De bekendste filmprijzen ter wereld zijn daar weer. Laat ons hopen dat alles dit jaar zonder vuisten passeert en drop alvast jullie pronostieken hier.

Beste film: laat ons hopen op Everything everywhere all at once idem voor regie en scenario

Beste acteur: enkel Banshees gezien maar Farell mag het halen van mij

Beste actrice: ik hoop op Yeoh maar Ana Dearmas mag ook .

Gesnubt: Babylon mocht wel wat meer nominaties krijgen

Snap ik niet: Angela Basset was niks speciaal in Wakanda Forever
 
Beste film
gaat winnen: EEAAO
mijn favoriet: The Banshees of Inisherin
snub: Aftersun en Decision To Leave

Beste acteur:
gaat winnen: ik vrees Austin Butler
mijn favoriet: Colin Farrell, not even close

Beste actrice:
gaat winnen: Cate Blanchett
mijn favoriet: Cate Blanchett
snub: Rebecca Hall in Resurrection

Beste mannelijke bijrol:
gaat winnen: Ke Huy Quan
mijn favoriet: Barry Keoghan (Banshees of Inisherin)

Beste vrouwelijke bijrol:
gaat winnen: geen idee eigenlijk. Jamie Lee Curtis of Kerry Condon
mijn favoriet: Kerry Condon

Beste regisseur:
gaat winnen: de Daniels
mijn favoriet: Spielberg eigenlijk
snub: Charlotte Wells (Aftersun)

Beste buitenlandse film:
gaat winnen: All Quiet On The Western Front
mijn favoriet: Triangle of Sadness
snub: Decision To Leave

Beste origineel scenario:
gaat winnen: EEAAO
mijn favoriet: Banshees

Beste animatiefilm:
gaat winnen: Pinocchio
mijn favoriet: Marcel The Shell With Shoes On
 
Vreemd, ik vond Everything everywhere all at once echt een vreselijke film :unsure:

Hopen dat Close wint, maar het zal Everything Quiet On The Western Front wel worden... Erg relevante timing voor een anti-oorlogsfilm
 
Vreemd, ik vond Everything everywhere all at once echt een vreselijke film :unsure:

Hopen dat Close wint, maar het zal Everything Quiet On The Western Front wel worden... Erg relevante timing voor een anti-oorlogsfilm
Ergens snap ik u wel. Die film is heel love or hate. En das ook direct de zwakke plek. Het systeem voor beste film houd in dat de stemmers alle genomineerden moeten ranken. Nummer 1 krijgt 10 punten nummer 2 9 punten enzovoort. Dus het kan nog alle kanten uit.

En close, nog niet bekeken maar ik zie die trailer al en denk
1 van die 2 gaat dood en die ander gaat daarover boos zijn op zichzelf
en als dat dan nog is blijkt te kloppen is mijn zin ook over om te kijken. Plus een regisseur die in elk interview doet alsof zijn film baanbrekend en revolutionair terwijl ik em al doorheb op basis van de trailer. Zoals die trailer van The Whale heel veel quotes heeft uit recensies over Fraser zijn acteerprestatie en niets over eender welk ander aspect van de film, das mij toch ook iets te verdacht
 
Ergens snap ik u wel. Die film is heel love or hate. En das ook direct de zwakke plek. Het systeem voor beste film houd in dat de stemmers alle genomineerden moeten ranken. Nummer 1 krijgt 10 punten nummer 2 9 punten enzovoort. Dus het kan nog alle kanten uit.

En close, nog niet bekeken maar ik zie die trailer al en denk
1 van die 2 gaat dood en die ander gaat daarover boos zijn op zichzelf
en als dat dan nog is blijkt te kloppen is mijn zin ook over om te kijken. Plus een regisseur die in elk interview doet alsof zijn film baanbrekend en revolutionair terwijl ik em al doorheb op basis van de trailer. Zoals die trailer van The Whale heel veel quotes heeft uit recensies over Fraser zijn acteerprestatie en niets over eender welk ander aspect van de film, das mij toch ook iets te verdacht
Denk niet dat het een love or hate is film word wel degelijk door veel mensen goed bevonden, dit artikel toont het zeker aan.

 
Denk niet dat het een love or hate is film word wel degelijk door veel mensen goed bevonden, dit artikel toont het zeker aan.

Ja maar dat zijn awards met juries. Das nog iets anders als het grote publiek. Ik snap perfect dat mensen dit te random zouden vinden ook al vind ik em zelf geweldig
 
Ja maar dat zijn awards met juries. Das nog iets anders als het grote publiek. Ik snap perfect dat mensen dit te random zouden vinden ook al vind ik em zelf geweldig
Persoonlijk gun ik everything everywhere all at once meer dan All Quiet on the Western Front, niet dat die film slecht is integendeel maar dit is al de 3de maal dat die een remake krijgt.
 
Ergens snap ik u wel. Die film is heel love or hate. En das ook direct de zwakke plek. Het systeem voor beste film houd in dat de stemmers alle genomineerden moeten ranken. Nummer 1 krijgt 10 punten nummer 2 9 punten enzovoort. Dus het kan nog alle kanten uit.

En close, nog niet bekeken maar ik zie die trailer al en denk
1 van die 2 gaat dood en die ander gaat daarover boos zijn op zichzelf
en als dat dan nog is blijkt te kloppen is mijn zin ook over om te kijken. Plus een regisseur die in elk interview doet alsof zijn film baanbrekend en revolutionair terwijl ik em al doorheb op basis van de trailer. Zoals die trailer van The Whale heel veel quotes heeft uit recensies over Fraser zijn acteerprestatie en niets over eender welk ander aspect van de film, das mij toch ook iets te verdacht

Ik vind het een film voor de tiktok generatie. Hyperactief, hak op tak.
Ik werd er horendol van. Heb hem denk ik zelfs niet uitgekeken (moet eens checken op mijn Prime, volgens mij nog 10 minuten te gaan maar het hoefde niet meer :p )
 
Travolta die een beetje breekt bij het aankondigen van de in memoriam, maar er zich toch doorsleurt was wel een momentje. Wat een held.
 
Verheyen die orakelt dat het succes van Everything, Everywhere grotendeels komt omdat de Amerikaanse Asian community zich achter de film geschaard heeft.

Gast, dat het voor de filmmaker achter Jubilee General en Red Sandra moeilijk te bevatten is kan ik snappen, maar misschien heeft het toch echt te maken met het feit dat die hele film een creatief shot adrenaline in je filmhart is en een bries van creatieve visie in een kunstvorm die de laatstr jaren soms vastgeroest lijkt in formules.
 
Verheyen die orakelt dat het succes van Everything, Everywhere grotendeels komt omdat de Amerikaanse Asian community zich achter de film geschaard heeft.

Gast, dat het voor de filmmaker achter Jubilee General en Red Sandra moeilijk te bevatten is kan ik snappen, maar misschien heeft het toch echt te maken met het feit dat die hele film een creatief shot adrenaline in je filmhart is en een bries van creatieve visie in een kunstvorm die de laatstr jaren soms vastgeroest lijkt in formules.
Ben het niet daar aan het volgen maar Van Looy ofzo had daar beter op zijn plaats gezeten. Of Roskam
 
Dat een kleine film over een moeder dochter relatie, vol creativiteit, buttplugs en Raccacoonie..op een klein budget DIT kan doen, geeft verdomd veel hoop voor de toekomst van cinema. Het was een mooi filmjaar, maar de film met het meeste hart en ziel heeft uiteindelijk gewonnen.
 
Terug
Bovenaan