Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

mijn pakketje van de UK is vandaag geleverd, nadat ik afgelopen donderdag melding heb gekregen dat ik moest betalen.
 
Sinds 21/10 ligt er een pakje bij de douane/bpost. Verstuurd vanuit de UK (verzonden als geschenk)

Nog steeds geen update oid, ik ging al beginnen klagen maar als ik dit topic zo lees ben ik nog aan de rookie numbers qua wachttijden :)
Royal mail zegt dat het pakketje I'd handen is van Bpost. Bpost zegt dat het nog I'd handen is van royal mail :crazy:
 
Ik doe mee aan een Secret Santa en moet nu op mijn cadeau 21eur invoerrechten betalen. Iemand tips om dit te protesteren? Ik kan op de site van bpost documenten toevoegen, maar alles van de Secret Santa is online geregeld.

Ik ging allesinds screenshots posten
 
Ik doe mee aan een Secret Santa en moet nu op mijn cadeau 21eur invoerrechten betalen. Iemand tips om dit te protesteren? Ik kan op de site van bpost documenten toevoegen, maar alles van de Secret Santa is online geregeld.

Ik ging allesinds screenshots posten
Wat valt er dan te protesteren? Met die weinige info die je geeft, kunnen we hier weinig tips posten.
 
Het is een cadeau waardoor er geen invoerrechten moeten betaald worden, maar ik moet bewijzen dat het effectief een cadeau is en geen pakje die ik aangekocht heb.

Dus tips om te bewijzen dat het effectief een cadeau is, zijn welkom
 
Het is een cadeau waardoor er geen invoerrechten moeten betaald worden, maar ik moet bewijzen dat het effectief een cadeau is en geen pakje die ik aangekocht heb.

Dus tips om te bewijzen dat het effectief een cadeau is, zijn welkom

Een vorige post met info over vrijstellingen.
De voorwaarden (https://financien.belgium.be/nl/dou...eren/pakketten/goederen-buiten-eu-particulier) eens afgaan en bij elke daarvan zeggen waarom die eraan voldoet en laten weten aan Bpost. Als het niet duidelijk op het pakje dat het een 'gift' is, kunnen ze niet anders dan de standaardprocedure toepassen. Maar helaas lees je idd dat ze de geschenkzendingen niet correct verwerken.

Die 22 EUR die je aanhaalt is trouwens vervallen he. En voor geschenken mag het tot 45 EUR belastingvrij worden ingevoerd.

Uit de link van hierboven:
Indien een particulier (een familielid, vriend of kennis die buiten de EU woont), u een pakket opstuurt, zelfs indien dit een geschenk is, zult u bij de invoer ervan de rechten bij invoer, de btw en eventueel de accijnzen moeten betalen.
Het is dus aan te tonen dat het van een particulier komt + voldoet aan de andere voorwaarden om vrijstelling te kunnen krijgen.
 
En om dat aan te tonen, vroeg ik me dus af of er iemand tips kon geven :crazy:
Ne email laten sturen door de persoon die het naar u gestuurd heeft met een verklaring van: Dit is een geschenk voor mijn goede vriend/in). De waarde van dit pakket is xxx.
 
Had verleden week maandag item gekocht op Bol.com.Normaal levering volgende dag door Post.nl.Vrijdag pas toegekomen.
Nu met het slechte nieuws wegens sluiting van depot kan dit nog wel eens meer uit pan lopen.
 
Laatst bewerkt:
Nu met het slechte nieuws wegens sluiting van depot kan dit nog wel eens meer uit pan lopen.
Undercover bij PostNL

Ouch ... het depot van PostNL Wijnegem is verzegeld na ettelijke waarschuwingen (die allemaal genegeerd zijn, ondanks een lopende rechtzaak) net voor Black Friday. Die timing was vrijwel zeker gepland ..

