Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Het is vandaag probleemloos zonder iets toegekomen :). Was idd van Amazon zelf. Kan ik weer makkelijk bij Amazon UK bestellen :).

Ook nog eens iets bij Bol besteld en dat gaat geleverd worden met Bpost krijg ik net bericht van. Ik vermoed dat het bij PostNL nog niet in orde is dan.

En ik krijg binnenkort iets dat BPost laat leveren door GLS :p
 
Vandaag DPD aan de deur gehad. Kerel belt aan en gaat zoeken in zijn bestelbusje. Er staan een aantal auto's te wachten, dus meneer verzet zich naar de stoep. IK krijg een zicht op zijn bestelbusje en dat ligt er al helemaal niet meer prachtig bij. Krijg ik na 5 minuten in de kou staan, de vraag of het een groot pakketje of een klein is. Hoe moet ik dat nu weten, de ene keer verzenden ze het in een grote doos en dan weer in een kleine. Ik ben trouwens de pakjesbezorger niet he? Dat die man zijn zaken eens op orde krijgt.
 
Pakje besteld op Krëfel, ging vandaag toekomen. Nu is de status aangepast naar bezorgd maar ik heb niets ontvangen terwijl ik de hele dag al thuis ben. Buren hebben ook niets ontvangen en niets in de brievenbus. Contact opgenomen met Postnl maar ik moet nog twee dagen wachten vooraleer er een onderzoek kan gedaan worden... iemand dit al meegemaakt?
 
Pakje besteld op Krëfel, ging vandaag toekomen. Nu is de status aangepast naar bezorgd maar ik heb niets ontvangen terwijl ik de hele dag al thuis ben. Buren hebben ook niets ontvangen en niets in de brievenbus. Contact opgenomen met Postnl maar ik moet nog twee dagen wachten vooraleer er een onderzoek kan gedaan worden... iemand dit al meegemaakt?
Yes. Een keer meegemaakt bij een pakje van Amazon door PostNL. Amazon heeft toen een nieuwe flitser gestuurd en de andere werd de dag erna mooi geleverd door PostNL. Ik zou het nog even afwachten.
 
Pakje besteld op Krëfel, ging vandaag toekomen. Nu is de status aangepast naar bezorgd maar ik heb niets ontvangen terwijl ik de hele dag al thuis ben. Buren hebben ook niets ontvangen en niets in de brievenbus. Contact opgenomen met Postnl maar ik moet nog twee dagen wachten vooraleer er een onderzoek kan gedaan worden... iemand dit al meegemaakt?
ja. een paar dagen lager bleek het te liggen in de wagen die mijn buur aan het renoveren was.
 
  • Unsure
Waarderingen: 515
ja. een paar dagen lager bleek het te liggen in de wagen die mijn buur aan het renoveren was.
Yes. Een keer meegemaakt bij een pakje van Amazon door PostNL. Amazon heeft toen een nieuwe flitser gestuurd en de andere werd de dag erna mooi geleverd door PostNL. Ik zou het nog even afwachten.

Gisterenavond bezorgd door een wel heel verre buur! Blij dat het pakje terecht is
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als het goed is, mag het ook gezegd worden zeker ? Zeer content met de service van B-post, die link die je krijgt met real-time mapje waar de koerier zich bevindt is super. Niks dan tevreden de laatste tijd over de snelle service.

Fed-Ex daarentegen kamp met serieuze logistieke problemen, krijg amper updates op hun website buiten "in transit". Zou normaal op 29/12 worden geleverd. 3 vluchten voor van Berlijn naar Luik te vliegen, is dat ook niet wat teveel van het goeie :/

Thursday, 2 December 2021
22:48GRACE-HOLLOGNE BEIn transit
16:38GRACE-HOLLOGNE BEIn transit
Tuesday, 30 November 2021
20:55OUDE MEER NLIn transit
Friday, 26 November 2021
23:40LANGENHAGEN DEIn transit
06:25LANGENHAGEN DEOperational Delay
Thursday, 25 November 2021
21:00BERLIN DEIn transit
19:33BERLIN DEIn transit
13:59BERLIN DEPicked up
05:03Shipment information sent to FedEx
 
