaard: Behandeling via aangepast netwerk". Afmetingen pakje zijn 21x14x165cm. Betekent dat dat het pak te groot is voor wat de verzenders gekozen/betaald hebben of te groot voor een/dat afhaalpunt?
En moet dat dan zo lang duren vooraleer ze dat zien?
 
Woensdagmiddag iets besteld bij Bol. Aangeduid om het vrijdag te leveren, want meer kans dat er iemand thuis is, en heb het eigenlijk pas 'nodig' in het weekend, dus er hoeft niet gehaast te worden. Dan nog een bericht gekregen dat het vandaag zou geleverd worden, maar dan stond er plots pas maandag... "Zending onderweg naar de juiste regio". Eerste keer dat ik zo'n bericht zie staan.
 
Woensdagmiddag iets besteld bij Bol. Aangeduid om het vrijdag te leveren, want meer kans dat er iemand thuis is, en heb het eigenlijk pas 'nodig' in het weekend, dus er hoeft niet gehaast te worden. Dan nog een bericht gekregen dat het vandaag zou geleverd worden, maar dan stond er plots pas maandag... "Zending onderweg naar de juiste regio". Eerste keer dat ik zo'n bericht zie staan.
Dit wil zeggen dat je pakje verkeerd werd gesorteerd. Het wordt nu naar het juiste verdeelcentrum doorgestuurd.

Vroeger kon je via de track & trace bij de verschillende stappen ook de locatie (bv. Antwerpen X) zien, maar die gegevens zijn niet meer zichtbaar.
 
Alle pakjesbezorgers hier weten duidelijk niet hoe ze een bel moeten gebruiken.

Sommige gaan gewoon voor ons deur staan en blijven dan wachten tegen dat die deur spontaan opengaat (en het erge van al is: soms werkt die techniek ook).
Andere beginnen als een gek op de deur te kloppen, of op het raam van de living of soms meteen ook op de deur van de buren.
Terwijl de makkelijkste en snelste manier gewoon de bel gebruiken is.

Volgens mij hebben onze medemensen met migratieachtergrond een overvloed aan 'Samson & Gert' moeten kijken tijdens hun inburgeringscursus.
Als je aankomt in een nieuw land en je hoort honderd keer 'ja, ik moest kloppen, want de bel doet het niet', dan denken die waarschijnlijk nu dat het normaal is dat in België de bel niet werkt...
 
Alle pakjesbezorgers hier weten duidelijk niet hoe ze een bel moeten gebruiken.

Sommige gaan gewoon voor ons deur staan en blijven dan wachten tegen dat die deur spontaan opengaat (en het erge van al is: soms werkt die techniek ook).
Andere beginnen als een gek op de deur te kloppen, of op het raam van de living of soms meteen ook op de deur van de buren.
Terwijl de makkelijkste en snelste manier gewoon de bel gebruiken is.

Volgens mij hebben onze medemensen met migratieachtergrond een overvloed aan 'Samson & Gert' moeten kijken tijdens hun inburgeringscursus.
Als je aankomt in een nieuw land en je hoort honderd keer 'ja, ik moest kloppen, want de bel doet het niet', dan denken die waarschijnlijk nu dat het normaal is dat in België de bel niet werkt...
Ik zeg dat gewoon als ik de deur dan opendoe. Ik heb een bel, gebruik ze. Dan staan ze daar met een mond vol tanden. Enfin. Degene die er nog instaan.
 
Ik zeg dat gewoon als ik de deur dan opendoe. Ik heb een bel, gebruik ze. Dan staan ze daar met een mond vol tanden. Enfin. Degene die er nog instaan.
Dat scenario komt wel niet overeen met wat ze geleerd hebben bij 'Samson & Gert', dus dan zijn ze uiteraard verbaasd.
 
Ik verwachtte een levering van DPD maar wist dat ik niet thuis zou zijn. Mooi aangeduid dat ze het op een veilige plaats mogen achterlaten en aangevinkt welke plaats dat is.
Net een mail van DPD: "u was er niet, uw pakje is onderweg naar een afhaalpunt". Amateurs!
 
Ik kreeg gisteren wat toe van bpost. Ook niemand thuis. Krijg mail van levering 'op een andere, veilige plaats'.
Niet in de bus, niet bij de buren, niet achter de groene container (waar het nogal geplaatst is geweest). Hadden ze het in de fietszak van m'n fiets gestoken :scream:
 
't is gebeurd. Bij het herverpakken na de inklaring in Luik moet er ene van de douane gezegd hebben: tiens, dat is precies mijn gerief. Dat deel 2 van die bestelling kan mij zo niet schelen, we zullen enkel dat nog opsturen.

Dus heb ik nu een projectiedoek maar geen projector. :unsure:
 
't is gebeurd. Bij het herverpakken na de inklaring in Luik moet er ene van de douane gezegd hebben: tiens, dat is precies mijn gerief. Dat deel 2 van die bestelling kan mij zo niet schelen, we zullen enkel dat nog opsturen.

Dus heb ik nu een projectiedoek maar geen projector. :unsure:
En hoe weet jij dat ze u die projector hebben opgestuurd ?
Kan zijn dat in het pak enkel het projectordoek zat.
 
En hoe weet jij dat ze u die projector hebben opgestuurd ?
Kan zijn dat in het pak enkel het projectordoek zat.

Het is repackaged in een envelope. Weight is 0,08 kg volgens de enveloppe. Volgens de originele tracking bij shipment in China is het totaal gewicht 300 gram.
 
't is gebeurd. Bij het herverpakken na de inklaring in Luik moet er ene van de douane gezegd hebben: tiens, dat is precies mijn gerief. Dat deel 2 van die bestelling kan mij zo niet schelen, we zullen enkel dat nog opsturen.

Dus heb ik nu een projectiedoek maar geen projector. :unsure:
wat voor insinuatie is dat nu weer?
 
de kans dat er één of ander probleem is met uw pakket uit China (was het wish? of alibaba?) waardoor uw "halloween-projector" het land niet in mocht, is onnmoemelijk veel groter dan dat een douanier ook maar geintresseerd is in uw gerief voor zijn eigen te hebben.
 
de kans dat er één of ander probleem is met uw pakket uit China (was het wish? of alibaba?) waardoor uw "halloween-projector" het land niet in mocht, is onnmoemelijk veel groter dan dat een douanier ook maar geintresseerd is in uw gerief voor zijn eigen te hebben.
We hebben de dader. Nonkel Marcel heeft nu ne projector op zijn kamer staan. :oi22:
 
Terug
Bovenaan