Olympische Winterspelen 2022

Tja, Rusland en harde mentaliteit. Net zoals China en weet-ik-veel-wie-nog. Go hard or go home.
Daarin verschilt het Westen met het Oosten.
Het zorgt voor een heleboel medailles door de historie heen + geen zak geven om ethische kwesties.
 
Tja, Rusland en harde mentaliteit. Net zoals China en weet-ik-veel-wie-nog. Go hard or go home.
Daarin verschilt het Westen met het Oosten.
Het zorgt voor een heleboel medailles door de historie heen + geen zak geven om ethische kwesties.
Best jammer eigl , ook nu hebben ze nog steeds goud en zilver . Maar is die manier van trainen het wel allemaal waard .
 
Best jammer eigl , ook nu hebben ze nog steeds goud en zilver . Maar is die manier van trainen het wel allemaal waard .
Voor de geharde mens wel, voor degenen die steun nodig hebben niet.
Een Roger de Vlaeminck zal niets liever hebben. Damesgymnastes die klacht indienden vorig jaar bij de Belgische coaches worden weggespeeld door degenen die de oppergaai willen.
 
Damesgymnastes die klacht indienden vorig jaar bij de Belgische coaches worden weggespeeld door degenen die de oppergaai willen.
Wij hebben dan tenminste nog zo'n harde topcoach. In Frankrijk, Nederland en Duitsland zijn dat soort turncoaches met pek en veren weggejaagd.

Dat soort landen gaan dus nooit meer iets winnen met turnen.
 
Zijn nochtans echt wel veel teams/atleten die presteren met topcoaches die niet zo "hard" zijn, denk aan Thiam, Hellebaut, veel voetbal ploegen, ... Wat maakt turnen dan zo anders? Boorman, de coach van Biles heeft ook niet zo'n reputatie
 
Er zit toch nog wel echt veel puntenverschil in heel die top 8.
Kamila valt 3-4 keer en is nog in staat om 4e te eindigen (weliswaar na een perfecte korte kür).

Is het dan niet beter voor Loena om in de toekomst te focussen op de moeilijkheidsgraad ipv op de perfecte uitvoering denk ik dan?
 
Die Eteri wtf. Uw "pupil" komt in een dopingstorm terecht en bezwijkt dan logischerwijs onder de druk. Vervolgens ga je ze nog wat uitkafferen? :wtf:

't Mag wel een harde wereld zijn enzo, maar zoiets kan echt niet.
 
Zijn nochtans echt wel veel teams/atleten die presteren met topcoaches die niet zo "hard" zijn, denk aan Thiam, Hellebaut, veel voetbal ploegen, ... Wat maakt turnen dan zo anders? Boorman, de coach van Biles heeft ook niet zo'n reputatie
Turnen en ijsschaatsen zijn sporten waarin de besten echt jonge meisjes zijn. Bij atletiek of ploegsporten kom je op je hoogtepunt ergens in de 20 en kan je doorgaan tot je 35e. Zo'n Russinnen of Chinezen die gaan turnen, dat zijn er ook echt heel veel die de Olympische droom najagen ja als je dan niet de allerbeste bent dan geraak je er niet, 't is een soort afvallingsrace tot de beste en mentaal meest geharde meisjes overblijven.

't zijn ook meer sporten met 'vallen en opstaan' imo. Je mag 100 keer van je brug vallen of met je gat op 't ijs vallen tot je blauw ziet, als je dat in je hoofd laat kruipen dan kom je er niet. Dus wel een mentaal iets zwaardere sport denk ik waarin je meer gedrild/aangemoedigd moet worden
 
Die korte kur van Valieva was van zo'n absurd hoog niveau, misschien gaan we dat nooit meer zien van een kunstrijdster. Dat willen we elkaar toch helemaal niet onthouden?
 
Die korte kur van Valieva was van zo'n absurd hoog niveau, misschien gaan we dat nooit meer zien van een kunstrijdster. Dat willen we elkaar toch helemaal niet onthouden?
I dont know. Hoe ver wil je gaan?

Ik bedoel .. nu is het 15 jaar, straks 14, straks 13 .. en uiteindelijk is er wél een turnster van amper 10 jaar, die absurde 4 voudige sprongen op het ijs kan uitvoeren .. Gaan we ons dat dan onthouden of niet ???

Ik ben persoonlijk voorstander van een leeftijdsgrens, ook al betekent dit dat het niveau dan 'ietje' lager zal liggen ..

Maar als je toch géén leeftijdsgrenzen wil invoeren, dan moet je wél die tieners voldoende beschermen. Dat gebeurt momenteel absoluut niet.
 
Waarom zouden we?

Die korte kur van Valieva was van zo'n absurd hoog niveau, misschien gaan we dat nooit meer zien van een kunstrijdster. Dat willen we elkaar toch helemaal niet onthouden?
Maar ze is betrapt op doping maarja 'minderjarig dus dat telt niet' :wtf:

Dit neigt toch ook gewoon naar kinderarbeid, ze mogen mss nog wel naar school maar die mentale en fysieke belasting dragen ze vaak de rest van hun leven mee
 
"Minderjarige" (naar West-Europese normen) die top is in een sport en daardoor mogelijks zijn/haar toekomst kan veilig stellen en dingen kan bereiken waar velen van ons enkel van dromen, inderdaad pure schande, afvoeren!
 
Dit neigt toch ook gewoon naar kinderarbeid, ze mogen mss nog wel naar school maar die mentale en fysieke belasting dragen ze vaak de rest van hun leven mee
Laten we nu niet zo hypocriet doen

Een voetballer of wielrenner in onze contreien, die later een topper wordt, is ook onderhevig aan zware en intensieve fysieke arbeid vanaf zeer jonge leeftijd. Anders haal je het gewoon niet.
Alleen is in deze laatste sporten de ideale prestatieleeftijd gewoonweg vaak een stuk hoger dan in sporten als turnen en kunstschaatsen.

Maar als iemand van 1§ de ballen binnenschiet staat ie gewoon in het eerste team hoor. En waarom niet?
 
Laten we nu niet zo hypocriet doen

Een voetballer of wielrenner in onze contreien, die later een topper wordt, is ook onderhevig aan zware en intensieve fysieke arbeid vanaf zeer jonge leeftijd. Anders haal je het gewoon niet.
Alleen is in deze laatste sporten de ideale prestatieleeftijd gewoonweg vaak een stuk hoger dan in sporten als turnen en kunstschaatsen.

Maar als iemand van 1§ de ballen binnenschiet staat ie gewoon in het eerste team hoor. En waarom niet?
Iemand van 15 in profwielrennen is onbestaande, in voetbal zal dat ook een zeldzaamheid zijn (en zeker op allerhoogste niveau wereldwijd)
En qua belasting is dat ook wel stuk minder

Als uw ideale prestatieleeftijd zo laag is mogen die sporten wat mij betreft van olympische toneel verdwijnen. Bij skaten was dat ook zo (dacht nog stuk jonger zelfs) al was dat demonstratiewedstrijd zeker?. Want de verhalen van mentale mishandeling van sportende kinderen lijkt me ook veel vaker voor te vallen bij deze sporten
 
Inderdaad, het probleem is dat een minderjarige beter presteert dan een meerderjarige, het probleem ligt niet bij entourages. Afschaffen die handel!
 
Terug
Bovenaan