Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

misschien is het raar, misschien niet. Voor hetzelfde geld heeft zij ook al elk cadeau dat ze ooit gegeven heeft terug gevraagd (believe me: it happens) en dan snap ik wel dat hij een ring van 3k ook terug wil.
Dat zou inderdaad een logische reden zijn, akkoord.
 
Eerst zien of ik het wel krijg. Zondag kunnen we de debat opstarten. Alé huiswerk voor iedereen tegen de zondag: wat doen met de ring? Verkopen? Bij aankoop kreeg ik een certificaat met x aantal karaat en dergelijke info. Gelukkig heb ik dat nog.

Tgoh verkopen... Ik zou het dan legit aan de volgende geven. Waarschijnlijk als ge het verkoopt zal je er 500 of 600 eur van krijgen.

Als het al zoveel is. Juweliers verkopen aan x5 of x6. Dus bedenk u eerst of 500/600 eur u, een mss toekomstig drama waard is.



Half akkoord. Maar be the better man wete. Laat u daar gewoon niet aan vangen, en dan kunt ge uzelf op het einde van de rit niets verwijten.

Sowieso niet met uw voeten laten spelen. Dat niet, maar u ook ni laten vangen aan infeite een bagetel
 
Laatst bewerkt:
Informeer eens bij de juwelier zelf waar hij vandaan komt, dat zou toch mijn zet zijn. 🤷🏼‍♀️

En ik snap het wel hoor, de meest flexibele partij ziet al ZO veel door de vingers *zucht*.
Soms wil je gewoon correct zijn. Het is ZIJN geld die naar die ring is gegaan met een heel symbolisch gebaar. De symboliek is volledig om zeep, dus wil hij dat terug.
- omdat het veel geld was (voor een ring van 150 euro zou hij niet zagen)
- omwille van het symbolische
- omdat het nu eenmaal moreel correct is om die terug te geven als daarom wordt gevraagd.

Voor de mensen die het (gelukkig) nog nooit mee hebben gemaakt: over dit soort zaken gaat het om 80% emotie en om 20% ratio. Dat kan je vaak niet goed uitleggen maar je hebt in scheidingen die zo verlopen ook ècht wel nood aan morele overwinningen en dan bijt je je daar in vast.
 
Ik heb enkel een auto teruggevraagd. Betaald is betaald.

Ik heb geld toe gegeven, omdat ik 100% zeker weet dat het mijn dochter rechtstreeks ten goede komt.
Wat ben ik met een paar duizend euro meer wanneer mijn dochter daardoor in slechtere omstandigheden zou zitten?
Nu moet ik wél zeggen dat hij zich heel hard engageert naar zijn dochter toe, ik twijfel er dan ook niet aan dat het ècht rendeert naar haar toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
True, ik ging dat waarschijnlijk bewaren als mijn laatste move, maw nadat de notariszaken rond waren. Het gaat om een bedrag van 6 x 125 euro alimentatie.. Geen groot bedrag, maar wel een leuk bedrag voor dochter haar spaarrekening.

Er is wel positief nieuws. Ik heb nu nogmaals gevraagd om mijn trouwring terug te geven en raar maar waar ze ging hierin akkoord. Een diamanten ring van 3k euro gekocht in 2012. Nu zondag is er de wissel.....dus we shall see.

Ondertussen krijg ik vandaag 3 leveringen(1 héél groot doos van een externe magnetron/grill of zoiets) van bol.com voor zaken die besteld zijn door ex. Blijkbaar is ze haar adres vergeten aan te passen in bol.com. Mocht ze de niet ring afgeven, dan geef ik haar 3 leveringen niet. Niet dat dat de waarde van de ring evenaart, maar soit. Geen ring = geen magnetron. :ROFLMAO:
Geef haar die magnetron maar.. Straks koopt ze een airfryer in de plaats en krijgen we weer een gestoorde op het forum die denkt dat ze lekker kan koken.

Ik weet niet hoe lang je gescheiden bent maar ik vermoed nog niet lang.. Om dan al 6x125 euro alimentatie achter te staan. Die zou er bij mij niet zo goedkoop vanaf komen. En vooral na haar oh zo barmhartig.

Ik zou dezelfde minuut nog een deftige brief versturen aan de nodige instanties dat ze haar plichten niet nakomt en alle contact zou direct verbroken worden.
 
Ik heb geld toe gegeven, omdat ik 100% zeker weet dat het mijn dochter rechtstreeks ten goede komt.
Wat ben ik met een paar duizend euro meer wanneer mijn dochter daardoor in slechtere omstandigheden zou zitten?
Nu moet ik wél zeggen dat hij zich heel hard engageert naar zijn dochter toe, ik twijfel er dan ook niet aan dat het ècht rendeert naar haar toe.
Als er kinderen zijn verandert dat de zaak he. Dan zou ik haar wss niet zonder auto gezet hebben. Maar nu? Naaah :D
 
Geef haar die magnetron maar.. Straks koopt ze een airfryer in de plaats en krijgen we weer een gestoorde op het forum die denkt dat ze lekker kan koken.

Ik weet niet hoe lang je gescheiden bent maar ik vermoed nog niet lang.. Om dan al 6x125 euro alimentatie achter te staan. Die zou er bij mij niet zo goedkoop vanaf komen. En vooral na haar oh zo barmhartig.

Ik zou dezelfde minuut nog een deftige brief versturen aan de nodige instanties dat ze haar plichten niet nakomt en alle contact zou direct verbroken worden.

Het probleem is dat je als ouder weet dat er een HEEL grote kans is dat dit een rechtstreeks, negatief gevolg voor je kind heeft.
Daardoor denk je 2x na eer je zo iets doet. Ik ken ook iemand wiens kind zaken moest horen (50/50 ouderschap, alles heel correct van zijn kant uit) als "nee, we kunnen niet samen op vakantie gaan, papa wil dat niet (vader wist van niets, moeder had voor zichzelf geboekt met nieuwe partner) dus kan jij niet mee gaan.", "mama kan dat niet betalen, papa wil daar geen centjes voor geven", "dat moet je maar aan papa vragen die heeft VEEL centjes, mama niet omdat papa mij geen centen wil geven voor jou."

Mijn zus zit ook in zo een vechtscheiding, kinderen worden uitgehoord over wat mama allemaal doet en ze krijgen dan zaken te horen als" is mama naar de kapper geweest? Ah... Dat zal wel met geld zijn dat voor jullie bestemd is. Jullie mama is echt egoïstisch en denkt nooit aan jullie! "

Dat zijn echt toxische zaken voor kinderen die hen heel onzeker en angstig maken. Dus zie je vaak veel door de vingers om dat te vermijden.
 
Het probleem is dat je als ouder weet dat er een HEEL grote kans is dat dit een rechtstreeks, negatief gevolg voor je kind heeft.
Daardoor denk je 2x na eer je zo iets doet. Ik ken ook iemand wiens kind zaken moest horen (50/50 ouderschap, alles heel correct van zijn kant uit) als "nee, we kunnen niet samen op vakantie gaan, papa wil dat niet (vader wist van niets, moeder had voor zichzelf geboekt met nieuwe partner) dus kan jij niet mee gaan.", "mama kan dat niet betalen, papa wil daar geen centjes voor geven", "dat moet je maar aan papa vragen die heeft VEEL centjes, mama niet omdat papa mij geen centen wil geven voor jou."

Mijn zus zit ook in zo een vechtscheiding, kinderen worden uitgehoord over wat mama allemaal doet en ze krijgen dan zaken te horen als" is mama naar de kapper geweest? Ah... Dat zal wel met geld zijn dat voor jullie bestemd is. Jullie mama is echt egoïstisch en denkt nooit aan jullie! "

Dat zijn echt toxische zaken voor kinderen die hen heel onzeker en angstig maken. Dus zie je vaak veel door de vingers om dat te vermijden.
Ja, maar als je in zijn geval hele dagen op van de stress thuis komt dan heeft dat ook wel invloed op de kinderen. Ik denk niet dat hij gisteravond de leukste papa ter wereld zal geweest zijn.. En zij ook niet de leukste mama..

Dan is het gewoon beter dat je elkaar niet meer hoort als je toch niets op een normale manier kan regelen.
 
Ja, maar als je in zijn geval hele dagen op van de stress thuis komt dan heeft dat ook wel invloed op de kinderen. Ik denk niet dat hij gisteravond de leukste papa ter wereld zal geweest zijn.. En zij ook niet de leukste mama..

Dan is het gewoon beter dat je elkaar niet meer hoort als je toch niets op een normale manier kan regelen.
M'n dochter is niet bij mij deze week. En de tip van @Mulan heeft gewerkt, twas hier gisteren een karaoke bar met mijn luide muziek. Kben ook gaan fietsen ondanks de kutweer. Maar blijkbaar zit m'n dochter bij de ex-schoonouders, dus niet bij ex. Uiteraard moet je ergens een balans zien te vinden. Daarom dat ik ook niks kwetsend terugstuur naar haar, maar iets in de aard van "denk 2x na voor je zoiets schrijft, ik wil geen negativiteit, jammer dat dit zo moet verlopen". Uiteindelijk moet ik nog mijn hele leven nog overeenkomen met haar. Ik vermoed dat ze heel kwaad was omdat ze dacht dat ze de fiscale gunst ivm co-ouderschap ging hebben, maar niet kreeg. Ze stuurt foto's door met bepaalde punten in de vonnis en stuurt een boze bericht. Vanuit haar standpunt gezien is zij het slachtoffer. En normaal gezien is zij een financieel analfabeet, maar nu ze bij Fod Financien werkt, bij de personenbelasting dan nog, gaat ze hier veel bewuster mee om. Ze verliest de woonbonus ook nog eens omdat ze hier niet woont. Ik kan nog bijna 2,5k aftrekken, zij zal mss nog bijbetalen? Om de een of andere reden voelt ze zich ook een slachtoffer omdat ze niet kan verhuizen om dichter bij haar eigen ouders te wonen(135km afstand), precies of ik haar moet financieel vergoeden hiervoor. Ik word ook door haar ouders in de ogen gewreven dat ze deze beslissing van de rechtbank(dat dochter bij vader moet blijven) niet aanvocht. Uiteindelijk ging ze wel naar hof van beroep om bepaalde zaken aan te vechten, maar die waren zo belachelijk dat de rechter ons vreemd aankeek(ging enkel over domiciel adres van dochter). Dus psychologisch is er van haar kant uit een soort van "gunst" naar mij toe puur in het voordeel van de dochter.
Dit zijn allemaal zaken die meespelen. En als iemand veldslag X verliest, dan gaan ze het harder spelen bij veldslag Y om bepaalde verliezen te recupereren. Je mag dus ook niet te hard bijten, want dat wreekt zich terug. Dus ik ga de DAVO-kwestie nog niet opsturen. Ik weet zelfs niet of ik nu sereen kan nadenken. Vandaag precies over 7 dagen zit ik samen met m'n dochter in de zon in Turkije, lekker aan het zwembad. Daar ga ik mij nu op concentreren. Vandaag ga ik al koffers bovenhalen om in de sfeer te komen :D
 
de terugkoop prijs voor ne ring is meestal puur de materiaal waarde.

hoop maar dat de steentjes bijzonder zuiver zijn, anders gaat ge verschieten...
 
Ik vind het ook maar raar om een ring terug te vragen? Allé dat lijkt mij toch iets dat ge "geeft"? Ik vraag in elk geval geen cadeaus terug.
Uitzondering zou een familie / erf stuk zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval vermits ge over "aankoop" spreekt.

En waarom debat opstarten? Vermits gij het terugvraagt zult ge wel al weten wat ge ermee wilt doen?
Terugvragen vind ik wel logisch. Je koopt iets dat de huwelijk symboliseert. Als partij dat huwelijk verbreekt, geef je de ring toch terug? Maar wat ik ermee ga doen? Geen flauw idee, ook niet over nagedacht zelfs.
 
Terugvragen vind ik wel logisch. Je koopt iets dat de huwelijk symboliseert. Als partij dat huwelijk verbreekt, geef je de ring toch terug? Maar wat ik ermee ga doen? Geen flauw idee, ook niet over nagedacht zelfs.
Een verlovingsring zou ik nog ergens snappen in die redenering, maar trouwringen koopt ge toch samen? Dat is toch geen cadeau van de ene aan de andere?
 
Een verlovingsring zou ik nog ergens snappen in die redenering, maar trouwringen koopt ge toch samen? Dat is toch geen cadeau van de ene aan de andere?
mss haal ik de termen door mekaar, ik ben dan ook een man. Ok....nu ben ik benieuwd wat ik ga krijgen zondag:sarcastic:
 
Het is opnieuw zo ongelofelijk he.

Ex werkt bij de personenbelasting, ze vult letterlijk aangiftes in voor mensen die dat niet kunnen. Maar blijkbaar is het zo druk dat ze voor haar eigen aangifte geen tijd had, ik heb de mijne maanden geleden ingediend. Ze stuurt een whatsapp bericht en belt om onmiddellijk het bedrag van de kinderopvang door te geven. Ook het fiscale voordeel van dochter wilt ze laten toepassen onder "fiscale co couderschap".
Héél vervelend, want op het werk hier is het ook druk.
Soit, ik zoek alles op en kom tot de conclusie dat m'n dochter eigenlijk fiscaal gezien volledig bij mij ten laste moet zitten. Het staat letterlijke zwart op wit in de vonnis. ik vertel dit aan haar. Plots krijg ik een hele boze bericht over het feit dat ik zogezegd een geldmaniak(volledig in hoofdletters) ben, dat ik haar beledig hiermee..Ze stuurt mij dan foto's van het vonnis door en verwijst naar puntjes ivm gezamenlijk ouderlijk gezag.....ik stuur dan foto door van puntje 15 "kent het fiscaal voordeel van het kind aan meneer toe". Hoe duidelijker kan het nog zijn?
Ik heb nog recht op 6 maanden alimentatie. Zij betaalde dit niet. Puur om de vrede te bewaren stap ik niet naar DAVO(dienst voor alimentatievordering). Dit om aan te tonen dat ik geen geldmaniak ben, want dan zou ik dat ook opeisen. Krijg dan een bericht terug met "wauw hoe barmhartig". Of de aantal keren dat ik op haar dagen op ons dochter pastte omdat zij ofwel te depressief was of dat ze nog examens te studeren had en zelfs nog voor andere onbenulligge zaken. Puur om de vrede te bewaren altijd.
Het baat dat mens gewoon niet he.
Je zou denken "er is een vonnis, het staat zwart op wit, dus alles zal wel goed verlopen", maar toch opnieuw dit bagger over u heen krijgen.. Alhoewel het druk is op het werk, kan ik mij dus niet concentreren en heb efkes een time-out moeten nemen.
Ik heb nu een bericht teruggestuurd dat ze over haar kwetsende bericht 2x moet nadenken, dat ik geen negativiteit wil, dat ik ook de notaris zo snel mogelijk wil afhandelen, dat ze mij niet meer mag storen tijdens het werk. Ik zal mss maar best haar teksten niet meer lezen tijdens de werkuren. Goddank ben ik thuis en niet op kantoor.. Heb deze voormiddag niet bepaald veel gedaan voor m'n werk. Deze post is puur om de zaken van mij af te schrijven.....but not really helping...
Nie om spelbreker te zijn. Maar als in uw vonnis staat "gelijkmatig verdeelde huisvesting" is het co-ouderschap en zal zij gelijk krijgen.
De recht kan niet beslissen om het fiscaal voordeel aan één ouder toe te wijzen.
 
Nie om spelbreker te zijn. Maar als in uw vonnis staat "gelijkmatig verdeelde huisvesting" is het co-ouderschap en zal zij gelijk krijgen.
De recht kan niet beslissen om het fiscaal voordeel aan één ouder toe te wijzen.
De co-ouderschap is pas opgestart vanaf 01/2021(vonnis van rechtbank op 04/01/2021). De belastingen gaan over inkomstenjaar 2020. Voor de huidige aangifte mag dochter dus volledig bij mij ten laste zijn.
 
Blijkbaar heb ik me vergist. Nu is er wel co-ouderschap, maar er zijn 2 vonissen. Een vonnis van 06/2020 waar dochter volledig bij mij "ten laste" is en een vonnis van 13/01/2021 waar staat dat de gelijkmatig verdeeld verblijf start vanaf december 2020. Ik dacht dat dit 01/2021 was. Er staat ook expliciet op dat de fiscaal co-couderschap start vanaf december 2020.
Is dit een gamechanger?

Ik denk dat de ex dit ook niet weet aangezien ze foto's stuurde uit de vonnis van 06/2020.
 
Terug
Bovenaan