Open Office , mag dit gebruikt worden in bedrijven?

D

Deleted member 451

Guest
We hebben al jaar en dag microsoft office op het werk,
en sinds de start van office 365 ook deze dus.
Jaarlijks koop ik een nieuw abonnement.


Maar nu vraag ik mij af:
we hebben toch maar 1 pc op het werk.
En ik gebruik enkel Word voor brieven te typen
en Excell voor de autosom functie.

Dan vind ik eigenlijk dat ik OPEN OFFICE beter kan gebruiken toch, want deze is gratis.

Mijn vraag is nu wel: mag dit wel gebruikt worden voor beroeps doel einden?
Stel dat ze ooit hier binnen vallen of weet ik veel wat, wil ik geen problemen hebben natuurlijk.
 
Dat geldt voor OpenOffice ook ja. Zie https://www.openoffice.org/why/why_free.html
"You may use OpenOffice for any purpose without restriction: private, educational, public administration, commercial… Free, really free."

Ik raad u wel aan te switchen naar LibreOffice ipv OpenOffice. Toen Oracle OpenOffice overnam hebben zij meteen een hoop ontwikkelaars ervan ontslaan. Dit leidde tot onvrede van andere ontwikkelaars die er hun vrije tijd in staken. Veel van hen zijn samen gekomen en hebben de fork LibreOffice opgestart. De laatste jaren merk je dat LibreOffice veel actiever ontwikkeld wordt dan OpenOffice als gevolg. Ze ogen ook 99,9% identiek en zijn 100% compatibel met elkaar.
 
@DarK-OnE
Ok bedankt.
Dus ik kan met die libreoffice ook nog mijn huidige XLS en DOC files van microsoft office openen toch?
Ze hebben dezelfde bestands extenties?
 
Ja, idd. En als je twijfelt, installeer gewoon OpenOffice en LibreOffice? Beide kunnen naast elkaar op één PC staan.
 
Ok ik ben overgestapt op die LIBREOFFICE

dat werkt inderdaad zeer goed, ik merk amper verschil.


Wat ik mij nu wel afvraag: zal die ONEDRIVE nog werken?
Ik gebruik dus de onedrive om al mijn bestanden in op te slaan, zodat ik er van thuisuit ook aan kan (als ik niet op kantoor zit).

Hang die onedrive vast aan uw windows(account) waarmee je inlogt?
Of hangt dit vast aan MICROSOFT OFFICE (op het doosje van de office die ik nog heb liggen, staat dat aan die office 365 vast hangt, maar klopt dit wel?)

Dus kan ik mijn bestanden nog blijven syncroniseren, zonder office 365 op onedrive?


EDIT: ik heb niet veel nodig, 1 gigabyte is voldoende op die onedrive. dus ik neem aan dat iedereen dit standaard heeft in z'n microsoft account?
(10 giga zelfs dacht ik)
Is pas bij aankoop MS OFFICE dat je 1 terrabyte krijgt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik mij nu wel afvraag: zal die ONEDRIVE nog werken?
Ja, dat staat los van office zelf
Hang die onedrive vast aan uw windows(account) waarmee je inlogt?
Dat hangt vast aan de account waarmee ge bij OneDrive zijt aangemeld.
Bij office moet ge ook inloggen met een windows account.
In principe kunnen dat verschillende accounts zijn met elk een eigen abonnement er aan gekoppeld (of geen abbo, op de gratis tier)
Maar als ge maar 1 windows account hebt is dat dus de zelfde account, ja.
Is pas bij aankoop MS OFFICE dat je 1 terrabyte krijgt?
Ja. 5GB gratis, meer als ge een subscription hebt.

Dus ik kan met die libreoffice ook nog mijn huidige XLS en DOC files van microsoft office openen toch?
Om effe hierop terug te komen:
Ja dat gaat, maar soms gaan die er een tikje raar/anders uitzien.
Normaal gezien kunt ge die kleine foutjes wel fixen indien nodig om toch terug bij het zelfde resultaat uit te komen.
Maar da's enkel een issue als ge eerdere documenten nogmaals wilt bewerken. Als het enkel is om oude documenten te kunnen bekijken gaat ge geen issue hebben.
 
Bedoelde enkel dat office pakket van 150 euro.

Vroeg mij af of die dan periodiek een update van microsoft krijgt?

Anders vind ik 150 euro niet zo goedkoop :p
Lijkt me niet het geval. Voor zoiets kun je beter dan naar een Microsoft 365 kijken. Overigens staat bij die van € 150,00

Wanneer je Office voor zakelijke doeleinden gebruikt, ben je volgens de voorwaarden van Microsoft verplicht de zakelijke versie van Office te gebruiken.
 
Bedoelde enkel dat office pakket van 150 euro.

Vroeg mij af of die dan periodiek een update van microsoft krijgt?

Anders vind ik 150 euro niet zo goedkoop :p
Als complete Boomer sla ik alles door elkaar natuurlijk. 🙈

Ik heb veel goedkoper zo een key aangekocht voor Office, hij heeft recent toch in Word weergegeven dat er een update was en ik moest afsluiten+ opstarten terug.
 
Lijkt me niet het geval. Voor zoiets kun je beter dan naar een Microsoft 365 kijken. Overigens staat bij die van € 150,00
Ja heb gewoon een onedrive abbo met de 1TB online opslag ruimte en daar zit het natuurlijk allemaal al in. Dat lijkt me dan inderdaad interessanter want je kan meteen je hele computer en gsm/tablet constant backuppen.

Was gewoon nieuwsgierig eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan