Olympische Winterspelen 2022

Heeft dat de laatste jaren (al van voor Pyeongchang) wel echt zelf perfect begrepen. Schaatstechnisch gaat hij op de klassieke afstanden vaak (net) te kort komen. Maar op de massastart in zijn skeelerverleden dan weer een voordeel.

Zilver en Goud voor op twee opeenvolgende olympische spelen. Uniek zowat voor België denk ik en meer dan verdiend.

Indien de sportman van het jaar niet gekend is zoals hierboven iemand zei, ja dan kunnen we beter niet meer deelnemen aan de winter OS.
 
Aan nen hoop individuele afstandsnummers meedoen, niet volledig uitkomen wat ie er van verwacht had en dan alles zetten op de massa sprint met alle mentale druk vandien. Nog nen hoop qualificaties ,en dan in de finale iedereen elke keer gaan halen en dan het in de sprint gewoon afmaken..

Misschien geen wereldsport, maar geen woorden voor ...wat een wereldprestatie, fuck me.

Aan dit soort sporters geeft je met plezier belastingsgeld*, voetbal zouden ze alle financiële & fiscale support moeten stoppen aan profploegen, kan me worst wezen wat het niveau wordt, maar een Swings die zou nooit nog een dag in zijn leven moeten werken, held!

*(Toch opmerkelijk hoe ze er in belgië altijd in slagen om altijd de verkeerde dingen te ondersteunen)
 
Laatst bewerkt:
Indien de sportman van het jaar niet gekend is zoals hierboven iemand zei, ja dan kunnen we beter niet meer deelnemen aan de winter OS.
Helaas is de verkiezing maar binnen 9 a 10 maanden en de mens vergeet zo snel.

Rvv, P-R, WK op de weg, groen in Parijs. Weet Woutje er hier 2 van te winnen en hij loopt er opnieuw mee weg.
 
Aan dit soort sporters geeft je met plezier belastingsgeld*, voetbal zouden ze alle financiële & fiscale support moeten stoppen aan profploegen, kan me worst wezen wat het niveau wordt, maar een Swings die zou nooit nog een dag in zijn leven moeten werken, held!


Bart Swings rijdt al jaren voor profploegen en verdient daar heel goed zijn boterham. (paar honderdduizend per jaar).

Het probleem in Belgie zit vooral in de jeugd. Er is geen ijsbaan, er zijn geen trainers, de media duikt alleen 1 x in de vier jaar op (alleen bij medaillekansen) en er is geen geld .
We zijn dus overgeleverd aan gekken, aan zonderlingen, die naaar het buitenland gaan en proberen daar dan hun niveau te verbeteren en wat geld te verdienen.

Alhoewel je niet moet twijfelen dat politici en media straks staan te drummen om naast Bart te gaan staan als hij terug is. Hopende dat het succes van GOUD ook op hen afstraalt
 
Aan nen hoop individuele afstandsnummers meedoen, niet volledig uitkomen wat ie er van verwacht had ...
Dat dacht onze Vlaamse journalist ook. Slecht geinformeerd. Bart was geen kanshebben op de klassieke afstanden. Oiit zat hij bij de 1500m en de 5000m een paar jaar lang bij de beste 5 vd wereld. Nu is het hooguit top 10. Iedereen wist dat (behalve de Vlaamse media kennelijk)
Bart reed die afstanden dus meer als een soort van training (alhoewel hij zeker hoopte op een verrassing)
 
Laatst bewerkt:
Bart Swings rijdt al jaren voor profploegen en verdient daar heel goed zijn boterham. (paar honderdduizend per jaar).
Dat klopt, maar hij verdient dit ook wél. T'is de beste in het skeeleren ooit hé (niet de beste van het moment, maar echt de beste ooit naar mijn eigen mening), en hij is het laatste jaar ook de beste ter wereld in de massastart.

Tov ne voetballer verdient Bartje trouwens nog steeds gewoon 'peanuts'.
 
Geniale commentaar op Eurosport wel. Hoe die die laatste ronde hypet. :love:

Amai, super onder de indruk van het hele gebeuren.
Jammer dat ik er niets van ken! Maar mede door de commentaar is het tactische steekspel wel geniaal om naar te kijken.
Wat een snelheid dat die mannen halen!


En over sportpersoonlijkheid van het jaar. Ik heb nooit gesnapt dat mensen daarmee bezig zijn.
De bekroning voor uw werk is toch de overwinning in uw wedstrijd, niet een stom beeldje op een gala. Ik vermoed dat het niet extra veel deuren open zet? Maar misschien onderschat ik dat.
Maar puur 'als prijs' (en niet dat je dan weer extra in de kijker staat), snap ik niet dat iemand hier waarde aan hecht.
 
Het probleem in Belgie zit vooral in de jeugd. Er is geen ijsbaan, er zijn geen trainers, de media duikt alleen 1 x in de vier jaar op (alleen bij medaillekansen) en er is geen geld .
Ge kunt ook geen topinfrastructuur aanleggen voor alle sporten he.

Moeten we ook ergens een bobsleeparcours uit de grond gaan stampen?
 
Bart Swings rijdt al jaren voor profploegen en verdient daar heel goed zijn boterham. (paar honderdduizend per jaar).
zou ik toch (heel erg) veel vinden. Niet dat hij het van mij niet mag verdienen maar als je niet Sven Kramer of Ireen Wüst heet dan lijken zo'n bedragen me toch sterk.
 
Bart Swings rijdt al jaren voor profploegen en verdient daar heel goed zijn boterham. (paar honderdduizend per jaar).

Het probleem in Belgie zit vooral in de jeugd. Er is geen ijsbaan, er zijn geen trainers, de media duikt alleen 1 x in de vier jaar op (alleen bij medaillekansen) en er is geen geld .
We zijn dus overgeleverd aan gekken, aan zonderlingen, die naaar het buitenland gaan en proberen daar dan hun niveau te verbeteren en wat geld te verdienen.

Alhoewel je niet moet twijfelen dat politici en media straks staan te drummen om naast Bart te gaan staan als hij terug is. Hopende dat het succes van GOUD ook op hen afstraalt
Alsof we ons belastinggeld aan niets nuttigers kunnen besteden... .
 
Ijshocky of curling zijn toch twee sporten waar we iets zouden kunnen in worden. Hoeveel ijsbanen met professionele omkadering zijn er eigenlijk in België.
 
zou ik toch (heel erg) veel vinden. Niet dat hij het van mij niet mag verdienen maar als je niet Sven Kramer of Ireen Wüst heet dan lijken zo'n bedragen me toch sterk.
Kramer verdient naar schatting zo rond 1,3 miljoen € per jaar. Dat is wel een pak meer dan een paar 100k hoor!

Sidenote: Swings moest in 2013 nog bedelen en rondkomen dmv crowfunding om zijn droom voort te zetten.
Hadden de mensen hem niet gesteund, dat was er nu GEEN gouden medaille geweest ..
Crowdfunding Bart Swings levert na tweede week 75.000 euro op

Hij verdient nu weldegelijk goed zijn boterham, naar schatting zeker 100+k per jaar. MAAR 9 jaar geleden aan de start van zijn carriere, was dat dus welgeteld 0€. Pas na een goed gevulde beurs dankzij die crowfunding actie is zijn carrière echt gelanceerd geraakt.

Hij heeft er véél moeten voor doen, om te geraken waar hij nu is hé. Want inderdaad overheidssteun is en was NUL komma NUL! Dus als je al die beginjaren er ook bijtelt, en je neemt het gemiddelde van al die jaren, dan is het nog altijd gene vette hé.

Hij moet NU oogsten, want het is pas de laatste jaren (sinds de OS van 2018), dat hij pas echt een 'beetje' geld aan het verdienen is hé.
En oh ja vergeet ook niet: Zijn entourage moet ook nog betaald worden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zit men dat Russische meisje zo te verdedigen die gepakt is op doping?
Louter omdat ze nog geen 16 is blijkbaar? Wel, dan moeten ze deelname onder die leeftijd ook maar verbieden.

Nu is het precies een slachtoffer. Ocharme toch.
 
