Oordoppen

Wat bedoel je? Wanneer je te veel de oordoppen gebruikt en gaat afschermen?

Als je altijd doppen draagt bij lawaai, wordt je gehoor gevoeliger omdat je de 'pijn'grens verlaagt. Wél dragen als het niet anders kan :)

Tja, en als ik niks gebruik lost het ook niks op.

Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ik snap het probleem omdat ik het zelf aan de hand heb.. Ik ga ook niet weg zonder als ik op drukke indoor plaatsen kom. Maar ik probeer de laatste tijd er minder afhankelijk van te worden. Enkel bij concerten,festivals en bioscoop gaan ze nog aan. Of als ik gitaar speel, ook al is het maar 70-75 decibel.
 
Als je altijd doppen draagt bij lawaai, wordt je gehoor gevoeliger omdat je de 'pijn'grens verlaagt. Wél dragen als het niet anders kan :)
Ik vrees dat dit bij mij al het geval is.
Maar ja, als je op een drukke plaats geweest bent (zonder oordoppen)(geen extra luide plaats, maar een druk café bijvoorbeeld) en je komt dan thuis met terug een luidere tuut, dan beklaag ik mij achteraf dat ik ze niet gebruikt heb.
 
Ik vrees dat dit bij mij al het geval is.
Maar ja, als je op een drukke plaats geweest bent (zonder oordoppen)(geen extra luide plaats, maar een druk café bijvoorbeeld) en je komt dan thuis met terug een luidere tuut, dan beklaag ik mij achteraf dat ik ze niet gebruikt heb.
Ik heb dan zelf geen tuut, wel eerder een soort tijdelijk geruis. Ik dacht altijd dat dit geruis door overprikkeling kwam.
 
Ik heb dan zelf geen tuut, wel eerder een soort tijdelijk geruis. Ik dacht altijd dat dit geruis door overprikkeling kwam.
Ja, ik heb gemakshalve tuut geschreven, maar eigenlijk is het ook een soort geruis.
Ken je die hifi-versterkers van vroeger die een soort ruis door de speakers gaven van zodra ze een signaal kregen?
Wel, dat soort geruis eigenlijk...

En dan weet ik bij zulke middelmatige luide omgevingen ook niet altijd goed of het mijn bestaande tinnitus is die is toegenomen of eerder iets nieuw dat er is bijgekomen.
Blijft altijd balanceren op een dunne koord.
 
Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ik snap het probleem omdat ik het zelf aan de hand heb.. Ik ga ook niet weg zonder als ik op drukke indoor plaatsen kom. Maar ik probeer de laatste tijd er minder afhankelijk van te worden. Enkel bij concerten,festivals en bioscoop gaan ze nog aan. Of als ik gitaar speel, ook al is het maar 70-75 decibel.
Ik vond het ook niet aanvallend, maar er is voor de rest gewoon weinig aan te doen en dat maakt het een beetje frustrerend.
Ze geven na een tijd wat lichte irritatie/jeuk en dan doe ik ze sowieso uit. Dat ligt waarschijnlijk aan het materiaal, maar dit zou na een tijdje soepeler moeten aanvoelen volgens het hoorcentrum. Ik heb ze ook nog maar enkel afgelopen weekend getest. (Al had ik dit ook wat met de Alpines.)
 
Ze geven na een tijd wat lichte irritatie/jeuk en dan doe ik ze sowieso uit. Dat ligt waarschijnlijk aan het materiaal, maar dit zou na een tijdje soepeler moeten aanvoelen
Heb ik trouwens geen last van.
Op Werchter bijvoorbeeld gans de dag mee rondgelopen. Op den duur vergeet ik dat ik ze in heb en dan blijven ze gewoon ook in tijdens de pauzes/concertwisselingen.
 
Ja, nog steeds zeer tevreden over.

Bericht in onderwerp 'Oordoppen'
https://www.beyondgaming.be/threads/oordoppen.20728/post-885429
Heb jij de zachte of harde oordoppen?
Ik hoop zelf dat ik mij de harde doppen niet ga beklagen met die jeuk, maar de medewerker zei mij dat ze zelf ook smalle gehoorgangen heeft en beter gedijt daarmee. (Of had het iets te maken met de afdruk van smalle gehoorgangen... Ik weet het niet meer juist.) Dus daarom dacht ik dat die het beste zouden zijn voor mijn oren.
 
Heb jij de zachte of harde oordoppen?
Ik hoop zelf dat ik mij de harde doppen niet ga beklagen met die jeuk, maar de medewerker zei mij dat ze zelf ook smalle gehoorgangen heeft en beter gedijt daarmee. (Of had het iets te maken met de afdruk van smalle gehoorgangen... Ik weet het niet meer juist.) Dus daarom dacht ik dat die het beste zouden zijn voor mijn oren.
Ze zijn redelijk hard, maar het gedeelte dat meer naar de buitenkant van het oor gaat, kan ik wel een beetje indrukken.
Dus waarschijnlijk zullen zij dit zien als de zachte (denk ik?), ook al zijn ze redelijk hard.

In elk geval, stel dat ze op tafel zouden vallen, zouden ze weinig lawaai maken.
Dus waarschijnlijk zacht.

Ik heb er heel lang geleden eens gehad van Laperre (maatwerk huismerk).
Die waren echt wel hard. Als ik die zou laten vallen, zouden die echt tikkend lawaai gemaakt hebben.
Die Laperre's waren trouwens niet zo goed.
 
Ik gebruik hier ongeveer een jaar die loop oordoppen.
De plus versie voor festivals en voor het slapen de quiet versie (het achterste gedeelte is zacht materiaal, dus minder druk bij het liggen)

Van beide ben ik zeer tevreden. Voor iets niet op maat gemaakt is dit "the best you can get"
 
Gisteren dan voor het eerst eens de nieuwe oordoppen kunnen uittesten en best tevreden over. Kunnen genieten van de muziek zonder de overheersende decibels.
 
Iemand ervaring met slaapoordoppen? Ik ben altijd een redelijk diepe slaper geweest, maar merk op dat ik de laatste tijd veel lichter slaap en snel wakker wordt van de minste geluiden thuis. Helpen die goed en slaapt dat comfortabel met die doppen in uw oren (ik ben een zijslaper)?
 
Iemand ervaring met slaapoordoppen? Ik ben altijd een redelijk diepe slaper geweest, maar merk op dat ik de laatste tijd veel lichter slaap en snel wakker wordt van de minste geluiden thuis. Helpen die goed en slaapt dat comfortabel met die doppen in uw oren (ik ben een zijslaper)?
 
Terug
Bovenaan