Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Is mijn eerste job in IT dus daar terug aan junior loon begonnen dus daar zie ik tussen dit en 2 jaar toch zeker wel een stijging gebeuren. Idem voor spaargeld, ik heb het geluk dat ik niets moet afgeven en eigenlijk vrijwel geen kosten heb en dus +- 90% van mijn loon aan de kant kan zetten elke maand. En dat schema zie ik ook niet snel veranderen.
Lap weer zo een dikbetaalde IT'er die in de brutoloonthread komt flexen met zijn loon om dan in de spaarthread te flexen dat hij 90% kan sparen.
:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Lap weer zo een dibetaalde IT'er die in de brutoloonthread komt flexen met zijn loon om dan in de spaarthread te flexen dat hij 90% kan sparen.
:unsure:

Klinkt ZO hard als Carrion, dat! 🤮

🤫😉😋

waar zitten de mods hier wanneer ge ze nodig hebt. Wij zijn hier wonden aan het likken en Carrion komt stoefen met al het geld dat hij kan sparen. :unsure:

Mijn plan om hier een nieuwe stoefthread van te maken is geruïneerd!

E5972986-649-E-4-D4-C-A306-82-C235275-B67.jpg


But in al seriousness, ik weet dat ik op dit moment ook geluk heb dat ik nu zoveel kan sparen. Dat is zowat het enige beetje positieve aan heel de situatie.
 
Mijn plan om hier een nieuwe stoefthread van te maken is geruïneerd!

E5972986-649-E-4-D4-C-A306-82-C235275-B67.jpg
Dan had je beter gezegd dat je probleemloos als single 250k kan lenen met een junior profile en dat je ouders, om dat te vieren, er ineens nog 100k bij gooien als schenking voor hun meest geliefkoosde zoon.


Mah Bon, je bent gewoon een armoezaaier als @Tonerider en mij, kom, zet er u maar bij!
 
Dan had je beter gezegd dat je probleemloos als single 250k kan lenen met een junior profile en dat je ouders, om dat te vieren, er ineens nog 100k bij gooien als schenking voor hun meest geliefkoosde zoon.


Mah Bon, je bent gewoon een armoezaaier als @Tonerider en mij, kom, zet er u maar bij!
100k :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: , sorry maar ist eigenlijk al dat ze kunnen geven? Beetje triestig dat ze maar een maandloontje kunnen geven als ge een woning gaat kopen. Paupers :unsure::unsure:
 
Het is opnieuw zo ongelofelijk he.

Ex werkt bij de personenbelasting, ze vult letterlijk aangiftes in voor mensen die dat niet kunnen. Maar blijkbaar is het zo druk dat ze voor haar eigen aangifte geen tijd had, ik heb de mijne maanden geleden ingediend. Ze stuurt een whatsapp bericht en belt om onmiddellijk het bedrag van de kinderopvang door te geven. Ook het fiscale voordeel van dochter wilt ze laten toepassen onder "fiscale co couderschap".
Héél vervelend, want op het werk hier is het ook druk.
Soit, ik zoek alles op en kom tot de conclusie dat m'n dochter eigenlijk fiscaal gezien volledig bij mij ten laste moet zitten. Het staat letterlijke zwart op wit in de vonnis. ik vertel dit aan haar. Plots krijg ik een hele boze bericht over het feit dat ik zogezegd een geldmaniak(volledig in hoofdletters) ben, dat ik haar beledig hiermee..Ze stuurt mij dan foto's van het vonnis door en verwijst naar puntjes ivm gezamenlijk ouderlijk gezag.....ik stuur dan foto door van puntje 15 "kent het fiscaal voordeel van het kind aan meneer toe". Hoe duidelijker kan het nog zijn?
Ik heb nog recht op 6 maanden alimentatie. Zij betaalde dit niet. Puur om de vrede te bewaren stap ik niet naar DAVO(dienst voor alimentatievordering). Dit om aan te tonen dat ik geen geldmaniak ben, want dan zou ik dat ook opeisen. Krijg dan een bericht terug met "wauw hoe barmhartig". Of de aantal keren dat ik op haar dagen op ons dochter pastte omdat zij ofwel te depressief was of dat ze nog examens te studeren had en zelfs nog voor andere onbenulligge zaken. Puur om de vrede te bewaren altijd.
Het baat dat mens gewoon niet he.
Je zou denken "er is een vonnis, het staat zwart op wit, dus alles zal wel goed verlopen", maar toch opnieuw dit bagger over u heen krijgen.. Alhoewel het druk is op het werk, kan ik mij dus niet concentreren en heb efkes een time-out moeten nemen.
Ik heb nu een bericht teruggestuurd dat ze over haar kwetsende bericht 2x moet nadenken, dat ik geen negativiteit wil, dat ik ook de notaris zo snel mogelijk wil afhandelen, dat ze mij niet meer mag storen tijdens het werk. Ik zal mss maar best haar teksten niet meer lezen tijdens de werkuren. Goddank ben ik thuis en niet op kantoor.. Heb deze voormiddag niet bepaald veel gedaan voor m'n werk. Deze post is puur om de zaken van mij af te schrijven.....but not really helping...
 
Ook vandaag een bericht gestuurd dat het de laatste dag is om de belastingen in te dienen *zucht*
Eerdere berichten omtrent belastingen werden straal genegeerd.

Enige waar ik me dan aan optrek, is dat ik me nu gemiddeld maar 1x per week rot moet ergeren aan dat soort communicatie ipv meermaals per dag... 🙄

You're not alone!!!

En de frustratie efkes wegwerken door muziek luid te zetten kan ik ook adviseren 😏
 
Het is opnieuw zo ongelofelijk he.

Ex werkt bij de personenbelasting, ze vult letterlijk aangiftes in voor mensen die dat niet kunnen. Maar blijkbaar is het zo druk dat ze voor haar eigen aangifte geen tijd had, ik heb de mijne maanden geleden ingediend. Ze stuurt een whatsapp bericht en belt om onmiddellijk het bedrag van de kinderopvang door te geven. Ook het fiscale voordeel van dochter wilt ze laten toepassen onder "fiscale co couderschap".
Héél vervelend, want op het werk hier is het ook druk.
Soit, ik zoek alles op en kom tot de conclusie dat m'n dochter eigenlijk fiscaal gezien volledig bij mij ten laste moet zitten. Het staat letterlijke zwart op wit in de vonnis. ik vertel dit aan haar. Plots krijg ik een hele boze bericht over het feit dat ik zogezegd een geldmaniak(volledig in hoofdletters) ben, dat ik haar beledig hiermee..Ze stuurt mij dan foto's van het vonnis door en verwijst naar puntjes ivm gezamenlijk ouderlijk gezag.....ik stuur dan foto door van puntje 15 "kent het fiscaal voordeel van het kind aan meneer toe". Hoe duidelijker kan het nog zijn?
Ik heb nog recht op 6 maanden alimentatie. Zij betaalde dit niet. Puur om de vrede te bewaren stap ik niet naar DAVO(dienst voor alimentatievordering). Dit om aan te tonen dat ik geen geldmaniak ben, want dan zou ik dat ook opeisen. Krijg dan een bericht terug met "wauw hoe barmhartig". Of de aantal keren dat ik op haar dagen op ons dochter pastte omdat zij ofwel te depressief was of dat ze nog examens te studeren had en zelfs nog voor andere onbenulligge zaken. Puur om de vrede te bewaren altijd.
Het baat dat mens gewoon niet he.
Je zou denken "er is een vonnis, het staat zwart op wit, dus alles zal wel goed verlopen", maar toch opnieuw dit bagger over u heen krijgen.. Alhoewel het druk is op het werk, kan ik mij dus niet concentreren en heb efkes een time-out moeten nemen.
Ik heb nu een bericht teruggestuurd dat ze over haar kwetsende bericht 2x moet nadenken, dat ik geen negativiteit wil, dat ik ook de notaris zo snel mogelijk wil afhandelen, dat ze mij niet meer mag storen tijdens het werk. Ik zal mss maar best haar teksten niet meer lezen tijdens de werkuren. Goddank ben ik thuis en niet op kantoor.. Heb deze voormiddag niet bepaald veel gedaan voor m'n werk. Deze post is puur om de zaken van mij af te schrijven.....but not really helping...
Ik zou ze gewoon kort zeggen dat ze onredelijk doet, jouw papierwerk in orde is volgens het vonnis, het hare niet, en dat je vanaf nu gaat reageren wanneer je tijd hebt na het werk ofzo.

Misschien ben ik verkeerd, geen ervaring mee, maar lijkt me dat er hier niet veel is waarvan je je iets moet aantrekken.
 
Misschien ben ik verkeerd, geen ervaring mee, maar lijkt me dat er hier niet veel is waarvan je je iets moet aantrekken.
Het gaat 'm om de mentale spelletjes en verwijten, niet over de administratie an sich, want het vonnis moet hij toch doorsturen naar de belastingen, los van wat zij wel of niet wil. Het is het fucking energievretend gedoe wat je er aan herinnert waarom je de ander niet meer kan en wil rieken of zien.
 
