OS 2020 | Algemeen + kleinere sporten

Status
Niet open voor verdere reacties.
hopelijk een droge zomer dan, en niet zoals dit jaar :D
Zit al 14d in Frankrijk in volle zon :p
Stel dat wij om de één of andere reden de OS binnenhalen, is er iets dat wij zo kunnen organiseren zonder bijkomende bouwwerken?
De wielersporten en andere disciplines die op de openbare weg plaats vinden zullen wel geen probleem zijn, maar voldoet het Sportpaleis bijvoorbeeld om daar bepaalde competities in te laten door gaan?
Was toch ene die het naar Vlaanderen wou halen?
Maar nee je gaat extra infrastructuur nodig hebben, nu goed dat is niet noodzakelijk allemaal weggesmeten infrastructuur natuurlijk
 
Dat was Bart Somers:
Nadat alle vorige edities volledig over budget gingen is de animo anno 2021 helemaal weg. Er waren er hier al een paar die niet teveel miljoenen wilden spenderen aan topsport, wat dacht je eens van 10 miljard euro? Dat halen we er nooit uit (en geen enkele gaststad profiteert eigenlijk van de optimistische prognoses).
 
Als je ziet hoe Vlaanderen tegenwoordig met zijn infrastructuur om gaat...


Toen ik daar nog regelmatig ging lopen kwam Erik Wijmeersch daar ook trainen.
 
We zijn nog niet eens in staat om één stadion te bouwen voor een EK voetbal, dus zwijg maar over de OS.
Dit dus. Daar moeten we echt niet aan beginnen. Volgens mij hebben we op dit moment quasi niets van infrastructuur die gebruikt zou kunnen worden. Het is ook niet dat de rest van onze infrastructuur zo fantastisch is (wegen, treinen, ...)

Amsterdam wou het blijkbaar proberen in 2028 (100 jaar na de vorige editie), maar dat hebben ze toch ook maar afgeblazen.
 
We zijn nog niet eens in staat om één stadion te bouwen voor een EK voetbal, dus zwijg maar over de OS.

Eigenlijk hallucinant als je eens goed nadenkt.

Onlangs passeerde ik wegenwerken waar een nieuw fietspad werd aangelegd over een lengte van een goeie 300 meter, ook de asfaltlaag en voetpaden werden vernieuwd. Op het bord met de aankondiging van de werken stond dat de kostprijs 5 miljoen Euro betrof, dan vraag ik me toch af hoe dergelijke werken zo veel kunnen kosten?
 
Als je ziet hoe Vlaanderen tegenwoordig met zijn infrastructuur om gaat...


Toen ik daar nog regelmatig ging lopen kwam Erik Wijmeersch daar ook trainen.
Die piste was in mijn tijd al versleten en eigenlijk afgekeurd maar toch werd die nog gebruikt omdat meestal er snel gelopen werd
We zijn nog niet eens in staat om één stadion te bouwen voor een EK voetbal, dus zwijg maar over de OS.
Stadion voor 2 matchen is wel nog iets anders :unsure:
 
We zijn nog niet eens in staat om één stadion te bouwen voor een EK voetbal, dus zwijg maar over de OS.
Dat was ook een andere investering... voor een sport die zelfbedruipend hoort te zijn door de populariteit. Tis sowieso niet ok van een stadion te bouwen met federale tussenkomst als Anderlecht er uiteindelijk in zal spelen.

Maar zelfs ALS we het geld eraan wouden hangen, waar ga je dat allemaal neerpoten? De Walen dus? In Vlaanderen is geen plaats...

Ik heb wel opgevangen dat vanaf de spelen van Brisbane de nodige investeringen ook beperkt moeten worden?
 
Eigenlijk hallucinant als je eens goed nadenkt.

Onlangs passeerde ik wegenwerken waar een nieuw fietspad werd aangelegd over een lengte van een goeie 300 meter, ook de asfaltlaag en voetpaden werden vernieuwd. Op het bord met de aankondiging van de werken stond dat de kostprijs 5 miljoen Euro betrof, dan vraag ik me toch af hoe dergelijke werken zo veel kunnen kosten?

dit.
En wellicht 300 werkdagen. En in realiteit 370.
 
Ook wel heftig, dit verhaal

Wit-Rusland = apenland
Ik lees nu in de Standaard
In een via Telegram gelekte audio-opname – waarvan deze krant de authenticiteit niet onafhankelijk kon verifiëren – is te horen hoe de Wit-Russische hoofdcoach Joeri Moisevitsj en een andere official lang inpraten op Tsimanovskaja voor haar vertrek. Ze er haar van te overtuigen om te zeggen dat ze vertrekt omwille van een blessure aan de voet. ‘Anders,’ zegt Moisevitsj, ‘ben je op weg om een zelfmoordgeval te worden

Misschien toch gewoon heel die delegatie op het vliegtuig huiswaarts sturen?
 
Duplantis in het polstokspringen. Hoeveel marge die heeft tov de concurrentie en zen eigen wereldrecord. :bow:
Heeft het potentieel om 6m30 te springen, als hij zijn buik / borst wat intrekt en wie weet nog hoger.
Ik vraag me af waar de limiet ligt met de stokken en de hoogte die ze kunnen springen ermee.
Zijn de stokken de afgelopen twintig jaar langer geworden om hoger te kunnen springen?
Gaan ze ooit met een stok springen van meer dan 6m lang? Dan moet de aanloopsnelheid ook hoger en die is nu al vrij hoog.
Met 37km/u aanlopen is niet bevorderlijk, want dan is de focus minder en foutenlast hoger.
 
Lasha Talakhadze voegt een nieuwe titel aan zijn palmares, wereldrecordje trekken, stoten en totaal erbij. T gewichtheffen is een sport met legendes in t verleden maar hij is er toch ook één.
 
Ben benieuwd of hij nog tegen de lamp gaat lopen, Ilya Ilyin was ook zo'n fenomeen tot zijn 2 olympische gouden medailles en WR's na betrapping op doping bij retests afgenomen werden.
Hij is ook reeds betrapt (als junior) toen hij 'maar' 190+225 lifte, zo'n 30-40kg op elke beweging minder dan nu.

Maar wel legendarische lifts van hem, technisch ook zeer mooie gewichtheffer.
 
Heeft het potentieel om 6m30 te springen, als hij zijn buik / borst wat intrekt en wie weet nog hoger.
Ik vraag me af waar de limiet ligt met de stokken en de hoogte die ze kunnen springen ermee.
Zijn de stokken de afgelopen twintig jaar langer geworden om hoger te kunnen springen?
Gaan ze ooit met een stok springen van meer dan 6m lang? Dan moet de aanloopsnelheid ook hoger en die is nu al vrij hoog.
Met 37km/u aanlopen is niet bevorderlijk, want dan is de focus minder en foutenlast hoger.
Verticale afstand speelt ook mee he, je kan de lat bepaalde afstand tov put laten leggen
En dacht ook dat je buiten de lengte van de stok ook de zwaarte moet kiezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan