Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

oh, daar zit ik nu ook mee hoor. 10j gesleten aan 2 relaties en nu als 35 jarige heb ik zoiets van t kan me allemaal niet meer schelen. Waarom zou ik nog moeite in iemand steken… weer iets nieuws opbouwen enz. Ik zie da precies ook ni zitten. Wie weet over x aantal maanden weer wel maar nu precies niet. Zoals een vd dames hier zei, deel van t verwerkingsproces zeker.

Dat moet je zelf uitmaken. Er zijn mensen die niet alleen kunnen zijn en relatie na relatie aanknopen, je hebt mensen die na een breuk nooit meer een relatie willen. Je kan daar geen algemeen oordeel vellen of clichés volgen zoals "een mens is niet gemaakt om alleen te zijn".
Ik moet wel zeggen dat 35 jaar niet oud is hé, je kan ook gewoon nog iemand tegenkomen op je 40ste en daarmee verder gaan. Uiteindelijk gewoon doen wat je zelf liever hebt en niet te hard inzitten met "verwachtingen" vanuit de omgeving.
 
Dat moet je zelf uitmaken. Er zijn mensen die niet alleen kunnen zijn en relatie na relatie aanknopen, je hebt mensen die na een breuk nooit meer een relatie willen. Je kan daar geen algemeen oordeel vellen of clichés volgen zoals "een mens is niet gemaakt om alleen te zijn".
dit, je gaat dat zelf moeten aanvoelen. Voor mijn huwelijk heb ik vier jaar alleen gewoond en had zij toen geen move gemaakt was ik waarschijnlijk nooit van straat geraakt. Maar ik had die behoefte ook niet. Ik was goed op mijn eigen. Anderen maakten daar altijd een probleem van. Vb. Ging ik een dagje naar de zee, waar ik met een goed boek op de dijk zat, belde een vriend me op en zijn eerste reactie was: 'in je eentje naar de zee? dat is toch niet leuk?'. Terwijl ik daar wel gewoon van kon genieten.
En anderen probeerden me ook regelmatig te koppelen, terwijl ik daar geen behoefte aan had.
Dus ja, iedereen is daar anders in.
Sommigen hebben een partner nodig, anderen gewoon gezelschap en dan is bijv. hun kind al genoeg, en voor anderen maakt het niet uit. Dat gaat ge gewoon zelf moeten aanvoelen en daarbij mag je alle andere meningen gewoon naast u neerleggen.
 
Ik heb dat nooit gesnapt, mensen die van de ene relatie in de andere springen. En dan heb ik het over jarenlang met iemand samenwonen, niet over om de paar maand eens wisselen. Dan zou ik me als partner eigenlijk niet gewaardeerd voelen, maar eerder als "vervanger van" om toch maar niet in de eenzaamheid te moeten vallen.

Als ik voor iemand kies, zal die persoon ik weten dat ik voor HEM kies en niet voor "iemand die de eenzaamheid moet invullen" of "iemand om snel mee samen te wonen omdat dat financieel toch wel handiger is" of zo :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb dat nooit gesnapt, mensen die van de ene relatie in de andere springen. En dan heb ik het over jarenlang met iemand samenwonen, niet over om de paar maand eens wisselen. Dan zou ik me als partner eigenlijk niet gewaardeerd voelen, maar eerder als "vervanger van" om toch maar niet in de eenzaamheid te moeten vallen.

Als ik voor iemand kies, zal die persoon ik weten dat ik voor HEM kies en niet voor "iemand die de eenzaamheid moet invullen" of "iemand om snel mee samen te wonen omdat dat financieel toch wel handiger is" of zo :unsure:
Dat is een klik die je maakt hé en als je relatie al lang is verzand in een broer-zusrelatie kan een nieuwe liefde zorgen voor een opstoot van verliefdheid zonder dat het recente verleden dat blokkeert. Dat is zoals mensen die seks niet kunnen loskoppelen van liefde, terwijl je dat perfect kan bekijken als een lustbehoefte waarin die romantische component bijkomstig is. Dat maakt iedereen voor zichzelf uit.
 
Ik zit hier te wachten in die hypotheekwinkel en geen idee waarom maar ik zit hier zowaar met zenuwen. Geen idee waarom, misschien omdat ik het mij altijd anders had voorgesteld als ik aan een zoektocht naar een eigen plek begon (lees: niet alleen).
 