Het gaat 'm om de mentale spelletjes en verwijten, niet over de administratie an sich, want het vonnis moet hij toch doorsturen naar de belastingen, los van wat zij wel of niet wil. Het is het fucking energievretend gedoe wat je er aan herinnert waarom je de ander niet meer kan en wil rieken of zien.
Klopt. Dat vreet gewoonweg energie.

ik zei nog dat het op het werk druk is, dat ik het tijdens de middagpauze of vnvd zal sturen. Antwoord zij terug met "het duurt 2min om in te loggen in tax on web en efkes te checken". Ik weet niet precies op welke dag de deadline valt, maar we zijn al 15/07, het zal al ver zo zo zijn..........zo gezegd, zo gedaan....BIG MISTAKE

anyway moraal van het verhaal blijft voor mij altijd hetzelfde:
-leer nee zeggen
-sta op uw strepen
-wees geen people pleaser

Ik denk dat ik toch de aangifte bij DAVO zal indienen en ze moet niet meer afkomen met gunsten.
 
moest het omgekeerd zijn, ze zou DAVO wel aanschrijven.
Mannen zijn vaak veel te soepel als het draait om geld.
Vrouwen zijn daar harder in.

Dat is mijn ervaring toch niet, diegene die
- het meest gekwetst is geweest (vb door bedrog)
- diegene die het meest moet betalen (als in weigeren om alimentatie te betalen, no matter what!)
Is daar vaak het hardst in, los van geslacht.

De vrouwen die naar davo stappen zijn vaak de alleenstaande moeders waarvan de ex 1 weekend op 2 bezoekregeling heeft, dat is toch net ietsje logischer dat je daar achter loopt wanneer het over een paar duizend euro per jaar gaat ( alimentatie + buitengewone kosten zoals school, openbaar vervoer, medische kosten en hobby's) dan wanneer het over een fractie daar van gaat...
En dan gaat het doorgaans ook niet over een keertje te laat betalen maar over structureel weigeren bij te dragen aan de opvoeding van je kind, noch in tijd en energie, noch in geld.
 
moest het omgekeerd zijn, ze zou DAVO wel aanschrijven.
Mannen zijn vaak veel te soepel als het draait om geld.
Vrouwen zijn daar harder in.
True, ik ging dat waarschijnlijk bewaren als mijn laatste move, maw nadat de notariszaken rond waren. Het gaat om een bedrag van 6 x 125 euro alimentatie.. Geen groot bedrag, maar wel een leuk bedrag voor dochter haar spaarrekening.

Er is wel positief nieuws. Ik heb nu nogmaals gevraagd om mijn trouwring terug te geven en raar maar waar ze ging hierin akkoord. Een diamanten ring van 3k euro gekocht in 2012. Nu zondag is er de wissel.....dus we shall see.

Ondertussen krijg ik vandaag 3 leveringen(1 héél groot doos van een externe magnetron/grill of zoiets) van bol.com voor zaken die besteld zijn door ex. Blijkbaar is ze haar adres vergeten aan te passen in bol.com. Mocht ze de niet ring afgeven, dan geef ik haar 3 leveringen niet. Niet dat dat de waarde van de ring evenaart, maar soit. Geen ring = geen magnetron. :ROFLMAO:
 
Voor aan de volgende te geven of wa? :wtf:

Heel raar..
Eerst zien of ik het wel krijg. Zondag kunnen we de debat opstarten. Alé huiswerk voor iedereen tegen de zondag: wat doen met de ring? Verkopen? Bij aankoop kreeg ik een certificaat met x aantal karaat en dergelijke info. Gelukkig heb ik dat nog.
 
Ik vind het ook maar raar om een ring terug te vragen? Allé dat lijkt mij toch iets dat ge "geeft"? Ik vraag in elk geval geen cadeaus terug.
Uitzondering zou een familie / erf stuk zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval vermits ge over "aankoop" spreekt.

En waarom debat opstarten? Vermits gij het terugvraagt zult ge wel al weten wat ge ermee wilt doen?
 
misschien is het raar, misschien niet. Voor hetzelfde geld heeft zij ook al elk cadeau dat ze ooit gegeven heeft terug gevraagd (believe me: it happens) en dan snap ik wel dat hij een ring van 3k ook terug wil. Soms worden relaties zo giftig dat het allemaal niet meer normaal is.
We horen hier alleen maar zijn kant van het verhaal, maar 't is niet dat ze er 'normaal' uitkomt he. De ex die fiscaal wil profiteren van haar dochter terwijl de rechter dit anders heeft bepaald, maar wel zelf haar deel vergeet na te komen i.v.m. alimentatie en dan kwaad wordt als ze op de feiten wordt gewezen. Dat lijkt me hier redelijk giftig te zijn (nogmaals: niet dat ik partij trek voor hem, want ik weet haar kant van het verhaal niet, noch hoe dat fod naar haar toe communiceerde) en dan gebeurt er weinig op de normale manier.

Dus in deze setting snap ik dat van die ring wel.

Elke scheiding is sowieso eigenlijk een spijtige zaak, maar als het zo moet gaan is het toch helemaal triestig.
 
Terug
Bovenaan