Oordoppen

Enkele vrienden waren zeer enthousiast over die Loop oordoppen, zijn er mensen met ervaringen of knowhow of deze effectief goed zijn?

Lijkt me wel handig om een degelijk en goedkoper setje te hebben naast op maat gemaakte.
 
Enkele vrienden waren zeer enthousiast over die Loop oordoppen, zijn er mensen met ervaringen of knowhow of deze effectief goed zijn?

Lijkt me wel handig om een degelijk en goedkoper setje te hebben naast op maat gemaakte.
Heb Loop Experience oordoppen gebruikt op Tomorrowland. Komt met een setje van 4 groottes rubberen oordoppen en een klein doosje dat makkelijk weg te steken is in je broekzak. Geen gebruiksongemak ervaren en toch een serieus verschil qua volume. De muziek zelf was perfect genietbaar, heb ze bij vrijwel elke dj set ingestoken. Is alleszins geen miskoop voor 30 euro.
 
Enkele vrienden waren zeer enthousiast over die Loop oordoppen, zijn er mensen met ervaringen of knowhow of deze effectief goed zijn?

Lijkt me wel handig om een degelijk en goedkoper setje te hebben naast op maat gemaakte.
Ik ben ook content van mijn Loops, gebruikt op RW.
 
Veel van die adressen voor variphone of ongehoord in Gent bvb kloppen blijkbaar niet meer?
Die Professor van ongehoord zit in Brugge, anderen stopten er ... Tine De Boodt zit nu in UZ Antwerpen

CAR St Lievenspoort in Gent doen die nu blijkbaar volgens variphone zelf

Zeer content van mijn variphone musician earplugs, welke op maat gemaakt worden na een afdruk van je gehoorgang. Heb ze al 10 jaar en ze zijn nog vrij goed, maar wil nog es een 2de paar met recente afdruk gehoorgang. Reken wel op een 150-170€.
 
Laatst bewerkt:
Enkele vrienden waren zeer enthousiast over die Loop oordoppen, zijn er mensen met ervaringen of knowhow of deze effectief goed zijn?

Lijkt me wel handig om een degelijk en goedkoper setje te hebben naast op maat gemaakte.
Ik heb zelf altijd oordoppen op maat gehad (en nu nog), maar sinds ik die loops heb, gebruik ik die eigenlijk nooit meer.
Perfecte demping, kwaliteit van het geluid blijft ook zeer goed, het is gewoon stiller, en ze hebben ook een versie waarmee je nog extra demping kan toevoegen aan de oordoppen.

Voor mij zijn ze een stuk comfortabeler dan die op maat gemaakte. Die zitten ook wel goed, maar als ik die bv. op een festival 3 dagen constant van 's middags tot 's nachts in heb, krijg ik echt wel pijn in mijn oren, en met die loops is dat niet.
 
Kan ook alle lof voor Loops bijtreden. Ze zijn minder stil dan de Kruidvat-schuimen-oordoppen als ze dienen om mee te slapen. En om de een of andere reden hoor ik mezelf meer ademen met die loops in dan met die andere. Maar ze zitten heel goed. We hebben hier ook die voor op festivals en voor in luide gesprekken, en alle drie werken ze op een ander niveau.
 
Alé ik heb me een setje besteld, ben benieuwd.

Vorige week weer ergens onverwacht terecht gekomen met veel te luide muziek met alle gevolgen van dien.
 
Gebruiken jullie ook oordoppen op een outdoors festival? (Misschien een domme vraag.)
Tijdje geleden deze besteld, maar nog niet kunnen testen/gebruiken omdat de gig niet meer doorging.
Zelf nog nooit oordoppen outdoors gebruikt, maar als het sowieso mijn gehoor kan beschermen, graag natuurlijk.
 
Gebruiken jullie ook oordoppen op een outdoors festival? (Misschien een domme vraag.)
Tijdje geleden deze besteld, maar nog niet kunnen testen/gebruiken omdat de gig niet meer doorging.
Zelf nog nooit oordoppen outdoors gebruikt, maar als het sowieso mijn gehoor kan beschermen, graag natuurlijk.
Absoluut, ook al hangt natuurlijk wel veel af waar je staat.
Op Werchter helemaal achteraan zal je uiteraard een minder volume te verwerken krijgen dan frontstage.

Veel hangt ook af van de infrastructuur uiteraard (open veld vs. stadsfestival)
Heb zelf tinnitus opgelopen destijds op de Lokerse Feesten.
Ze zitten verwrongen tussen het zwembad links en de gebouwen rechts, waardoor het geluid vrij goed 'gevangen' blijft op het festivalterrein, dus op het volledige terrein een hoog volume.
 
Alé ik heb me een setje besteld, ben benieuwd.

Vorige week weer ergens onverwacht terecht gekomen met veel te luide muziek met alle gevolgen van dien.
Benieuwd naar de review. Ik kan me echt niet voorstellen dat je dit verkiest over op maat gemaakte oordoppen. :unsure:
 
Benieuwd naar de review. Ik kan me echt niet voorstellen dat je dit verkiest over op maat gemaakte oordoppen. :unsure:

Idem maar de twee vrienden die ze me aanraadde, hadden vroeger ook custom dopjes en merkten geen verschil met hun oude Laperre doppen. Voor €40 wil ik de test wel eens doen.
 
op maat gemaakte draag ik soms zelfs op kantoor, maar dat is eigenlijk te dempend.
dus nu kado gekregen doppen met filter specifiek voor kantoor / trein / omgevingen met veel achtergrond ruis.
benieuwd of dat helpt.
 
Enkele vrienden waren zeer enthousiast over die Loop oordoppen, zijn er mensen met ervaringen of knowhow of deze effectief goed zijn?

Lijkt me wel handig om een degelijk en goedkoper setje te hebben naast op maat gemaakte.
Wat mij betreft zijn dat heel goede oordoppen. Je voelt ze bijna niet zitten en geven toch een goeie demping zonder het geluid te hard te vervormen. De hoge tonen worden naar mijn mening iets te hard weggefilterd, maar dat was zeker niet storend. Ik heb ze op Tomorrowland uitgebreid kunnen testen, en vanaf nu gaan die elke keer mee naar een concert of festival.
 
Ik vond ze eigenlijk min of leer hetzelfde als alpine oordoppen van 29€.
Heb de loops wel enkel getest op dour, heb niet echt gemerkt of ik ze inhad, terwijl ik die alpina´s soms moet uitdoen om deftig te praten.
Maarja deftig praten op dour, deze week nog eens beter testen die loops
 
Zijn op maat gemaakte oordoppen de meerprijs eigenlijk waard op die 'universele' oordoppen? Gebruik nu al een tijdje die van Loop en daarvoor altijd zo van basic dinges van Lapperre. Maar ongeacht het merk, na een tijdje begint mijn gehoorgang te spannen en soms ietwat pijn te doen (iets wat ik ook heb met m'n gewone in ear (muziek)oordopjes). En ik heb ook altijd last met een serieuze uitleg te doen als ik oordoppen in heb.
 
Enkele vrienden waren zeer enthousiast over die Loop oordoppen, zijn er mensen met ervaringen of knowhow of deze effectief goed zijn?

Lijkt me wel handig om een degelijk en goedkoper setje te hebben naast op maat gemaakte.
Gebruikt op laatste RW, werkten echt top.

Ik heb tinnitus dus ik let goed op dat ik niet nog meer schade veroorzaak. Elke avond gewoon zonder bijkomend geluid gaan slapen. Ik had de experience plus, voor het geval het soms niet genoeg zou dempen.

Zitten ook zeer comfy.

Doosje in mijn broekzak laten zitten en ze zijn ook levend uit de wasmachine gekomen dus extra top!
 
Zijn op maat gemaakte oordoppen de meerprijs eigenlijk waard op die 'universele' oordoppen? Gebruik nu al een tijdje die van Loop en daarvoor altijd zo van basic dinges van Lapperre. Maar ongeacht het merk, na een tijdje begint mijn gehoorgang te spannen en soms ietwat pijn te doen (iets wat ik ook heb met m'n gewone in ear (muziek)oordopjes). En ik heb ook altijd last met een serieuze uitleg te doen als ik oordoppen in heb.
Voor mij zijn op maat gemaakte een grote meerwaarde, omdat ik nu met zekerheid kan zeggen dat mijn ene gehoorgang breder is dan de andere.
Was altijd miserie soms dat mijn ene oor begon pijn te doen omdat het te veel spande met zulke voorgemaakte of als je kon wisselen van stuk, was het altijd net iets te klein of te groot.

Ik heb mijn op maat gemaakte al een jaar nu en ik ben super blij dat ik ze heb, ik kan niet meer zonder ze. Alle optredens/concerts of zelfs evenementen waar er luide muziek gespeeld wordt, ik kan ze doorstaan zonder zorgen.
 
Ik heb ze gisteren nu even gebruikt terwijl er een DJ aan het spelen was. Ik ben niet gecharmeerd, helemaal niet zo'n vlakke demping als op maat gemaakte en qua comfort is het toch vaak gepruts om de juiste fit te vinden en dus ook een goeie bescherming te genieten.

Goed genoeg om in de auto te liggen hebben om in een onverwachte situatie toch iets bij te hebben maar voor naar optredens te gaan verkies ik veruit de op maat gemaakte.
 
Volgende week een afspraak bij Goed. Ik vond toch dat die van Alpine wat irritant zaten tijdens Rammstein vorige week en zo'n custom setje is nooit weggegooid. Gaat bij Amber Broos al goed van pas komen in Oktober/November.
 
Terug
Bovenaan