Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Ja kijk, ik wil -zeker na deze rapportage- 1 euro extra betalen voor de verzending als deze euro integraal gaat naar de onderaannemers die niet rond komen en/of naar de mensen van postNL die nu te weinig betaald worden.
Ge kunt ze nen euro geven bij het afleveren aan de deur? Als ze inderdaad al niet terug in hun camionette zitten tegen dat je de deur open doet.
 
wat ik nog erger vind: 1 euro wordt 16 cent als de ontvanger niet thuis is. terwijl met PostNL kun je moeilijker kiezen wanneer en wààr uw pakket wordt geleverd. al vaak voorgehad dat ik laat leveren op een dag dat ik thuis ben, maar dat ze dan gewoon een dag eerder aan de deur staan, wanneer ik er niet ben.
en pakketautomaten hebben die niet
Dan heb ik mijne postNL man al veel geld opgebracht. Sinds het thuiswerken ben ik zowat het postNL afhaalpunt van de hele straat geworden.

Het voordeel is wel dat diene mens enorm vriendelijk is tegen mij.
 
Koffiebonen ter waarde van €9,20 gewonnen van een bedrijf uit VK. Mail van Bpost dat ik €16,5 moet bijbetalen, waarvan 1,5 euro BTW, de rest dossierkosten etc. Waarde staat duidelijk op pakje aangegeven en ook dat het een cadeau is. Dan maar vrijstelling aangevraagd ook al gaat het niet echt om een cadeau van particulieren.
 
Koffiebonen ter waarde van €9,20 gewonnen van een bedrijf uit VK. Mail van Bpost dat ik €16,5 moet bijbetalen, waarvan 1,5 euro BTW, de rest dossierkosten etc. Waarde staat duidelijk op pakje aangegeven en ook dat het een cadeau is. Dan maar vrijstelling aangevraagd ook al gaat het niet echt om een cadeau van particulieren.
Het blijft een geschenk hé. Ik lees nergens dat een geschenk altijd iets van particulier naar parciculier moet zijn?
Tenzij jij ergens een linkje daarvan vindt? Ook al is het zeldzaam, een bedrijf kan ook een geschenk opsturen hé (zie uw voorbeeld). Zolang jij er helemaal niets voor betaald hebt, blijft het een geschenk.

Update: Bij nader inzien is uw scenario iets wat niet is opgenomen in de regelgeving. Uw scenario bestaat voor zover ik kan lezen, NIET. :rofl: Maar dan moet Bpost toch uw scenario matchen met hetgeen het BEST matcht ermee. Zo werkt dat dan normaal gezien.

En dat is dan toch gewoon: Geschenk, koper heeft NIET betaald (waardoor het NOOIT iets commercieel kan zijn), waarde onder 45€ --> Géén douanekosten.
 
Laatst bewerkt:
Ja kijk, ik wil -zeker na deze rapportage- 1 euro extra betalen voor de verzending als deze euro integraal gaat naar de onderaannemers die niet rond komen en/of naar de mensen van postNL die nu te weinig betaald worden.

Ik denk dat Jan Modaal voor deze rapportage daar wellicht anders over dacht (want ja 1 cent te veel is 1 cent te veel), maar na deze rapportage gaan toch véél mensen geschockt zijn. Moest PostNL morgen ne mass email sturen (op een vriendelijke toon met een onderbouwde reden waarom ..), dat toch de meerderheid van de Belgen nu wél bereid zal zijn, om die extra € op te hoesten.

MAAR dan moeten we wel zeker zijn dat die 1€ wél bij de correcte mensen terechtkomt en niet gebruikt wordt als extra winst voor PostNL. Want je kan nu wel de schuld leggen bij de gierige klant. Maar het probleem is MEER dan de klant alleen sé.


Ja ze kregen 1€ per pakje als de eigenaar thuis is. En amper 16 cent als ze het naar een afhaalpunt moeten brengen.

En ik dacht dat die medewerker van PostNL ook nog dreigde met een boete van 100€ per pakje dat niet tijdig geleverd werd? :wtf: (of wat het per dag? Ik begreep het niet zo goed)

Dus 494 pakjes? --> Werk maar tem 23u in de avond ..
Hier ben ik het dus niet mee eens. De oorzaak ligt nie bij PostNL die hun 'werknemers' uitbuit of bij de klant die geen verzendkosten wil betalen, maar bij de vreemdelingen die hier dat soort "werk" (lees: slavernij) willen komen doen. Want let's be honest: 99% van de keren da ge ne pakjesbezorger aan de deur hebt, is het een vreemdeling. Vergeet het maar dat Belgen (en dan niet de nieuwe Belgen) of Vlamingen elke dag 12u voor peanuts gaan werken. Dit bevestigd nog eens het immigratieprobleem dat we hier hebben in Europa. Polen komen ook naar hier om voor een habbekrats te werken. Er zullen altijd wel bedrijven zijn die manieren gaan vinden om die mannen uit te buiten, zolang die hier rondlopen en geen andere keuze hebben dan zulke shitjobs te doen.
 
Hier ben ik het dus niet mee eens. De oorzaak ligt nie bij PostNL die hun 'werknemers' uitbuit of bij de klant die geen verzendkosten wil betalen, maar bij de vreemdelingen die hier dat soort "werk" (lees: slavernij) willen komen doen. Want let's be honest: 99% van de keren da ge ne pakjesbezorger aan de deur hebt, is het een vreemdeling. Vergeet het maar dat Belgen (en dan niet de nieuwe Belgen) of Vlamingen elke dag 12u voor peanuts gaan werken. Dit bevestigd nog eens het immigratieprobleem dat we hier hebben in Europa. Polen komen ook naar hier om voor een habbekrats te werken. Er zullen altijd wel bedrijven zijn die manieren gaan vinden om die mannen uit te buiten, zolang die hier rondlopen en geen andere keuze hebben dan zulke shitjobs te doen.
Hoe is dit niet de fout van PostNL? PostNL kan er toch ook voor kiezen om die mensen meer dan een habbekrats te betalen? Als je de reportage gezien hebt is het duidelijk dat zelf als die onderaannemers om meer geld vragen omdat ze niet uit de kosten geraken, PostNL het contract stopzet om met een nieuwe te beginnen en dan daar langzaam de prijs naar beneden te duwen tot daar hetzelfde gebeurt. Die mensen willen dat niet doen hè, maar na een tijd zijn de vaste kosten te groot dat het erger is te stoppen dan met verlies verder te werken.
 
Hier ben ik het dus niet mee eens. De oorzaak ligt nie bij PostNL die hun 'werknemers' uitbuit of bij de klant die geen verzendkosten wil betalen, maar bij de vreemdelingen die hier dat soort "werk" (lees: slavernij) willen komen doen. Want let's be honest: 99% van de keren da ge ne pakjesbezorger aan de deur hebt, is het een vreemdeling. Vergeet het maar dat Belgen (en dan niet de nieuwe Belgen) of Vlamingen elke dag 12u voor peanuts gaan werken. Dit bevestigd nog eens het immigratieprobleem dat we hier hebben in Europa. Polen komen ook naar hier om voor een habbekrats te werken. Er zullen altijd wel bedrijven zijn die manieren gaan vinden om die mannen uit te buiten, zolang die hier rondlopen en geen andere keuze hebben dan zulke shitjobs te doen.
Volgens mij heb je de video van de undercoveroperatie niet bekeken. Zie post Aldamir 'welke smerige tactiek PostNL' oa effectief toepast.
Dit is niet het hele verhaal maar daarvoor moet je die video eens bekijken ..

(Maandag postte ik hier nog een linkje om die video 'zonder te betalen' te bekijken en heb ik deze dus zelf effectief bekeken, maar ondertussen vind ik alleen nog betaalde links terug - HLN heeft de video betalend gemaakt - iemand die nog een niet betalende link terugvindt? :unsure: )
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik het dus niet mee eens. De oorzaak ligt nie bij PostNL die hun 'werknemers' uitbuit of bij de klant die geen verzendkosten wil betalen, maar bij de vreemdelingen die hier dat soort "werk" (lees: slavernij) willen komen doen. Want let's be honest: 99% van de keren da ge ne pakjesbezorger aan de deur hebt, is het een vreemdeling. Vergeet het maar dat Belgen (en dan niet de nieuwe Belgen) of Vlamingen elke dag 12u voor peanuts gaan werken. Dit bevestigd nog eens het immigratieprobleem dat we hier hebben in Europa. Polen komen ook naar hier om voor een habbekrats te werken. Er zullen altijd wel bedrijven zijn die manieren gaan vinden om die mannen uit te buiten, zolang die hier rondlopen en geen andere keuze hebben dan zulke shitjobs te doen.

uit de reportage komt duidelijk voort dat als "de vreemdelingen die dat soort werk willen komen doen" klagen dat ze met hetgeen PostNL betaalt (wat amper 30% tot max 50% van de marktnorm is) niet rondkomen, en in de schulden komen, dat ze hun bij PostNL gewoon afblaffen dat ze dat soort dingen beu gehoord zijn, en dat ze er niet mee moeten afkomen.
dat ze dan nog in bepaalde gevallen boetes krijgen van 100€ en meer, terwijl ze nog niet eens alle pakjes die PostNL hen oplegt voor de dag in hun grootste camionette geladen krijgen....
da's die mensen hun fout niet he.
 
Hier ben ik het dus niet mee eens. De oorzaak ligt nie bij PostNL die hun 'werknemers' uitbuit of bij de klant die geen verzendkosten wil betalen, maar bij de vreemdelingen die hier dat soort "werk" (lees: slavernij) willen komen doen. Want let's be honest: 99% van de keren da ge ne pakjesbezorger aan de deur hebt, is het een vreemdeling. Vergeet het maar dat Belgen (en dan niet de nieuwe Belgen) of Vlamingen elke dag 12u voor peanuts gaan werken. Dit bevestigd nog eens het immigratieprobleem dat we hier hebben in Europa. Polen komen ook naar hier om voor een habbekrats te werken. Er zullen altijd wel bedrijven zijn die manieren gaan vinden om die mannen uit te buiten, zolang die hier rondlopen en geen andere keuze hebben dan zulke shitjobs te doen.
Het is de schuld van de vreemdeling dat hij wordt uitgebuit??
 
Ben eens benieuwd.

Gisteren iets op Amazon Duitsland besteld. Vandaag melding van verzending en ik zie dat het toch vanuit UK zal komen. Op de factuur wordt wel vermeld: 'Umsatzsteuer erklärt durch Amazon EU S.a.r.L.' en USt-IDNr. 'Import-OSS'.
Hopelijk een vlotte verwerking.

Toch wel iets wat men zou mogen vermelden op een productpagina of het vanuit UK komt bij bestellen op de Duitse site.
 
Import-OSS wil in principe zeggen dat de correcte BTW afhandeling bij aankoop geregeld wordt. Geen douane of BTW verrassingen dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Yep. Weet ik. Het is mijn eerste bestelling die zo verloopt dus ik hoop alleen dat het duidelijk vermeld staat op de verpakking zodat Bpost niet nog eens BTW gaat aanrekenen.
 
Yep. Weet ik. Het is mijn eerste bestelling die zo verloopt dus ik hoop alleen dat het duidelijk vermeld staat op de verpakking zodat Bpost niet nog eens BTW gaat aanrekenen.
Ik heb ook al op die manier bij Amazon gekocht en alles is zonder extra's toegekomen.
 
In de T&T zal je zoiets zien:
6XImc3p.png
 

ik was eigenlijk een beetje vergeten dat ik dit pakje verwachtte.
maar die mannen zijn dus nooit aan mijn deur geweest, nooit iets in de bus gestoken, nooit bericht gehad dat het in een pakket-automaat is gelegd geweest, oid.

nu, in de periode 10/11 tot 15/11 konden ze inderdaad moeilijk tot aan mijn voordeur komen via de gewoonlijke weg (door het lichtfestival).

mààr: PostNL is hier wél geraakt, en een pakket-automaat is hier vlak in de buurt wél altijd bereikbaar geweest...
 
Ik heb ook al op die manier bij Amazon gekocht en alles is zonder extra's toegekomen.
Amazon is daar goed in, als het tenminste van Amazon zelf komt.
Ge kunt ook gewoon uit de US zo bestellen. Je betaald bij checkout al duanekosten enz.
 
Het is vandaag probleemloos zonder iets toegekomen :). Was idd van Amazon zelf. Kan ik weer makkelijk bij Amazon UK bestellen :).

Ook nog eens iets bij Bol besteld en dat gaat geleverd worden met Bpost krijg ik net bericht van. Ik vermoed dat het bij PostNL nog niet in orde is dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan