Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Wel BTW te betalen. Waarschijnlijk is bij hem de BTW ineens door Amazon aangerekend waardoor hij in België niks meer moest betalen.
 
Geen BTW of zo , gewoon de prijs die ik zag bij het boek alvorens ik inlogde en ze m'n verzendadres konden zien.
Ik vind ook niet direct iets terug over vrijstelling van boeken bij het inklaren.
Maakt niet uit , ik heb het boek hier liggen. Ondertussen is de prijs al aangepast naar 90 pond.
Jammer , had de resterende 10 stuks anders met veel plezier gekocht.
 
€18,28 te betalen voor iets wat duidelijk beschreven staat op het CN22 formulier dat er bij staat en een gift is. Nice try Bpost, nice try, again ...
En hoe is het afgelopen? Ik wacht hier nog altijd op mijn pakje ('gift') dat op 17 oktober in België gearriveerd is ..
Als ik zo traag werk op de werkvloer, dan had ik allang mijn C4 gekregen ..
 
En hoe is het afgelopen? Ik wacht hier nog altijd op mijn pakje ('gift') dat op 17 oktober in België gearriveerd is ..
Als ik zo traag werk op de werkvloer, dan had ik allang mijn C4 gekregen ..
Het zal je misschien verbazen ... maar nog steeds wachtende. 😫
 
Bedankt voor de tip. Als eens snel gekeken en het goedkoopste komt aan 103€. Volgens de site van Bpost is het via hen 65. Dan zijn ze toch nog voor iets goed
 
Het zal je misschien verbazen ... maar nog steeds wachtende. 😫
Hier zonet (eindelijk) antwoord gehad dat ik niets moet betalen.
Pakje is onderweg sinds 14/09 en is zonet vrijgegeven door de douanedienst.
Patience is a virtue lol ..
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
"Arrive attransit country or district."

Idee wat dit is? Staat al enkele dagen op dit bij tracking.
Ervoor was het "import clearance succes"

Tracking op bpost kent het nummer nog niet...
 
"Arrive attransit country or district."

Idee wat dit is? Staat al enkele dagen op dit bij tracking.
Ervoor was het "import clearance succes"

Tracking op bpost kent het nummer nog niet...
Wat meer info zou handig zijn. Van welk land werd het verstuurd? Met welke koerierdienst hebben ze het daar verstuurd?
 
dat wil zeggen dat het niet rechtstreeks van China naar België is gekomen, maar ergens een "overstap" maakt.
 
Is het normaal dat na de betaling er niets gebeurd? Iemand toevallig ervaring mee?
bpost wil pas na 2 weken kijken wat er gebeurd is, lol
Edit: bpost zei:
"De inklaringsdienst heeft momenteel te kampen met vertragingen. Na de betaling kan het nog tot 2 weken duren alvorens je de zending ontvangt."
Dus opgepast voor iedereen dat verwacht dat iets op tijd in belgie kan geraken! Als je pech hebt moet het langs deze dienst en moet je nog enkele weken wachten.
 
Laatst bewerkt:
We zijn ondertussen al maand verder nul reactie van bpost (pakketje ligt al sinds 20st in depot). Ik had beter pakketje laten terug sturen naar de verzender (btw is betaald) en terug opnieuw zelfde items besteld, waarschijnlijk had ik het dan al lang ontvangen.
    • Herziening kosten of melding van btw nummer
    • 2021-07-29 | 17:25

Om mezelf even te quoten, na bijna 5 maand werkt mijn trackingcode niet meer :angry:. Ik kan dus op geen enkele manier meer de status controleren. Klote bpost.
 
Ahum ik heb zonet een brief gehad van Bpost: 2de waarschuwing! Het produkt dat naar u verzonden is, is niet legaal. Dit is reeds de tweede keer dat ... Echter het trackingnummer komt overeen met een zending die reeds was ingehouden in mei. :wallbash:

T'is echt ne knoeiboel bij Bpost als ze mij 2 waarschuwingen geven voor één en hetzelfde pakje. :unsure:
(Dus het waren zoals Bpost beweert helemaal géén 2 verzendingen)

Dit kan toch niet meer? Waar zijn ze daar mee bezig?
 
Intussen heb ik al een tiental pakjes binnengekregen via Aliexpress. Het gaat tegenwoordig nog sneller dan vroeger met een record van 7 dagen tussen bestelling en levering.

Het enige dat ik tot nu toe betaald heb is de BTW.
 
Sinds 21/10 ligt er een pakje bij de douane/bpost. Verstuurd vanuit de UK (verzonden als geschenk)

Nog steeds geen update oid, ik ging al beginnen klagen maar als ik dit topic zo lees ben ik nog aan de rookie numbers qua wachttijden :)
 
Sinds 21/10 ligt er een pakje bij de douane/bpost. Verstuurd vanuit de UK (verzonden als geschenk)

Nog steeds geen update oid, ik ging al beginnen klagen maar als ik dit topic zo lees ben ik nog aan de rookie numbers qua wachttijden :)

Helaas klopt dat. Hier al 6 weken aan het wachten op een pakje uit de UK, nu pas de vraag gekregen om de "administratiekosten" te betalen.

Andere niet-EU pakjes die veel recenter aankwamen, zijn er dan weer sneller doorgeraakt, dus het is echt gokken hoe lang het duurt.
 
Terug
Bovenaan