Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

a four wheel boy?
Tegen iemand aan nestelen in de zetel of in bed is eigenlijk hetgeen wat ik met stip mis.

Maar om het luchtig en ludiek te houden: een bed niet alleen moeten verversen 😝
dan vind ik uw partner bij haar poep pakken en zeggen dat ze er goed uit ziet toch leuker.
 
Vandaag eindelijk de papieren van de ten laste neming gekregen… Die door haar laten tekenen gaat weer minstens 2 weken duren, dan gaat ze naar haar ouders in frankrijk van eind juli tot half augustus dus tén vroegste tussen 15-31/8 is da hier allemaal achter de rug. 9 fucking maanden later.

Erna kan ik dan hopelijk alles zo snel mogelijk achter mij laten. Vreemd genoeg is er nog steeds geen enkele dag dat er voorbij ga waar ik is ni aan haar denk. Veel doet me het niet meer maar als familie eens iets laat vallen over haar dat ze via social media zagen passeren heb ik het toch altijd moeilijk. K wil er wel over babbelen hoe t met mij ga en geloof me t ga best wel ok maar zo’n zaken wil ik echt liever niet horen. K heb me 2u lang moeten inhouden niet via men ma haar social media haar profiel te checken tot dat snachts uiteindelijk men maat mee zen zatte klote die foto liet zien dat ze 7kg was afgevallen met een voor en na foto van haar pens die precies nog altijd ff vet is 😂

k moet me terug meer productief bezig houden op men vrije momenten maar zelfs als ik met vrienden weg ben ofzo dwalen met gedachten wel is af, zeker op moeilijkere dagen als er wat tegenslagen zijn opt werk. K heb bewust 8 maand aan een stuk gewerkt zonder een week verlof en zat er echt door eind juni toen k men eerste week verlof kon nemen.

Uiteindelijk heb ook nog totaal niemand anders leren kennen, heb geen enkel contact met vrouwen gehad op een goede vriendin na die me mega veel geholpen heeft als luisterend oor de eerste maanden maar dat is nu ook weer een beetje geminderd. Ook omdat zij int brusselse woont dus niet evident om er is binnen te springen of mee af te spreken. Verder voel ik me gewoon ook nog altijd ongemakkelijk om gesprekken aan te gaan met andere ondanks dat k elk weekend in de horeca werk als dj dus zie er genoeg passeren.

Te vaak vergelijk ik nog en zoek ik precies eigenschappen in iemand dat zij ook had. Nu we dan 8 maand verder zijn steekt me dat gedacht wel tegen al zeggen er vele dat 8 maand nog niet zo’n lange periode is van single zijn en dat het logisch is dat ik met momenten nog steeds met haar in men kop zit mja… hoelang gaat da nog duren.

Soms voelt t leven toch aan als ne puinhoop ondanks dat k het allemaal wel goed voor mekaar heb, maar komt wel in orde zeker :)
 
Ik ben ook van die mening aangedaan dat je best wacht met iemand te zoeken tot wanneer je echt over de gevoelens van liefde, verlangen,.. Van je ex heen bent.
Hoeveel eerlijke kans krijgt de ander als ze eigenlijk continu vergeleken wordt met iemand die ze van haar noch pluimen kent?

Het komt ècht wel. Misschien eens een sessie met een psycholoog als je daar voor open staat?
Die komen soms echt met inzichten die super simpel zijn en dat soort processen kunnen verkorten 🙂
 
Na mijn relatie terug enkele maanden thuis ingetrokken. Ik had op dat moment (net voor het begin van de winter en strengere maatregelen en na jobverlies) weinig zin om plots alleen op een huurappartementje te zitten en daar geld mee te verliezen.

Nu terug enkele maanden een vaste job en morgen dan eens een afspraak gemaakt bij de Hypotheekwinkel om eens een kleine schatting te maken van hoeveel ik zou kunnen lenen en voor welk bedrag ik zou kunnen aankopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook van die mening aangedaan dat je best wacht met iemand te zoeken tot wanneer je echt over de gevoelens van liefde, verlangen,.. Van je ex heen bent.
Hoeveel eerlijke kans krijgt de ander als ze eigenlijk continu vergeleken wordt met iemand die ze van haar noch pluimen kent?

Het komt ècht wel. Misschien eens een sessie met een psycholoog als je daar voor open staat?
Die komen soms echt met inzichten die super simpel zijn en dat soort processen kunnen verkorten 🙂

ik sta daar wel voor open, ben er int verleden ook al eens geweest na men relatie voor deze. Ik denk dat het bij mij eerder ligt aan mezelf ni kunnen doorpushen om zaken te doen die me afleiden van alles. Thuis eens iets nieuws doen of eens gaan lopen bv. Gewoon bezig zijn ipv hersenloos voor uw tv hangen en in uw hoofd verschillende gedachten laten rondgaan.

daarom ben ik ook ni 100% zeker of een psycholoog wel ga werken. Denk dat t bij mij vooral mentaal zit. Zo uzelf in uw putje graven en er ni gemakkelijk uit kunnen geraken. Ik zie niet direct in hoe een gesprek bij de psycholoog mij daar in ga helpen. Uiteindelijk moet ik zelf terug uit da putje kruipen waar k mezelf te vaak in graaf. Gelukkig ni te diep :)
 
Na mijn relatie terug enkele maanden thuis ingetrokken. Ik had op dat moment (net voor het begin van de winter en strengere maatregelen en na jobverlies) weinig zin om plots alleen op een huurappartementje te zitten en daar geld mee te verliezen.

Nu terug enkele maanden een vaste job en morgen dan eens een afspraak gemaakt bij de Hypotheekwinkel om eens een kleine schatting te maken van hoeveel ik zou kunnen lenen en voor welk bedrag ik zou kunnen aankopen.
Tip: Laat de hypotheekwinkel voor wat het is en maak gewoon een afspraak bij uw bank + doe een aanvraag waar ge dat online kunt doen (hellobank, keytrade, KBC).

Kost imo minder moeite, geeft u betere info EN ge hebt al iets in handen om naar andere banken te sturen als ge echt een lening moet aanvragen.
 
Tip: Laat de hypotheekwinkel voor wat het is en maak gewoon een afspraak bij uw bank + doe een aanvraag waar ge dat online kunt doen (hellobank, keytrade, KBC).

Kost imo minder moeite, geeft u betere info EN ge hebt al iets in handen om naar andere banken te sturen als ge echt een lening moet aanvragen.
Tgoh het is gewoon om al even een idee te krijgen naar welk bedrag ik ongeveer kan kijken. Want ik heb momenteel ook nog niks op het oog. Maar als ik dan eens zo'n simulatie doe krijg ik kop noch staart aan die berekeningen. Dan zou ik bv een max aankoopbedrag van 120.000 euro hebben. En dat kan nooit kloppen.
 
Tgoh het is gewoon om al even een idee te krijgen naar welk bedrag ik ongeveer kan kijken. Want ik heb momenteel ook nog niks op het oog. Maar als ik dan eens zo'n simulatie doe krijg ik kop noch staart aan die berekeningen. Dan zou ik bv een max aankoopbedrag van 120.000 euro hebben. En dat kan nooit kloppen.
Keytrade vind ik hiervoor een goeie!
Die gaf bij mij hetzelfde als de banken die ik live deed.

(met 1600 netto, kan ik via Keytrade 148.000 lenen, aan 150 (wat ik leen) kreeg ik daar een melding dat er verder onderzoek moest gebeuren.)
 
Mijn laatste serieuze relatie is van 2016, daarna nog geprobeerd met andere meisjes maar nooit een echte klik. Paar weken wat mee rond gehangen maar nooit iets écht serieus.

Ik heb er ook echt nul behoefte aan voor het grootste stuk van de tijd.. maar soms kriebelt het.
Vorige week vroeg mijn zoontje nog of we niet met 3 konden zijn, deed wel effie pijn.
 
Gha thanks for the sad faces!
Een lange tijd heeft hij ook altijd verteld dat hij gewoon met 2 wil zijn, en dat voelt ook heel vrij aan.

Ik ben er nu 30 met een zoon van 5, ik moet veel werken om rond te komen en mijn huis te betalen.. de rest van mijn tijd gaat naar zoonlief, gewoon geen tijd voor meisjes.

Heeft iemand ook nog dat gevoel gehad dat je gewoon out of love bent ? Zeker na kinderen.
 
Heeft iemand ook nog dat gevoel gehad dat je gewoon out of love bent ? Zeker na kinderen.
Wat bedoel je hiermee?
Dat het voelt alsof er geen ruimte is voor nog iemand op vlak van energie, emoties,...?

Ik denk dat dat wel een heel normale fase is in het verwerkingsproces, de reden waarom je niet meer samen bent met de moeder van je zoontje zal hier zeker ook mee te maken hebben.
 
Wat bedoel je hiermee?
Dat het voelt alsof er geen ruimte is voor nog iemand op vlak van energie, emoties,...?

Ik denk dat dat wel een heel normale fase is in het verwerkingsproces, de reden waarom je niet meer samen bent met de moeder van je zoontje zal hier zeker ook mee te maken hebben.
Ja dat wel wat.
Gewoon de behoefte niet hebben en niet meer verliefd willen/kunnen worden.
Enfin, wel er niet te melodramatisch over doen, want ik heb er ook de aandacht niet voor dus ik blok het wat af.

Vorige week nog een date periode met iemand stop gezet, ze wou telkens weer op reis gaan en dingen samen doen terwijl ik de kiddie had. 'Die kan toch even naar je ouders'.
Ja nee hé ..
 
Ja dat wel wat.
Gewoon de behoefte niet hebben en niet meer verliefd willen/kunnen worden.
Enfin, wel er niet te melodramatisch over doen, want ik heb er ook de aandacht niet voor dus ik blok het wat af.

Vorige week nog een date periode met iemand stop gezet, ze wou telkens weer op reis gaan en dingen samen doen terwijl ik de kiddie had. 'Die kan toch even naar je ouders'.
Ja nee hé ..
De sad face is omdat een ander wil beslissen dat je je zoon maar eventjes moet uitbesteden 😣

Hoe recent ben je alleen? Want als dat 1j is, vind ik het een pak normaler dat je je daarin nog wat beschermt dan wanneer dat 5j geleden is bvb.

Het zal wel komen, maar het moet vooral juist aanvoelen. En als je nog te hard worstelt met zaken als verdriet, boosheid, vertrouwen,... Dan is daar idd nog geen ruimte voor, helaas.
 
Tgoh het is gewoon om al even een idee te krijgen naar welk bedrag ik ongeveer kan kijken. Want ik heb momenteel ook nog niks op het oog. Maar als ik dan eens zo'n simulatie doe krijg ik kop noch staart aan die berekeningen. Dan zou ik bv een max aankoopbedrag van 120.000 euro hebben. En dat kan nooit kloppen.
Licht off-topic maar ik ben gewoon naar "mijn" bank geweest, waar ik de meeste zaken had staan en die hebben toen een paar simulaties gedaan. Leken wel wat verbaasd dat ik geen concreet project had, maar goed ze mogen af een toe een beetje "moeite" doen ook.
 
Licht off-topic maar ik ben gewoon naar "mijn" bank geweest, waar ik de meeste zaken had staan en die hebben toen een paar simulaties gedaan. Leken wel wat verbaasd dat ik geen concreet project had, maar goed ze mogen af een toe een beetje "moeite" doen ook.
Het idee is momenteel gewoon een iets of wat realistische schatting te krijgen. Zodat ik eens wat gerichter kan kijken op de immo websites zonder enig idee of een bepaalde woonst haalbaar is.

Eens ik dan echt iets op het oog heb ga ik eens bij de banken horen. Aangezien mijn geld voornamelijk verdeeld is over 2 verschillende banken. Nu heb ik het geluk dat ik niet persé weg moet van mijn ouders. Dus of ik volgende maand of binnen een half jaar iets vind maakt niet veel uit. Dus ik moet al niet kopen gewoon om te kopen. Het doel is voorlopig vooral gericht op eind dit jaar/begin komend jaar aangezien dat toch weer enkele duizenden euro's extra spaargeld is.
 
Ja dat wel wat.
Gewoon de behoefte niet hebben en niet meer verliefd willen/kunnen worden.
Enfin, wel er niet te melodramatisch over doen, want ik heb er ook de aandacht niet voor dus ik blok het wat af.

oh, daar zit ik nu ook mee hoor. 10j gesleten aan 2 relaties en nu als 35 jarige heb ik zoiets van t kan me allemaal niet meer schelen. Waarom zou ik nog moeite in iemand steken… weer iets nieuws opbouwen enz. Ik zie da precies ook ni zitten. Wie weet over x aantal maanden weer wel maar nu precies niet. Zoals een vd dames hier zei, deel van t verwerkingsproces zeker.
 
oh, daar zit ik nu ook mee hoor. 10j gesleten aan 2 relaties en nu als 35 jarige heb ik zoiets van t kan me allemaal niet meer schelen. Waarom zou ik nog moeite in iemand steken… weer iets nieuws opbouwen enz. Ik zie da precies ook ni zitten. Wie weet over x aantal maanden weer wel maar nu precies niet. Zoals een vd dames hier zei, deel van t verwerkingsproces zeker.
Dat moet je zelf uitmaken. Er zijn mensen die niet alleen kunnen zijn en relatie na relatie aanknopen, je hebt mensen die na een breuk nooit meer een relatie willen. Je kan daar geen algemeen oordeel vellen of clichés volgen zoals "een mens is niet gemaakt om alleen te zijn".
 
Terug
Bovenaan