OS 2020 | Algemeen + kleinere sporten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk gaan ze eens een OS invullen over vier weken, want alles is zo krap. Kostenplaatje zal hoger liggen, maar de inkomsten van toeristen ook. Wat droom ik over een OS waarin elke sport aan bod kan komen, zonder te zappen naar elders.
Dat moet perfect mogelijk zijn, toch?
Vb: Sport X een half uur (vijf-tien minuutjes ertussen voor juichen; selfies :unsure: en interviews) => Sport Y twintig minuten (idem) => Finale Sport Z een uur (idem) => Tien minuten recap of wachten => Podiumceremonie van vijf minuten => Volgende sport => Herhaal tot einde dag.

Als er nog tijd over is van de vier weken, organiseer een rustdag voor iedereen, zodat die zich verder kunnen voorbereiden of een dagje kunnen weggaan met z'n allen in de omgeving ter verpozing of gebruik maken van de uitgedeelde condooms :biglaugh:.
25km zwemmen of 50km snelwandelen is voor velen saai (50km snelwandelen is nochtans heerlijk om te kijken, zeker bij warme omstandigheden) als dat het enige is op TV, maar laat die mensen even op café gaan of tijd geven om naar de winkel te gaan.
 
Hopelijk gaan ze eens een OS invullen over vier weken, want alles is zo krap.
Waar ze al mee kunnen beginnen is een heel deel van die eindeloze kwalificatie en ranking rondes op voorhand doen in een pre-olympische week of zo, zou al heel wat ruimte vrij maken.
 
Waar ze al mee kunnen beginnen is een heel deel van die eindeloze kwalificatie en ranking rondes op voorhand doen in een pre-olympische week of zo, zou al heel wat ruimte vrij maken.
Je bedoelt alleen de finales op de OS?
Dan zijn de OS alleen geschikt voor de toppers. M.i. is dat ook de bedoeling, maar een verrassende winst / medaille van een exoot maakt meer emoties los.
 
Lap, synchroon duiken van de mannen net gemist. Ik probeer zo duiken wel eens te zien op de OS, omdat ik het zo wijs vind om naar te kijken en omdat ik zelf amper van een springplank durf springen. UK goud in synchroon duiken voor de mannen, wat wijs is want ik heb wel sympathie voor Tom Daley, hopelijk wint die individueel ook eens een keer goud op 10m, maar de chinezen (chen! zo goed de vorige OS!) zijn daar ook zo ongelofelijk goed in.
 
Het is voor China idd een zwarte dag, zilver in tafeltennis (dubbel gemengd) en synchroonspringen (duiken mannen 10m). :p

Altijd leuk als die "robots" verliezen imo :D .
 
Je bedoelt alleen de finales op de OS?
Dan zijn de OS alleen geschikt voor de toppers. M.i. is dat ook de bedoeling, maar een verrassende winst / medaille van een exoot maakt meer emoties los.
Ik had het vooral over de ranking evenementen en voorrondes. Als je die in een aparte week samenzet blijft de kans op een verrassende medaille even groot en heb je tijdens de 2 weken er na meer kans om de medaille wedstrijden te bekijken. Het was ook maar een denkoefening.
 
Deze nacht naar de kwartfinales golf surfen zitten kijken. Niet echt een sport om de live uitzending van te bekijken tenzij je graag naar beelden van de zee kijkt.
 
Rugby sevens is bezig, kwartfinales, blijft toch ook een heerlijke sport, en Fiji is gewoon genieten vaak, lijken wel andere sport te spelen dan de rest soms. :love: .
 
De 'robots' zijn anderzijds fantastisch om te bekijken bij gedrilde sporten zoals gymnastiek.
En neen, ik wil niet nadenken over fysieke-en mentale wantoestanden die ze hanteren bij de jeugd :(.
Meh ik weet het niet, in het Turnen zijn ze tegenwoordig technisch niet meer zo uitzonderlijk ten opzichte van de andere toppers, geef mij dan maar bij de mannen een Nagorny of een Dalaloyan of een ... in plaats van de zoveelste Chinees die juist zijn oefening doet maar qua uitstraling één in de rij der Chinezen is. Bij de vrouwen veel liever een Biles, Derwael, Melnikova, ... .

In het tafeltennis idem, het is allemaal zooo gedrild.

En in het duiken al helemaal, ok de tijd van de Fu Mingxia's van deze wereld is voorbij maar dan veel liever een Canadees, Brits, ... team dat wint, zit gewoon meer schwung in meer originaliteit, meer leven, ... .
 
in plaats van de zoveelste Chinees die juist zijn oefening doet maar qua uitstraling één in de rij der Chinezen is.
Het neutrale, uitdrukkingsloze gezicht tussen levendige, joviale expressies.
Allemaal hetzelfde is ook maar saai.
Constant pokerface om zwakte niet te tonen en af en toe dat kleine glimlachje bij een overwinning om uit de rol te vallen. Heerlijk :tongue:.
 
Toen ik de eerste keer met een Chinese in België op de wandel was vroeger (verder géén commentaar), toen schrok ik ervan dat die helemaal géén pokerface had opstaan en zelfs héél hard kon glimlachen.

Héél wat anders dan die pokerfaces van op TV. :tongue:
 
Aiai Brassart tweemaal van de balk af, jammer jammer, een eventuele gigantische stunt met medaille is nu al weg vrees ik.
 
Aiai Brassart tweemaal van de balk af, jammer jammer, een eventuele gigantische stunt met medaille is nu al weg vrees ik.
De finale halen, was al onverhoopt. Maar ja, eens je daar geraakt wil je natuurlijk die medaille.
Gebrek aan ervaring vrees ik, geeft hier de doorslag.

Nu goed, men kan nu gewoon mentaal zeggen: Het is naar de kloten, nu gewoon ons best doen en zien waar we stranden!
De druk is nu wél weg hé, en dat kan een voordeel worden.
 
Meh ik weet het niet, in het Turnen zijn ze tegenwoordig technisch niet meer zo uitzonderlijk ten opzichte van de andere toppers, geef mij dan maar bij de mannen een Nagorny of een Dalaloyan of een ... in plaats van de zoveelste Chinees die juist zijn oefening doet maar qua uitstraling één in de rij der Chinezen is. Bij de vrouwen veel liever een Biles, Derwael, Melnikova, ... .

In het tafeltennis idem, het is allemaal zooo gedrild.

En in het duiken al helemaal, ok de tijd van de Fu Mingxia's van deze wereld is voorbij maar dan veel liever een Canadees, Brits, ... team dat wint, zit gewoon meer schwung in meer originaliteit, meer leven, ... .
Vind die Chen in het duiken anders wel fenomenaal. Emotieloos was hij zeker niet, ik weet nog hoe hij in tranen uitbarstte vorige olympische nadat hij wist dat hij zou winnen. misschien niet enkel uit geluk, maar ook deels uit opluchting dat hij zijn strenge land geen schande heeft toegebracht. :unsure:

Maar inderdaad triest hoe die kinderen daar worden gedrilld, 50.000 kinderen in die trainingsinstituten, soms al gerecruteerd van hun 6 jaar, waar ze dan die ene paar uithalen die mogen gaan. Ze mogen dikwijls niet eens kiezen voor welke sport ze willen, ze komen er toe en worden er op basis van hun fysiek ingedeeld in de discipline waarvoor ze zullen dienen, trampoline, gymnastiek, etc. Ethisch of pedagogisch niet in orde allemaal, maar daarvoor gun ik het die jonge mensen op de spelen niet minder. Dan ben ik opgelucht voor hen als ze winnen, krijgen ze eens een beloning voor hun al hun miserie. Je zou kunnen zeggen, constant winnen houdt hun praktijken in stand, maar moesten ze spontaan allemaal beginnen verliezen dan werden die trainingsinstituten alleen nog maar stricter en meer afmattend, dus ja.
 
Dirk heeft toch een serieuze kemel geschoten als commentator van Sporza door zich zo expressief en vooral oordelend uit te laten over mentale problemen. Twitter relletje bezig.
 
Dirk heeft toch een serieuze kemel geschoten als commentator van Sporza door zich zo expressief en vooral oordelend uit te laten over mentale problemen. Twitter relletje bezig.

Ik hoorde hem bezig en kwist dat er zever van ging komen. Die mede commentatrice gewoon haar mond houden, die wist ook hoe laat het was met al de snowflakes en hun cancel rage. Al ben ik ook wel niet akkoord met zen uitleg.

Wat heeft die aster nu weet aan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan