OS 2020 | Algemeen + kleinere sporten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn de stokken de afgelopen twintig jaar langer geworden om hoger te kunnen springen?
Van Duplantis weet ik het niet, maar ik herinner nog dat Bubka eigen stokken mee had, waarmee hij dus hoger kon jumpen.
Die stokken waren ook toegelaten voor de concurrentie natuurlijk, maar ze hadden niet de snelheid en kracht van Bubka en dan kregen ze die stokken dus niet voldoende gebogen, om over de lat te geraken.
 
Door onze 3 gouden medailles ziet het er op de medaillespiegel toch ook helemaal anders uit.
Opeens staan we voor landen als Spanje, Denemarken, Zweden,… Landen die wel meer medailles pakten maar vooral zilveren of bronzen.

Toch knap hoor.
 
Lasha Talakhadze voegt een nieuwe titel aan zijn palmares, wereldrecordje trekken, stoten en totaal erbij. T gewichtheffen is een sport met legendes in t verleden maar hij is er toch ook één.

Ben benieuwd of hij nog tegen de lamp gaat lopen, Ilya Ilyin was ook zo'n fenomeen tot zijn 2 olympische gouden medailles en WR's na betrapping op doping bij retests afgenomen werden.
Hij is ook reeds betrapt (als junior) toen hij 'maar' 190+225 lifte, zo'n 30-40kg op elke beweging minder dan nu.

Maar wel legendarische lifts van hem, technisch ook zeer mooie gewichtheffer.
Als je zo uitzonderlijk presteert dan beginnen de geruchten natuurlijk. Ilyin was ook zowat een nationale held, en de (licht dictatoriale) president van Kazachstan vond hem een persoonlijke vriend, dan gaan er wel een hoop alarmen af.

Talakhadze is momenteel ongenaakbaar. Als ik mensen die er meer van weten dan mij hoor, is hij technisch niet eens zo perfect, maar gewoon oersterk. Ik hoop dat we mogen bijven geloven dat dit zonder doping kan, maar anderzijds lijkt het mij nu ook wel gewoon onwaarschijnlijk. Niet vergeten dat hij enkele dagen terug op training in Tokyo al 220 + 255 heeft neergezet, daarmee had hij ook al los goud.
 
Waarom zijn er niet meer gemengde disciplines? In tijden van gender-discussies snap ik niet waarom men nog afzonderlijke wedstrijden houdt.
 
Waarom zijn er niet meer gemengde disciplines? In tijden van gender-discussies snap ik niet waarom men nog afzonderlijke wedstrijden houdt.

Je hebt helemaal gelijk, de fysieke capaciteiten van mannen en vrouwen zijn toch helemaal identiek, dus waarom nog opsplitsen. Alle disciplines van bij de reeksen gewoon gemengd doen en dan zal het in de finales wel 50% mannen en 50% vrouwen zijn.
 
Toch opvallend. Als het goed gaat is het de ruiter die het goed doet. Als het niet lukt, is het het paard dat weigert :D
 
Emotionele en prachtige dag van de OS.
- Een Indiër goud op het speerwerpen. Beginnen die mannen eindelijk aan hun opmars :biglaugh:?
- Morkov goud in de ploegkoers. Die gaat tevreden de winter in binnenkort.
- Verbruggen en Gorissen die de marathon beëindigen in de top-50. Iedereen die geen West-Afrikaan is, heeft het goed gedaan onder die zon en luchtvochtigheid.
- Het interview van Gorissen :love:. Een compleet ander figuur dan de vedetten bij de sprintnummers, die kort een vals glimlachje posteren of niet kunnen lachen.
- Ja, weer vierde met de 4x400m en met de andere Borlée erbij hadden we aanspraak kunnen maken op een medaille, maar bon, toch chapeau voor hen én een NR rijker.
- Dames 4x400m deden dat ook naar behoren.
- Een meer dan moedige poging van De Ketele en Ghys in de ploegkoers op de baan.

Straks de marathon bij de mannen. Naert die alles heeft uitgepland. Het slechte in mij weet dat zoiets fout gaat aflopen.
 
Emotionele en prachtige dag van de OS.
- Een Indiër goud op het speerwerpen. Beginnen die mannen eindelijk aan hun opmars :biglaugh:?
- Morkov goud in de ploegkoers. Die gaat tevreden de winter in binnenkort.
- Verbruggen en Gorissen die de marathon beëindigen in de top-50. Iedereen die geen West-Afrikaan is, heeft het goed gedaan onder die zon en luchtvochtigheid.
- Het interview van Gorissen :love:. Een compleet ander figuur dan de vedetten bij de sprintnummers, die kort een vals glimlachje posteren of niet kunnen lachen.
- Ja, weer vierde met de 4x400m en met de andere Borlée erbij hadden we aanspraak kunnen maken op een medaille, maar bon, toch chapeau voor hen én een NR rijker.
- Dames 4x400m deden dat ook naar behoren.
- Een meer dan moedige poging van De Ketele en Ghys in de ploegkoers op de baan.

Straks de marathon bij de mannen. Naert die alles heeft uitgepland. Het slechte in mij weet dat zoiets fout gaat aflopen.
Euhm West?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan