utolor.
Well-known member
Niet enkel in Duitsland hoor, in zeer veel Europese landen is het legaal. En niet meer dan terecht ook. Pepperspray is één van de weinige verdedigingsmiddelen die relatief veilig te gebruiken zijn en zelden blijvend letsel veroorzaken.In Duitsland is het blijkbaar wel legaal en vrij in de winkel of tankstations te koop, maar is het bedoeld als verdediging tegen dieren. Als je het op zak hebt tijdens het uitgaan wordt het naar het schijnt ook in beslag genomen omdat het als wapen wordt aanzien.
Ik ben een 10 jaar geleden naar een wapenwinkel in Duitsland gegaan en daar werd o.a. goedgekeurde pepperspray voor in Duitsland verkocht die als verdedigingsmiddel gebruikt mocht worden. Het kan zijn dat het ondertussen veranderd is, maar voor zover ik kan vinden zijn er nu enkel wapenverbodsgebieden bijgekomen waar je geen enkel wapen bij je mag hebben. Voor de rest kan je je pepperspray gewoon dragen en gebruiken om je te verdedigen, of dat nu tegen mensen of dieren is. Elektroshockers trouwens ook.
Er is in die landen geen wijdverspreid probleem waarbij mensen random pepperspray bovenhalen hoor. Dat pepperspray legaal is, wil niet zeggen dat het legaal bovengehaald kan worden tijdens een discussie he. Dat zou hetzelfde zijn als mensen die hier hun zakmes of haarlak boven zouden halen bij een discussie.Je wil ook echt niet dat elke mannelijke of vrouwelijke Karen na een scheef woord de pepperspray bovenhaalt.
Want dit gaat volleeeeedig naast het punt van het gesprek over wapens ter zelfverdediging. Ik denk ook dat het slim is om niets terug te roepen als meisje tegen een potige kerel in een donker straatje. Maar op dat moment is het wel nog een discussie volgens velen.