Op welke manier (website, app, ..) luisteren jullie naar podcasts?

ircma

Active member
Met de aangekondigde dood van Google Podcasts (ergens in 2024), ben ik op zoek naar een andere app om mijn verschillende podcasts te luisteren. Ik vroeg me daarbij af welke alternatieven er zoal zijn (spotify, etc.) en hoe jullie dit aanpakken?

Plus-vraag: op Play Sports wil ik bv enkel The Paddock meevolgen maar niet alle boks of voetbal podcasts - bestaat er zo'n functionaliteit?
 
Ik gebruik Apple Podcasts. Daar is (tenzij ik ze nog niet ken) geen optie om maar bepaalde afleveringen te tonen in plaats van alles. Wel jammer want ik volg bv. The Paddock en MIDMID maar de gevechtssport en wielerpodcasts beluister ik niet. Hetzelfde met FOS, ik luister naar KICK&RUSH maar niet naar Croqueta.
 
AntennePod ben ik momenteel ook aan het gebruiken als vervanger van de Google Podcast App. Werkt goed en fijn, maar mis wel suggesties en een goeie podcast browser om nieuwe podcasts te ontdekken (was Google goed in).
 
Ik was ook al een tijdje opzoek naar een vervanger, AntennaPod geïnstalleerd en mijn abo's al overgezet, merci voor de tip.
 
Zijn er gratis opties die zowel mobiel als web-based werken? Soms kom ik op mijn werk toe en wil ik graag verder luisteren via mijn laptop. Dan is het handig dat de site weet waar ik zat in de app. Google Podcasts doet dat nu perfect.
 
Serieuze vraag, wat is het voordeel tov andere podcast apps (zoals Apple Podcasts bv.)?
Ik heb hiervoor enkel de google podcasts app gebruikt, dus kan enkel daar mee vergelijken, maar ik vind de gratis versie van pocket casts handiger dan die van google vroeger. Gewoon dingen in een afspeelrij zetten werkt al beter vind ik, al heb ik niet veel rondgespeeld in google podcasts destijds.
 
Ik heb hiervoor enkel de google podcasts app gebruikt, dus kan enkel daar mee vergelijken, maar ik vind de gratis versie van pocket casts handiger dan die van google vroeger. Gewoon dingen in een afspeelrij zetten werkt al beter vind ik, al heb ik niet veel rondgespeeld in google podcasts destijds.
Exact hetzelfde bij mij. Ook overgeschakeld na Google Podcasts.
 
Terug
Bovenaan