Dit gaat pijn doen bij PostNL. En wat zegt PostNL? Wij hebben niets verkeerd gedaan. :unsure:

Dat ze Bpost dan ook maar eens binnenvallen .. ? Want daar gebeurt toch net hetzelfde? Of vergis ik mij?
 
Undercover bij PostNL

Ouch ... het depot van PostNL Wijnegem is verzegeld na ettelijke waarschuwingen (die allemaal genegeerd zijn, ondanks een lopende rechtzaak) net voor Black Friday. Die timing was vrijwel zeker gepland ..

Dit gaat pijn doen bij PostNL. En wat zegt PostNL? Wij hebben niets verkeerd gedaan. :unsure:

Dat ze Bpost dan ook maar eens binnenvallen .. ? Want daar gebeurt toch net hetzelfde? Of vergis ik mij?
Daar vergis je u. Bpost werkt niet met onderaannemers.

Ik vermoed dat er voor PostNL misschien wel mogelijkheden zijn om hun goederenstroom va,nuit Nederland gedurende de verzegeling te verleggen naar een ander depot. Weet niet hoe haalbaar dat is.
 
Ik vermoed dat er voor PostNL misschien wel mogelijkheden zijn om hun goederenstroom va,nuit Nederland gedurende de verzegeling te verleggen naar een ander depot. Weet niet hoe haalbaar dat is.
Ja dat kan maar niet voor de pakjes die al in Wijnegem liggen. PostNL mag zelf dat depot niet meer binnen.

Daar vergis je u. Bpost werkt niet met onderaannemers.
Ah OK :)
 
Ja dat kan maar niet voor de pakjes die al in Wijnegem liggen. PostNL mag zelf dat depot niet meer binnen.
Die zullen er idd nog een tijdje blijven liggen.

Als je het filmpje ziet, is het wel triest. 494 paketten op 1 dag :crazy:. Ik weet nog enkele jaren geleden toen ik een pakje van Bol verwachtte (toen kon je nog niet kiezen welke dag en was het sowieso standaard de volgende dag geleverd) dat de koerier van PostNL hier 's avonds om 20.30u nog kwam aanbellen om het te leveren. Toen voelde ik er mij al schuldig om.
 
Die zullen er idd nog een tijdje blijven liggen.

Als je het filmpje ziet, is het wel triest. 494 pakketten op 1 dag :crazy:. Ik weet nog enkele jaren geleden toen ik een pakje van Bol verwachtte (toen kon je nog niet kiezen welke dag en was het sowieso standaard de volgende dag geleverd) dat de koerier van PostNL hier 's avonds om 20.30u nog kwam aanbellen om het te leveren. Toen voelde ik er mij al schuldig om.

Erg als je dan ziet hoeveel je als consument betaalt aan PostNL per levering. En nu snap ik waarom sommige koeriers van PostNL zo snel aanbellen, pakket achterlaten en letterlijk wegspurten. Dat undercover filmpje doet heel sterk denken aan gelijkaardige filmpjes bij Amazon.

PostNL was in het begin toen ze in België begonnen leveren wel één van de betere qua service, ondertussen zijn ze in ieder geval in bepaalde regio's al even erg als BPost qua aantal verloren gegane of gestolen pakketten.
 
Daar vergis je u. Bpost werkt niet met onderaannemers.

Ik vermoed dat er voor PostNL misschien wel mogelijkheden zijn om hun goederenstroom va,nuit Nederland gedurende de verzegeling te verleggen naar een ander depot. Weet niet hoe haalbaar dat is.
PostNL heeft nog 7 depots in ons land 😋, bleek geen enkel probleem te zijn.
 
Erg als je dan ziet hoeveel je als consument betaalt aan PostNL per levering. En nu snap ik waarom sommige koeriers van PostNL zo snel aanbellen, pakket achterlaten en letterlijk wegspurten. Dat undercover filmpje doet heel sterk denken aan gelijkaardige filmpjes bij Amazon.

PostNL was in het begin toen ze in België begonnen leveren wel één van de betere qua service, ondertussen zijn ze in ieder geval in bepaalde regio's al even erg als BPost qua aantal verloren gegane of gestolen pakketten.
Ja kijk, ik wil -zeker na deze rapportage- 1 euro extra betalen voor de verzending als deze euro integraal gaat naar de onderaannemers die niet rond komen en/of naar de mensen van postNL die nu te weinig betaald worden.

Ik denk dat Jan Modaal voor deze rapportage daar wellicht anders over dacht (want ja 1 cent te veel is 1 cent te veel), maar na deze rapportage gaan toch véél mensen geschockt zijn. Moest PostNL morgen ne mass email sturen (op een vriendelijke toon met een onderbouwde reden waarom ..), dat toch de meerderheid van de Belgen nu wél bereid zal zijn, om die extra € op te hoesten.

MAAR dan moeten we wel zeker zijn dat die 1€ wél bij de correcte mensen terechtkomt en niet gebruikt wordt als extra winst voor PostNL. Want je kan nu wel de schuld leggen bij de gierige klant. Maar het probleem is MEER dan de klant alleen sé.

Als je het filmpje ziet, is het wel triest. 494 paketten op 1 dag :crazy:.
Ja ze kregen 1€ per pakje als de eigenaar thuis is. En amper 16 cent als ze het naar een afhaalpunt moeten brengen.

En ik dacht dat die medewerker van PostNL ook nog dreigde met een boete van 100€ per pakje dat niet tijdig geleverd werd? :wtf: (of was het per dag? Ik begreep het niet zo goed)

Dus 494 pakjes? --> Werk maar tem 23u in de avond ..
 
Laatst bewerkt:
Ja kijk, ik wil -zeker na deze rapportage- 1 euro extra betalen voor de verzending als deze euro integraal gaat naar de onderaannemers die niet rond komen en/of naar de mensen van postNL die nu te weinig betaald worden.

Ik denk dat Jan Modaal voor deze rapportage daar wellicht anders over dacht (want ja 1 cent te veel is 1 cent te veel), maar na deze rapportage gaan toch véél mensen geschockt zijn. Moest PostNL morgen ne mass email sturen (op een vriendelijke toon met een onderbouwde reden waarom ..), dat toch de meerderheid van de Belgen nu wél bereid zal zijn, om die extra € op te hoesten.

MAAR dan moeten we wel zeker zijn dat die 1€ wél bij de correcte mensen terechtkomt en niet gebruikt wordt als extra winst voor PostNL. Want je kan nu wel de schuld leggen bij de gierige klant. Maar het probleem is MEER dan de klant alleen sé.
...

Natuurlijk ligt het probleem eerder bij PostNL en minder bij de klant: voor zover ik zie, rekent PostNL gelijkaardige tarieven aan vergeleken met concurrenten, terwijl ze blijkbaar wat ze aan de onderaannemers betalen, gehalveerd hebben de laatste 10 jaar als ik me dat goed herinner uit die reportage.
 
Die zullen er idd nog een tijdje blijven liggen.

Als je het filmpje ziet, is het wel triest. 494 paketten op 1 dag :crazy:. Ik weet nog enkele jaren geleden toen ik een pakje van Bol verwachtte (toen kon je nog niet kiezen welke dag en was het sowieso standaard de volgende dag geleverd) dat de koerier van PostNL hier 's avonds om 20.30u nog kwam aanbellen om het te leveren. Toen voelde ik er mij al schuldig om.
wat ik nog erger vind: 1 euro wordt 16 cent als de ontvanger niet thuis is. terwijl met PostNL kun je moeilijker kiezen wanneer en wààr uw pakket wordt geleverd. al vaak voorgehad dat ik laat leveren op een dag dat ik thuis ben, maar dat ze dan gewoon een dag eerder aan de deur staan, wanneer ik er niet ben.
en pakketautomaten hebben die niet
 
Terug
Bovenaan