Waarom zit men dat Russische meisje zo te verdedigen die gepakt is op doping?
Louter omdat ze nog geen 16 is blijkbaar? Wel, dan moeten ze deelname onder die leeftijd ook maar verbieden.

Nu is het precies een slachtoffer. Ocharme toch.
Omdat ze 15 is, dus minderjarig, en ze die doping wel zelf niet zal gaan halen zijn ergens in een steegje. En dat het systeem dat hier zeer waarschijnlijk voor verantwoordelijk is, verpersoonlijkt door haar coach, haar dan nog niet een minimum aan steun geeft ,wanneer ze nadat dit aan het licht komt een "slechte" prestatie neerzet.

Ik vind zo iemand een slachtoffer ja, alsof die op een dag gewoon heeft beslist om zich te doperen. Neen, die zal van jongsaf daarvoor wel onder druk gezet zijn, want de glorie voor het land is belangrijker dan het individu, en als zij het niet wou doen kon ze waarschijnlijk meteen vertrekken. Dat kind wordt nog niet oud genoeg geacht om in de meeste landen alcohol te drinken.
 
Omdat ze 15 is, dus minderjarig, en ze die doping wel zelf niet zal gaan halen zijn ergens in een steegje. En dat het systeem dat hier zeer waarschijnlijk voor verantwoordelijk is, verpersoonlijkt door haar coach, haar dan nog niet een minimum aan steun geeft ,wanneer ze nadat dit aan het licht komt een "slechte" prestatie neerzet.

Ik vind zo iemand een slachtoffer ja, alsof die op een dag gewoon heeft beslist om zich te doperen. Neen, die zal van jongsaf daarvoor wel onder druk gezet zijn, want de glorie voor het land is belangrijker dan het individu, en als zij het niet wou doen kon ze waarschijnlijk meteen vertrekken. Dat kind wordt nog niet oud genoeg geacht om in de meeste landen alcohol te drinken.
Niet met je eens.

Iemand van 15 is echt niet hersendood hoor. Meestal weten topsporters al vanaf de jeugd dat er doping bestaat. En dat ze daardoor sneller de Gouden Bergen kunnen bereiken.

Als ik al naar mijn omgeving kijk hoeveel profwielrenners in de dop (vanaf 14 jaar dus al!) nieuwsgierig zijn naar doping en dat maar al te vaak ook nemen, om maar te kunnen presteren bij de jeugd. En natuurlijk is er druk vanuit de entourage. en natuurlijk levert die entourage uiteindelijk de dopingproducten. Maar dat is hetzelfde voor een 15 jarige als voor een 17jarige als voor een 25jarige, enzv enzv.
Als Evenepoel doping wil da is het ook zijn entourage die levert.
 
Kramer verdient naar schatting zo rond 1,3 miljoen € per jaar. Dat is wel een pak meer dan een paar 100k hoor!

Sidenote: Swings moest in 2013 nog bedelen en rondkomen dmv crowfunding om zijn droom voort te zetten.
Hadden de mensen hem niet gesteund, dat was er nu GEEN gouden medaille geweest ..
Crowdfunding Bart Swings levert na tweede week 75.000 euro op

Hij verdient nu weldegelijk goed zijn boterham, naar schatting zeker 100+k per jaar. MAAR 9 jaar geleden aan de start van zijn carriere, was dat dus welgeteld 0€. Pas na een goed gevulde beurs dankzij die crowfunding actie is zijn carrière echt gelanceerd geraakt.

Hij heeft er véél moeten voor doen, om te geraken waar hij nu is hé. Want inderdaad overheidssteun is en was NUL komma NUL! Dus als je al die beginjaren er ook bijtelt, en je neemt het gemiddelde van al die jaren, dan is het nog altijd gene vette hé.

Hij moet NU oogsten, want het is pas de laatste jaren (sinds de OS van 2018), dat hij pas echt een 'beetje' geld aan het verdienen is hé.
En oh ja vergeet ook niet: Zijn entourage moet ook nog betaald worden.

Dat is ook wat ik zeg toch :) . Een Kramer en Wust zullen wel rijk geworden zijn, voor "al de rest" zou het me nog steeds verbazen.
 
Terug
Bovenaan