Het meisje van 17 dat in Duivendrecht (vlak bij Amsterdam) met geweld om het leven is gebracht, had zelf nog naar het noodnummer 112 gebeld omdat ze gevolgd werd. Dat meldt de politie. De hele zaak treft Nederland diep. De tiener fietste 's nachts alleen naar huis na een avondje stappen. De...
www.vrt.be
Als ik die leeftijd had en uitging deed ik een stuk te voet naar huis. Nooit geen schrik gehad, nooit lastig gevallen geweest. Nu dat was wel een boerendorp. Ik vind het verschrikkelijk dat vrouwen echt constant op hun hoede moeten zijn :/ enkele jaren geleden is iets soortgelijks hier in de buurt gebeurd maar dan in klaarlichte dag.
Ik woon vlak aan een de stad en ik wordt nerveus als ik een stuk alleen naar huis moet wandelen s' avonds laat. Enkele jaren terug was ik naar huis aan het wandelen toen ik van de bus kwam. Het was donker, maar nog niet heel laat toen er een auto waarin enkele mannen zaten naast mij vertraagde en enkele moment traag naast me bleef rijden. Uiteindelijk is er niets gebeurd, maar dan sta ik toch even doodsangsten uit.
Tegenwoordig als ik een stuk in het donker naar huis moet lopen bel ik met iemand. Meestal mijn man. Dit geeft toch een beetje een gevoel van veiligheid.
Het helpt ook niet dat na een bepaald uur de straatverlichting hieruit gaat. Normaal ben ik dan wel allang thuis maar toch :/
En ik ben in het daglicht ook al genoeg lastiggevallen geweest en het is niet dat ik (heel) knap ben ofzo.. en eerlijk? Ik ben blij dat ik er heel gewoontjes uitzie. Knappe vrouwen worden nog meer lastig gevallen.
Ik heb geen wapens op zak. Ik heb wel een fluitje aan mijn sleutels hangen en ik steek mijn sleutels tussen mijn vuist. Niet dat dit veel zal uithalen.