Op track & trace van UPS stond een pakje voorzien voor dinsdag volgende week. Daarstraks belden ze aan om te leveren. Me happy :).
Stel u voor dat ze daar ook nog binnenvallen :unsure:.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mijn kippenzout staat hier na X aantal maanden plots aan m'n deur. Heb dat hier in de topic nog al eens ergens ter sprake gebracht.
Ik had er na al die maanden eerlijk gezegd niet meer op gehoopt en de verkoper had m'n centen al teruggestort maar zie , me happy.
Straks frieten met kippenzout. :coolbrows:
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Al veel klachten gelezen over DPD. Maar hier is alles perfect verlopen. Gisteren kreeg ik een mail over pakket dat ging toekomen tussen 10u en 11u. Was dan niet thuis dus online snel de leverdag kunnen wijzigen. Vanochtend opnieuw mail dat het tussen 8.30u en 9.30u ging komen. Mooi om 9u geleverd 👌.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Is het gebruikelijk dat Amazon meteen overgaat tot terugbetaling als ge melding maakt van een niet-ontvangen pakket?

Ik had gisteren namelijk melding gemaakt van een pakket dat ik vorige week besteld had (op Amazon DE) en op vrijdag geleverd zou worden, en waarvan ik vrijdagavond ook effectief in de track & trace melding kreeg dat het geleverd was, terwijl ik had pakket niét ontvangen had. Ik had verwacht dat ik van Amazon een standaardmailtje zou ontvangen waarin men zei dat ze het zouden nakijken enz, maar in de plaats daarvan kreeg ik gisteren meteen melding dat gratis restitutie niet mogelijk was en ze het bedrag teruggestort wordt, terwijl ik gewoon even geinformeerd had naar de status en dus zelf totaal niets had gevraagd ivm terugbetaling ofzo.

Nu stond natuurlijk daarnet de koerier alsnog plots voor de deur met het pakket. Is er iemand iets te vlug ijverig geweest daar bij Amazon, of is het mss gewoon standaardprocedure om bij "goedkope" pakketen meteen tot terugbetaling over te gaan ipv moeite te blijven steken in het nakijken waar het pakket zit enz? Niet dat ik ga klagen natuurlijk als blijkt dat dat geld effectief terug op mijn rekening komt te staan :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Al een paar keer voorgehad ja. Ik ben daar niet al te rouwig om.

Met ander woorden ga ik daar ook gewoon niets meer over horen? Het is niet dat Amazon nog contact gaat zitten opnemen met die koerierdienst enz om vervolgens geld terug te vorderen bij mij als ze horen dat het pakket alsnog werd geleverd?
Alright, dan ga ik er ook maar niet al te rouwig om zijn :smile:
 
Met ander woorden ga ik daar ook gewoon niets meer over horen? Het is niet dat Amazon nog contact gaat zitten opnemen met die koerierdienst enz om vervolgens geld terug te vorderen bij mij als ze horen dat het pakket alsnog werd geleverd?
Alright, dan ga ik er ook maar niet al te rouwig om zijn :smile:
Nee klopt. Zo heb ik al een gratis flitser en router. Dat is daar allemaal ingecalculeerd. Nooit meer iets van gehoord.
 
Idd. Eind vorig jaar zo een gratis SSD en CD gehad. Die werd toen opgestuurd met Asendia. Een viertal weken na de verzendingsmail hen gecontacteerd dat ik nog niets had ontvangen. Ook de track & trace toonde dat het nog 'onderweg' was. Ze hebben dan via chat gezegd dat die waarschijnlijk verloren gegaan is en gevraagd of ze het opnieuw moesten opsturen of moesten terugbetalen. Toen terugbetaling gekozen en dat was meteen gefixt. Een goeie week later zat het dan toch nog in de bus :).
 
Same here. Indertijd had ik een dvd-box van 90€ die meer dan drie weken onderweg was. Nadat ik geklaagd had hebben ze mij onmiddellijk een nieuwe opgestuurd en had er dus uiteindelijk twee. Eéntje daarvan heb ik voor half de prijs doorverkocht aan een maat. :)
 
Kan je veel mis doen met iets op Etsy te bestellen? Zijn de prijzen vast of kan je nog voor verrassingen komen te staan wanneer je op Etsy besteld maar het wordt verzonden van een bepaalde land waarbij er nadien nog douanekosten en dergelijke bijkomen? Of is dit weer zo'n site waar je vanuit België beter af blijft?
 
Terug
Bovenaan