Ik vind quasi alles terecht, enkel original score moest Babylon zijn.

De grote snub is The Northman.
Ook Nope, Decision to Leave, The Batman en Men mochten ook wel nominaties gekregen hebben.

En Fraser is een held.
 
Vooral blij dat Fraser zijn Oscar gewonnen heeft, wat een ongelooflijke glansrol om zo'n middelmatige film toch de moeite waard te maken.
 
Terechte winnaars... Misschien met uitzondering GDT Pinocchio. Zeer van genoten, maar The Last Wish is voor mij een van de beste animatiefilms in jaren. Fijn om te zien dat Everything everywhere beloond wordt voor de creativiteit en acteerprestaties

Geen prijzen voor Banshees, jammer :p Ijzersterk geacteerd, goede soundtrack, prachtig in beeldgezet...

Vingers tegen de deur gooien was wel een kippevel-momentje.
+arme Jenny de ezel. :'(
 
God ik heb ge geërgerd aan de coverage van de Oscars in de Belgische media, ... ja, tof een Belgische film was genomineerd, maar er waren ook nog andere films. Zelfs enige bescheidenheid of realiteitsbesef dat er met "All Quiet On The Western Front" een veel betere kanshebber dan "Close" was kreeg nog geen halve minuut aandacht in de meeste programma's. Eigen lof stinkt wat mij betreft toch wel wat als het aankomt op producties van eigen bodem hoor...
 
Wat een schande dat Banshees of Inisherin gewoon compleet gepasseerd is.

EEAAO de grote owerwinnaar imho niet volledig terecht. Het is een goeie film, maar geen meersterwerk met fantastische acteerprestaties zoals oa. Banshees of Inisherin.

En waarom wint die Naatu Naatu? Omdat het catchy is? Diversiteitsprijs? Dan zijn de nummers van Rihanna en LG beter imho.
 
Oef nee meningen verschillen etc. maar behalve dezelfde regisseur en hoofdacteurs zijn dat toch vrij verschillende films. Voor mij de beste film van vorig jaar en een pak beter dan In Bruges, heel gelaagd en de perfecte balans tussen humor en wanhoop.

Nu goed EEAAO vond ik ook heel goed dus niet ontevreden dat die het meeste gewonnen heeft. Maar een sweep van de acteerprijzen vind ik toch eerder bij Banshees passen dan bij EEAAO.
 
Akkoord met de laatste postst over Banshees
Heb hem zondag ook gezien en de acteerprestaties zijn echt toch wel (minstens) een categorie hoger dan bij EEAAO, (en dan heb ik Blanchett nog niet eens gezien in Tár)

Condon > JL Curtis (hoe zeer ik ook van haar hou)
Keoghan & Gleeson > Kwan
 
Och ja, zeg wat je wilt. Maar een nominatie is ook al mooi, er zijn films die daar al gepasseerd zijn (Decision To Leave, Aftersun bvb.). Banshees heeft wel degelijk zijn erkenning gehad, BAFTA award voor beste Britse film, Golden Globe award voor beste film (de voorloper van de Oscars) samen met The Fabelmans (de andere die met lege handen achterbleef).

Er zijn al controversiëlere uitslagen geweest op de Awards... Als er maar één kan winnen, ga je altijd veel "verliezers" hebben. Maar een nominatie is ook mooi, dat geldt ook voor Close (waar de hype wat overdreven was). Dat All Quiet ging winnen, stond trouwens in de sterren geschreven, die won de BAFTA award ook al voor beste film, en had veel nominaties in andere categorieën, waarvan er ook nog zijn gewonnen. Zelfs zonder die film denk ik dat Argentina 1985 ging gewonnen hebben. Decision To Leave was zelfs niet eens genomineerd voor die categorie.
 
Terug
Bovenaan