Opmerkelijke huizen te koop

atypisch is niet hetzelfde als oud natuurlijk
Ja, ik vind dat ook niet oud tonen hoor. Het is gewoon een groot contrast tussen een modern uiterlijk en een rustiek/landelijk interieur (in een drukbebouwde straat, zo lijkt het toch). Dat interieur past daardoor niet mooi bij het huis, maar zet datzelfde interieur in een verbouwde hoeve en het is zeker knap.

Ziet er langs buiten een normale moderne woning uit. En dan klik je verder en katapulteer je terug in de tijd https://www.swevers.be/te-koop/huis-in-alken/2829/
volledige bewoonbare oppervlakte van 229m²

Die rekent om te beginnen al met de muren inbegrepen
Dan telt die de garage van 50m² ook erbij
EN de open vide die m² telt hij als bewoonbare oppervlakte, dat is gewoon een gat hé

Deze wondermooie oase van rust werd zeer volledig heraangelegd in 2022

Hoe kunt ge een tuin/terras zo slecht onderhouden dat het 1j na aanleg er zo uitziet?

volledige bewoonbare oppervlakte van 229m²

Die rekent om te beginnen al met de muren inbegrepen
Dan telt die de garage van 50m² ook erbij
EN de open vide die m² telt hij als bewoonbare oppervlakte, dat is gewoon een gat hé

Deze wondermooie oase van rust werd zeer volledig heraangelegd in 2022

Hoe kunt ge een tuin/terras zo slecht onderhouden dat het 1j na aanleg er zo uitziet?
Zo slecht ziet die tuin er toch niet uit? Dat is gewoon typische "prairietuin"-stijl en veel gras?

Zo slecht ziet die tuin er toch niet uit? Dat is gewoon typische "prairietuin"-stijl en veel gras?
Ik had het eerder op het verkleuren/groene aanslag van de klinkers en het mos ertussen
Die kleine vijver aan de zijkant ligt de rand toch precies ook niet mooi gelijk (rechter kant)

Ik had het eerder op het verkleuren/groene aanslag van de klinkers en het mos ertussen
Die kleine vijver aan de zijkant ligt de rand toch precies ook niet mooi gelijk (rechter kant)
En dan nog eens de vochtproblemen in de gevel door die klinkers en raamdorpels.

Ik vraag me bij zo'n woning altijd af wat mensen bezielt om heel hun voor'tuin' te verharden. Dat toont zo ongezellig.

Is er een dermate parkeerprobleem in Alken dat je werkelijk drie parkeerplekken nodig hebt op eigen terrein? Of dient die grind om te kunnen petanquen in de voortuin?

Ik vraag me bij zo'n woning altijd af wat mensen bezielt om heel hun voor'tuin' te verharden. Dat toont zo ongezellig.

Is er een dermate parkeerprobleem in Alken dat je werkelijk drie parkeerplekken nodig hebt op eigen terrein? Of dient die grind om te kunnen petanquen in de voortuin?
Wat doet ge anders met een voortuin?

Tis toch niet dat ge op uw gemak voor uw huis gaat zitten om te genieten van uw voortuin. Of dat er groot raam staat aan de voorzijde om inkijk te verminderen.

Wat doet ge anders met een voortuin?

Tis toch niet dat ge op uw gemak voor uw huis gaat zitten om te genieten van uw voortuin. Of dat er groot raam staat aan de voorzijde om inkijk te verminderen.
En dankzij zo'n mentaliteit wordt België dus het lelijkste land ter wereld genoemd.

Los van het esthetische, is dit ook nefast voor de biodiversiteit en waterhuishouding.

En dankzij zo'n mentaliteit wordt België dus het lelijkste land ter wereld genoemd.

Los van het esthetische, is dit ook nefast voor de biodiversiteit en waterhuishouding.
Dat laatste kan opgelost worden met iets water doorlaatbaar, daar zijn genoeg opties voor en op dat stukje gaat ge echt weinig biodiversiteit creëren imo.

( Sorry als ik hier te hevig op reageer, al veel ruzie en discussie met de wederhelft gehad hierover)

Dat laatste kan opgelost worden met iets water doorlaatbaar, daar zijn genoeg opties voor en op dat stukje gaat ge echt weinig biodiversiteit creëren imo.

( Sorry als ik hier te hevig op reageer, al veel ruzie en discussie met de wederhelft gehad hierover)

Nogal offtopic, maar je kan zelfs met een kleine voortuin heel mooie en nuttige dingen doen:

Voor kinderen is het ook superleuk als ze in eigen tuin de natuur kunnen ontdekken. Onze dochter was helemaal vertederd toen ze in de zomer een egeltje in de tuin zag.

Stop dus maar met ruziemaken want je wederhelft heeft gelijk :)

Nogal offtopic, maar je kan zelfs met een kleine voortuin heel mooie en nuttige dingen doen:

Voor kinderen is het ook superleuk als ze in eigen tuin de natuur kunnen ontdekken. Onze dochter was helemaal vertederd toen ze in de zomer een egeltje in de tuin zag.

Stop dus maar met ruziemaken want je wederhelft heeft gelijk :)
:-) in de achtertuin hebben we voldoende groen. Een bloemenperk voor de insecten, zelf gemaakt insectenhotel. Een klein stukje moestuin enz... Naar biodiversiteit ben ik mee.

Maar een voortuintje heb ik nooit gesnapt. Ge kunt er uw kinderen niet laten spelen, ge ziet het niet van binnen uit en ge hebt er werk aan. Dan echt liever parking voor eventueel bezoek. Dan één of andere struik.

:) in de achtertuin hebben we voldoende groen. Een bloemenperk voor de insecten, zelf gemaakt insectenhotel. Een klein stukje moestuin enz... Naar biodiversiteit ben ik mee.

Maar een voortuintje heb ik nooit gesnapt. Ge kunt er uw kinderen niet laten spelen, ge ziet het niet van binnen uit en ge hebt er werk aan. Dan echt liever parking voor eventueel bezoek. Dan één of andere struik.

Ieder zijn ding natuurlijk.
Voor mezelf vind ik een voortuin wel van belang omdat het een groot verschil maakt hoe ik mijn huis zie als ik thuis kom. En mijn thuisbureau kijkt er ook op uit 😋

Ook hier in de straat vind ik dat een groot verschil om te zien:
- een paar huizen waar de voortuin gewoon 1 kiezelvlakte is, dat ziet er inderdaad gewoon uit als een parking
- dan liever zoals mijn overburen het gedaan hebben: een oprit met plaats voor bezoek (ook al kunnen ze hier op straat ook parkeren) en daarnaast groen, op zich iets simpel met weinig onderhoud (een haag en een paar perkjes met struiken)

Maar een voortuintje heb ik nooit gesnapt. Ge kunt er uw kinderen niet laten spelen, ge ziet het niet van binnen uit en ge hebt er werk aan.
Ten eerste zijn er mensen die wel zicht hebben op hun voortuin, zoals ik. En als je het van binnen uit niet ziet kan het natuurlijk wel nog leuk zijn dat het mooi is. Waarom spenderen mensen dan zo veel energie in het kiezen van gevelstenen,...

Persoonlijk vind ik een voortuin vooral verspilling van nuttige openbare ruimte. Je kan het nog gelijkstellen met een tuin, maar je zal meestal niet de biodiversiteit kunnen creëren die je in een 'achter'tuin wel kan. Gewoon omdat de meeste mensen vinden dat een voortuin er proper moet uitzien, wat meestal 'arme' tuinen (qua biodiversiteit) betekent.

Terug
Bovenaan