Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Hier ook slachtoffer..

Vrouw en ik kregen hier net op een paar minuten tijd beiden een oproep binnen "suspected spam", zij nummer uit UK, ik uit NL.
Als ik het nr google dat mij gebeld had krijg ik als eerste een link naar deze hack..

Ze zijn dus met "ghost"nummers aan het rondbellen om te scammen..

ik krijg al dagelijks scamcalls en nu nog eens dit. geweldig

Zouden er ook gegevens van oude klanten gelekt zijn? Want geheel toevallig krijgt mijn vriendin de laatste dagen continue spam-telefoons, terwijl het nummer ondertussen al 4-5 jaar niet meer bij Orange zit.

ik krijg al dagelijks scamcalls en nu nog eens dit. geweldig

Ouch... Ik krijg er normaal gelukkig zelden maar nu waren het er toch ook een paar dagen lang meerdere per dag.

Nul communicatie van Orange gekregen over die gelekte data, ook gewoon in het nieuws gelezen.

Zouden er ook gegevens van oude klanten gelekt zijn? Want geheel toevallig krijgt mijn vriendin de laatste dagen continue spam-telefoons, terwijl het nummer ondertussen al 4-5 jaar niet meer bij Orange zit.
Ik krijg de laatste week ook dagelijks telefoon van nummers uit de UK/NL. Ik ben ooit klant geweest van toen nog Mobistar, ik denk dat het minstens 15j geleden is. Het zou verbazen maar je zou het je toch gaan afvragen.

Sinds een week of 2 valt het internet hier af en toe eens volledig weg. Telkens voor 5 tot 30 minuten. Erna werkt alles plots weer normaal.
Meestal s'avonds, om de 2 a 3 dagen.
Vorige week ook eens iets voor de middag en afgelopen zaterdag 3x.

Als ik op die momenten op allestoringen.be kijk zie ik steeds een lichte stijging van meldingen, maar niets significant.

Mijn vrouw wil dat ik daarvoor naar Orange belt, maar wat gaat dat opbrengen? Ik weet de exacte momenten niet en die problemen zijn er altijd buiten de kantooruren. (Ik heb wel geen idee tussen welke uren die klantendienst bereikbaar is).

Nudat er nu “nieuwe” tarieven zijn voor mobile, voel ik me genoodzaakt om te downgraden, eerder van teveel GB voor de prijs.
Al vind ik het goedkoopste tarief beetje achterlopen op de rest, waarover ze vroeger goedkoop en veel GB’s is het nu slapjes

In theorie genoeg met 12GB; heb nu gemiddeld per maand 7GB

Nudat er nu “nieuwe” tarieven zijn voor mobile, voel ik me genoodzaakt om te downgraden, eerder van teveel GB voor de prijs.
Al vind ik het goedkoopste tarief beetje achterlopen op de rest, waarover ze vroeger goedkoop en veel GB’s is het nu slapjes

In theorie genoeg met 12GB; heb nu gemiddeld per maand 7GB

Dat doen ze natuurlijk met opzet om te doen lijken alsof de duurdere abonnementen de beste prijs-kwaliteit verhouding hebben. Eigenlijk moet je gewoon bepalen hoeveel GB je nodig hebt, en het goedkoopste abonnement nemen wat daaraan voldoet.

Nu 2 maanden bij Orange zien ik geef het een 7/10.

Het bereik van de smartphone, de snelheid bij WiFi en het bekabeld netwerk zijn prima.
Echter wordt er aan traffic shaping gedaan (Steam, Epic.Games ert.) en de TV-app en afstandsbediening vind ik minder aangenaam dan die van Telenet.

Telenet is de "betere" ervaring, maar nu betalen we pakweg 88 EUR I.p.v. 125 EUR (Wigo). Bovendien te laat gemerkt dat Telenet de prijzen voor zijn oude abonnementen stiekem flink verhoogd z'n Telenet One in verhouding maar 110 EUR kost.

Laatst bewerkt:
Kan iemand zeggen hoe de dekking van Orange is tov Telenet voor het mobiele netwerk?

Gisteren ingetekend. Dinsdag komen ze al langs voor internet thuis.

Ik moet misschien wel een pazr pods bijvragen of zou ik zelf kijken voor een mesh?

Momenteel heb ik 1 versterker extra van telenet.

Terug
Bovenaan