OS 2020 | Algemeen + kleinere sporten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ne leuke collega die dat verspreid...
Dat is niet verspreid he, dat is per ongeluk uitgezonden geweest.
Ik vind zijn excuses al niet helpen trouwens. Hij zegt nergens dat hij het niet meent, enkel dat het privé was en niet moest uitgezonden worden.
Het probleem is de houding van een sportcommentator tov vrouwelijke atleten he, niet het feit of dat privé wel oke is.
 
Ik vind zijn excuses al niet helpen trouwens. Hij zegt nergens dat hij het niet meent, enkel dat het privé was en niet moest uitgezonden worden.
Uiteindelijk maakt het géén moer méér uit wat hij zegt, het is zowiezo too little too late. De schade is er, en wat ie ook zegt hij is gewoon héél hard fucked / screwed en zijn excuses gaan de schade / damage welgeteld nog 0% goedmaken.

Excuses? Not accepted ..
 
Ik vind het ook helemaal verkeerd wat hij gezegd heeft, versta me niet verkeerd. Maar om nu als Belgian Cats zijnde te gaan vragen om het ontslag van Demarez, dat vind ik dan ook weer echt een stap te ver. Zij hebben daar 'cru gezegd' totaal geen zaken mee, dat is interne vrt-keuken.

Ook wel een beetje een item voor in het 'woke' - topic. Compleet foute uitspraken, zeker wel. Maar tracht het dan gewoon te negeren, naast u neer te leggen ipv daar zoveel aanstoot aan te nemen. Althans, zo zou ik het proberen doen.
 
Ik vind het ook helemaal verkeerd wat hij gezegd heeft, versta me niet verkeerd. Maar om nu als Belgian Cats zijnde te gaan vragen om het ontslag van Demarez, dat vind ik dan ook weer echt een stap te ver. Zij hebben daar 'cru gezegd' totaal geen zaken mee, dat is interne vrt-keuken.

Ook wel een beetje een item voor in het 'woke' - topic. Compleet foute uitspraken, zeker wel. Maar tracht het dan gewoon te negeren, naast u neer te leggen ipv daar zoveel aanstoot aan te nemen. Althans, zo zou ik het proberen doen.
Die filmpjes van Thomas Huyghe zijn wat mij betreft even wansmakelijk (buiten die van de effectieve sporten) en die zenden ze elke avond lustig uit en lachen ze er nog eens mee aan de tafel van Karl (en Karl incluis)!
 
De Belgen die boven zichzelf zijn uitgestegen / boven verwachting hebben gepresteerd, zijn voor mij:

- 3x3 herenbasketbal: Verloren tegen degenen waarvan ze moesten winnen en wonnen tegen de degenen waarvan ze moesten verliezen. Direct geplaatst voor 1/2F, maar tweemaal verloren en toch knap 4e voor een amateurploeg.
- Wegwielrennen dames: Demey en Van de Velde werkten voor Kopecky en zij eindigde wonderwel 4e op een zwaar parcours voor haar.
- Vanhoof (BMX): Met dank aan valpartijen in de kwartfinale naar 1/2F gefietst. Had zware blessure twee jaar terug en uitstel OS kwam haar goed uit.
- Verkest (turnen allround): 15 jaar jong en een finale. 23e, maar daar komt in 2024 gemiddeld een punt bij op alle onderdelen.
- Casse (judo): Brons. Zonder blessure was het niet goed, maar had schouderblessure, dus een grootse medaille.

- Lecluyse (zwemmen): Eindelijk een Olympische finale met de 200m schoolslag. Laatste gefinisht, maar bon. Geen BR jammer genoeg.
- Van Uytvanck (tennis): Won er twee (waaronder tegen voormalig n°2 Kvitova) en logisch eruit tegen Muguruza.
- Barthelemy (triatlon): Top 16 zou zeer goed geweest zijn. Werd 10e. Dikke duim omhoog.
- Sterckx (gewichtheffen): Werd mooi 5e (zal misschien nog bijgesteld worden in de komende maanden / jaren :D). Focus lag op 2024, maar door allerlei omstandigheden mocht ze meedoen.
- Couckuyt (400m horden): Liep een NR in de halve finale (54sec47). Net geen finale. Negende beste loopster op de 400m horden.

- Crestan (800m): Net geen finale, maar wel een PR. Zelf hoopte hij op een finale.
- Vervaet (200m): PR gelopen in de reeksen met 23sec05. Logischerwijs eruit gelopen in de 1/2F.
- Zagré (100m horden): Tweemaal haar PR verbeterd. Halve finale eindstation.
- Detry (golf): -10 onder par. Zijn beste resultaat dit jaar. 22e.
- Vidts (zevenkamp): Had een super zevenkamp met vijf persoonlijke records. Prachtprestatie naar plek vier.

- Gorissen (marathon): Wou de marathon gezond uitlopen. Werd knap 28e. Haar enthousiasme is misschien wel het mooiste Belgische moment van de niet-medaillisten.
- Verbruggen (marathon): Op 88 deelneemsters werd ze 49e in een verzengende hitte. Chapeau.
- Peters (kano-sprint): 6e in de A-finale. Toch eentje naar de A-finale.
- Kersten (marathon): Zijn tweede marathon nog maar en 59e op 109 deelnemers.
- Naert (marathon): Goed voorbereid en 10e onder lastige omstandigheden.
- Abdi (marathon): Met dank een Nederlandse collega-loper Nageeye zich naar brons gelopen in de laatste hectometer.

Eindnoten:
BMX park is een aanwinst voor de OS.
Paardrijden weg aub.
Meer livestreams op sporza in 2024 bij drukkere periodes graag.
Meer scouting naar types als Gorissen en ze uitbouwen naar topsporters.
Geen publiek = gevoelsmatig minderwaardige OS waarin ze een meerwaarde zijn.
Dank aan Japan om toch door te zetten en een volledige OS te laten doorgaan.
Slotceremonie was beter dan de openingsceremonie. De Belgische vlag gehesen zien zal er een rol hebben ingespeeld.
Meer onopgemerkte 'behind-the-scenes'-footage graag.
De 360°-camera trok op niet veel. Betere kwaliteit; meer inzoomen en meer tijd uitrekken om volledig rond te gaan kan helpen.
De lange wedstrijden waren amusant en nagelbijtend (wielrennen; triatlon; marathon; 50km).
Geen 50km snelwandelen meer in Parijs :cry:.
 
Dat om ontslag vragen is er idd wel over , beste is de zaak laten bekoelen en dan een sanctie te bespreken .
Dus eigenlijk zeg je dat de Belgian Cats de zaak even moeten negeren en dan, als ze geen enkele macht meer hebben, een sanctie moeten vragen?

En dan zoals de 'zaak de pauw' op een sisser uitdraaien voor de VRT wss
1) De zaak de pauw is nog niet op een sisser uitgedraaid, tot nu toe hebben ze elke tussenuitspraak gewonnen.
2) Over de vormvereisten van een ontslag van Demarez (wegens publieke sector en te weinig kennis daarvan) durf ik me niet uitspreken, maar laat het duidelijk zijn dat in de privé dit een héél simpele zaak zou zijn. Door zijn eigen zware fouten, die hij zelf al toegegeven heeft, is hij niet meer gewenst bij mensen die een deel van zijn werk uitmaken. Simpeler kan een ontslag om dringende reden niet (en deze keer gaat het over een personeelslid, niet over een firma zoals bij Bart De Pauw, dus je mag die 2 zaken sowieso niet met elkaar vergelijken).
 
Dus eigenlijk zeg je dat de Belgian Cats de zaak even moeten negeren en dan, als ze geen enkele macht meer hebben, een sanctie moeten vragen?


1) De zaak de pauw is nog niet op een sisser uitgedraaid, tot nu toe hebben ze elke tussenuitspraak gewonnen.
2) Over de vormvereisten van een ontslag van Demarez (wegens publieke sector en te weinig kennis daarvan) durf ik me niet uitspreken, maar laat het duidelijk zijn dat in de privé dit een héél simpele zaak zou zijn. Door zijn eigen zware fouten, die hij zelf al toegegeven heeft, is hij niet meer gewenst bij mensen die een deel van zijn werk uitmaken. Simpeler kan een ontslag om dringende reden niet (en deze keer gaat het over een personeelslid, niet over een firma zoals bij Bart De Pauw, dus je mag die 2 zaken sowieso niet met elkaar vergelijken).
Bij mijn weten geeft Demarez geen commentaar bij basketbal.

En nu is de politiek al daar dat er meer vrouwelijke sportverslaggeefsters moeten komen dat het dan wel niet meer zo zal zijn. Wat een flauwe kul is me dat daar zeg
 
Bij mijn weten geeft Demarez geen commentaar bij basketbal.
commentaar is maar een deel van je job als journalist (hij is trouwens idd geen vaste commentator bij basket, maar wel bij voetbal en ook vrouwenvoetballers hebben dezelfde statements uitgebracht als de basketters). Bovendien moet je als journalist multi-inzetbaar zijn, niet enkel bij mannenhockey en voetbal.
SomeDude zei:
En nu is de politiek al daar dat er meer vrouwelijke sportverslaggeefsters moeten komen dat het dan wel niet meer zo zal zijn. Wat een flauwe kul is me dat daar zeg
Dat er een oproep is voor meer vrouwelijke werknemers op de sporza-redactie, is nu ook niet echt zo vreemd. Ik heb er zelf gewerkt, dus ken de boel daar, weliswaar van lang geleden, toch wat en het is daar écht wel geen vrouwvriendelijke omgeving. Een meer gemengde personeelssamenstelling zou wel degelijk positief werken. Maar natuurlijk gaat kwaliteit voorop, je mag echter niet vergeten dat het héél moeilijk is om je thuis te voelen in een grotendeels eenzijdig mannelijk/vrouwelijk team. Zelf ook meegemaakt toen ik kort bij het OCMW werkte tussen allemaal vrouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan