OS 2020 | Medailles: Waarom wij weinig en Nederlanders (terug) veel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk valt "het nieuwe Belgen" principe in de Belgische sportwereld toch heel goed mee, ik zie er maar weinig. Thiam heeft ook gewoon een Belgische moeder, is hier geboren en getogen. Dat valt voor mij allerminst onder "nieuwe Belg".
 
En zonder de "nieuwe" Belgen à la Nafi Thiam, Bashir Abdi & co was het helemaal huilen met de pet op.
Hoezo? Thiam is gewoon in België geboren en getogen. Ze heeft wel een Senegalese vader, maar hij woont gewoon in België.
Abdi is inderdaad pas als 13 jarige naar België gekomen.

Als Thiam ne nieuwe Belg is volgens jou, dan is Sacoor dat ook. Zijn vader is afkomstig van Portugal en zijn moeder is van Nederland afkomstig. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk valt "het nieuwe Belgen" principe in de Belgische sportwereld toch heel goed mee, ik zie er maar weinig. Thiam heeft ook gewoon een Belgische moeder, is hier geboren en getogen. Dat valt voor mij allerminst onder "nieuwe Belg".

Als bepaalde partijen het hier voor het zeggen hadden gehad waren die medailles niet gewonnen voor Belgie he.

Het feit dat wij massa-immigratie toelaten heeft wel degelijk een zeer positieve invloed op het aantal medailles. En die gaat alleen maar toenemen.
Zie bv Groot Brittanie of zo.
 
Als bepaalde partijen het hier voor het zeggen hadden gehad waren die medailles niet gewonnen voor Belgie he.

Het feit dat wij massa-immigratie toelaten heeft wel degelijk een zeer positieve invloed op het aantal medailles. En die gaat alleen maar toenemen.
Zie bv Groot Brittanie of zo.
Of net niet want dat kost allemaal veel geld dat niet naar andere zaken kan gaan zoals bv naar sporten
 
Als bepaalde partijen het hier voor het zeggen hadden gehad waren die medailles niet gewonnen voor Belgie he.

Het feit dat wij massa-immigratie toelaten heeft wel degelijk een zeer positieve invloed op het aantal medailles. En die gaat alleen maar toenemen.
Zie bv Groot Brittanie of zo.

Dus België heeft eigenlijk 0 medailles, want iedereen heeft wel ergens een beetje een immigratie achtergrond bij de over over over? groot ouders.
Zoals wout van aert zijn oma en opa komen uit Nederland.

of telt dat dan niet omdat hij blank is?
 
De top 10 eindstand

Zullen wij hier ooit kunnen komen?

H98Z5wM.jpg
 
Want autochtone sporters aan medailles helpen is natuurlijk prioriteit boven een kind dat uit oorlogsgebied komt een toekomst geven.
Kan alleen maar hopen dat de ranzigheid van je post onbewust en niet bewust was.
Want al die massa-immigratie zijn kindjes uit oorlogsgebied :laugh:
Je kan beter daar de situatie internationaal oplossen ipv OCMW van de wereld te willen spelen ten koste van eigen bevolking maar dit geheel terzijde
 
Uhmm, waarom wij weinig en oa. Nederland, Nieuw Zeeland, Hongarije, Zweden, Noorwegen, Tsjechië en Denemarken (veel) meer?
Omdat profsport hier amper ondersteund wordt. Het aantal topsporters (die geen mannelijke voetballers of basketballers zijn) dat hier kan overleven met alleen de sport kan je bijna letterlijk op één hand tellen. En er is hier ook relatief weinig infrastructuur en knowhow.

En zonder de "nieuwe" Belgen à la Nafi Thiam, Bashir Abdi & co was het helemaal huilen met de pet op.
You serious?
Van Aert is even hard een nieuwe Belg dan, want 2 generaties terug was die zijn familie Nederlands.
En Mathieu VdP, dat is een nieuwe Nederlander he ... Franse moeder...

Ohja, er rijden ook 4 Belgen mee in de F1, want 4 F1 rijders hebben een Belgische moeder.
 
Jij vond het noodzakelijk om die commentaar te beginnen geven in een thread op het sportforum. En er en passant nog wat extra boutades uit het VB-partijprogramma bij te smijten. Zielige mentaliteit.
Ik ging alleen verder op andermans post.
En dat is helemaal geen VB praat maar gewoon de werkelijkheid.

Zo van die politieke vluchtelingen die de dag nadat ze zijn genaturaliseerd meteen terug naar hun oorspronkelijke land op trainingskamp gaan is toch gewoon ridicuul. Of trouwen met een al jaren uitgeprocedeerde ex-landgenoot zodat die Belg wordt en dan staan de journalisten te juichen want meer kans op een EK medaille
Dan zie ik liever een 'echte' Belg 8e worden of een effectieve vluchteling 24e
 
You serious?
Van Aert is even hard een nieuwe Belg dan, want 2 generaties terug was die zijn familie Nederlands.
En Mathieu VdP, dat is een nieuwe Nederlander he ... Franse moeder...

Ohja, er rijden ook 4 Belgen mee in de F1, want 4 F1 rijders hebben een Belgische moeder.
4? Dacht 3 :unsure:
 
In de meeste Europese landen hanteren ze de definitie van "allochtoon" als minstens 1 van de ouders in het buitenland is geboren.

Is dat interessant?
Ja, mogelijkerwijs, om goed te kunnen analyseren of een bepaalde achtergrond positief kan werken voor een topprestatie.

Het is natuurlijk niemand ontgaan dat bv vrijwel alle nationale voetbalteams van westeuropese landen voor een groot deel uit sporters bestaan met een recente migrantenachtergrond.

Misschien kunnen we daar iets uit leren?
 
Vanochtend het interview met die marathonloper gehoord op radio 1. Hoe die daar telkenmale herhaalde dat hij op deze manier wil teruggeven aan zijn "nieuw land". Dat maakt bij mij wel indruk.
 
Amai, veel paniek precies hier over dat ik "nieuwe Belg" gebruikte. 🥱:ROFLMAO:
Met "nieuwe Belg" bedoelde ik gewoon elke Belg die niet spierwit ziet en geen klassieke achternaam à la Van Aert, Janssens, Peeters, *vul in* heeft.
Net zoals ik ook een nieuwe Belg (of noem het Belg met buitenlandse roots) ben, ondanks da'k hier ook geboren ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan