Oranje vlekken op nieuwe bezetting

Fredjeb

Active member
Wij hebben onze woning recent ( vorige week ) opnieuw laten bezetten.

Nu merken we sinds vandaag in de hoeken oranje vlekken die een schimmelachtige indruk geven.

Ik had al eens opzoekwerk gedaan en dat leidde mij in de richting van roestvlekken, maar dit lijkt mij eerder toch wel iets anders te zijn en er zitten op deze plaats geen stalen balken.

We laten alle ramen op kip om voldoende te verluchten dus daar kan het m.i niet aan liggen.

Iemand een idee wat dit is en of dit van zelf weg trekt na uitdroging?
 
Dat is effectief schimmel. Eerst volledig laten uitdrogen (bouwdroger...), en dan behandelen met "HG schimmelreiniger".
 
Wij hebben onze woning recent ( vorige week ) opnieuw laten bezetten.

Nu merken we sinds vandaag in de hoeken oranje vlekken die een schimmelachtige indruk geven.

Ik had al eens opzoekwerk gedaan en dat leidde mij in de richting van roestvlekken, maar dit lijkt mij eerder toch wel iets anders te zijn en er zitten op deze plaats geen stalen balken.

We laten alle ramen op kip om voldoende te verluchten dus daar kan het m.i niet aan liggen.

Iemand een idee wat dit is en of dit van zelf weg trekt na uitdroging?
ja ik vermoed ook schimmel. Momenteel zowieso hoge luchtvochtigheid en daar nog eens het vocht van het pleisterwerk bij. Zal wel even duren eer alles uitgedroogd is
 
Bedankt voor de reacties, ik heb daarnet de pleisteraar er even bij gehaald en hij vermoed ook schimmel inderdaad.

Hij raad aan om volledig te laten uitdrogen en dan te bekijken
 
Terug
Bovenaan