Dat is een klik die je maakt hé en als je relatie al lang is verzand in een broer-zusrelatie kan een nieuwe liefde zorgen voor een opstoot van verliefdheid zonder dat het recente verleden dat blokkeert. Dat is zoals mensen die seks niet kunnen loskoppelen van liefde, terwijl je dat perfect kan bekijken als een lustbehoefte waarin die romantische component bijkomstig is. Dat maakt iedereen voor zichzelf uit.
Gohja, dat dat ene keer voorkomt, daar kan ik nog bij. Maar dat dat letterlijk om de 2-3j zo is en telkens binnen de 1-2 maand de nieuwe partner al wordt voorgesteld, ik kan daar ècht niet bij...
 
Gohja, dat dat ene keer voorkomt, daar kan ik nog bij. Maar dat dat letterlijk om de 2-3j zo is en telkens binnen de 1-2 maand de nieuwe partner al wordt voorgesteld, ik kan daar ècht niet bij...
Dat zijn mensen die echt niet alleen kunnen zijn of die verliefd zijn op het verliefd zijn. Maar als je héél diep in de put zit na een relatiebreuk moet je al een heel sterke acteur zijn om na een maand of twee een nieuwe relatie te starten. Er zijn echter straffe acteurs. Maar in essentie is dat ook wel liegen tegen jezelf.
 
Gohja, dat dat ene keer voorkomt, daar kan ik nog bij. Maar dat dat letterlijk om de 2-3j zo is en telkens binnen de 1-2 maand de nieuwe partner al wordt voorgesteld, ik kan daar ècht niet bij...
mijn overbuur is zo iemand: op de tien jaar dat we hier wonen een viertal relaties en dat is dan echt direct weer samenwonen met nog geen maand tussen. Ook alle leeftijden en tyeps al zien passeren.
Persoonlijk vind ik dat ook wel vreemd, maar iedereen is anders. Als zij zich zo gelukkig voelt, is dat zoveel te beter he.
Toch iets minder dan gehoopt. Zal nog maar wat thuis blijven zitten.
NOIDH
 
Wel vooral omdat ik niet alleen ben, ik heb mijn zoontje die me bezig houdt en mijn werk.
Vandaag ook alleen naar de cinema geweest, en dat vind ik dan leuk.

Mijn vrienden en ouders vinden het triest maar ach.
 
Wel vooral omdat ik niet alleen ben, ik heb mijn zoontje die me bezig houdt en mijn werk.
Vandaag ook alleen naar de cinema geweest, en dat vind ik dan leuk.

Mijn vrienden en ouders vinden het triest maar ach.
Gelukkig zijn er andere die medelijden hebben, dan moet je het zelf niet doen. Imo denkt iedereen over wat hem gelukkig maakt anders en is het maar dwaas om te gaan bepalen voor een ander wat hij leuk moet vinden en wat niet. Groot gelijk dat je je eigen ding doet.
 
Toch iets minder dan gehoopt. Zal nog maar wat thuis blijven zitten.
Mwa overweeg toch om ook eens een bank aan te doen, de hypotheekwinkel is sowieso gemiddeld gezien wat minder interessant. Ik zou pas definitief concluderen dat je te weinig kan lenen van zodra je dit ook van 1/2 banken rechtstreeks hebt gehoord.

Of speel eens met een simulator. Doe je huidig maandelijks inkomen - 900 euro. Dit is wat je maximum kan afbetalen per maand. Gebruik dan een fictieve interestvoet (1.4% bijvoorbeeld is realistisch momenteel) op 25 jaar en je kan zien hoeveel je dan maximum kan lenen. Bijvoorbeeld hier: http://www.berekening-maandlasten.nl/
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Toch iets minder dan gehoopt. Zal nog maar wat thuis blijven zitten.
Verwacht je binnen dit en 2j een stijging in je loon of spaargeld?
Want indien neen, zou ik toch beginnen rondkijken aangezien de prijzen van huizen en appartementen structureel sneller stijgen dan de inflatie...
 
Verwacht je binnen dit en 2j een stijging in je loon of spaargeld?
Want indien neen, zou ik toch beginnen rondkijken aangezien de prijzen van huizen en appartementen structureel sneller stijgen dan de inflatie...
Is mijn eerste job in IT dus daar terug aan junior loon begonnen dus daar zie ik tussen dit en 2 jaar toch zeker wel een stijging gebeuren. Idem voor spaargeld, ik heb het geluk dat ik niets moet afgeven en eigenlijk vrijwel geen kosten heb en dus +- 90% van mijn loon aan de kant kan zetten elke maand. En dat schema zie ik ook niet snel veranderen.
 
Terug
Bovenaan