Olympische Winterspelen 2022

SomeDude

Well-known member
1920px-2022_Winter_Olympics_official_logo.svg.png



>>> Officiële website
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vond nog geen thread?

Anyway om met een valse noot te beginnen:

Pure schande imo
Ik heb die soap met veel ongeloof gevolgd... onwerkelijk. Ik verwacht niet dat ze haar Olympische droom opbergt maar om eerlijk te zijn hoop ik dat ze in 2026 er gewoon bij is maar dan voor een ander land en dan gewoon een medaille pakt, dat zou wel ultimate payback zijn. Ik zou alleszins nooit nog onder BOIC vlag willen uitkomen...
 

We leggen de focus op de Belgen en de grote competities. Er is geen vast startuur, we openen wanneer het ertoe doet. De ene dag is dat om 6u, de andere dag om 9u.
 
Toch sterke delegatie voor ons land:

Bart Swings zou een medaille "moeten" halen bijna op de massastart.
Kim Meylemans kan in een topdag evengoed een medaille pakken, zit daar dicht bij elkaar in de top en daar hoort ze ondertussen toch wel bij.
Loena Hendrickx, de Russen zullen met drie normaal outstanding zijn maar er kan er altijd ééntje de mist ingaan en met al de rest moet ze kunnen wedijveren.


En dan heb je er nog veel die wel echt moeten verrassen voor een medaille maar toch ook meer doen dan "gaan voor de ervaring" genre Florent Claude, Lotte Lie, Armand Marchant, Hanne en Stijn Desmet (shorttrack nu sowieso een sport waarin echt veel kan, remember Steven Bradbury), ... .
 
Vond nog geen thread?

Anyway om met een valse noot te beginnen:

Pure schande imo
Ik las dit nu pas op Sporza, zoals @Reverz vol ongeloof. Daar moet je als sporter toch compleet gek van worden. Ik weet niet wat haar opties zijn, maar ik zou in haar plaats toch echt niet meer met dezelfde sportfederatie willen werken. Daar kan je toch onmogelijk nog het minste vertrouwen in hebben. Topsport is hard, zeggen ze dan, maar moet het daarom zonder een minimum aan menselijkheid en respect gebeuren?


"Wat mij nog het meest kwaad maakt: blijkbaar stond ik na de Wereldbeker in Calgary begin dit jaar niet meer op de 1e plaats volgens die nieuwe criteria. Maar mijn mental coach, mijn trainer én mijn technisch directeur hebben dat niet tegen mij verteld, omdat ze mij niet wilden verontrusten."

Haar eigen omkadering kan ze eigenlijk ook maar beter buitenshotten.
 
Inderdaad, daar sta je dan als enige top-30 snowboardster niet op de Winterspelen terwijl je je in principe wel gewoon geplaatst hebt. Typische Belgische klucht weer :unsure:
 
Inderdaad, daar sta je dan als enige top-30 snowboardster niet op de Winterspelen terwijl je je in principe wel gewoon geplaatst hebt. Typische Belgische klucht weer :unsure:
Maar de regels waren duidelijk!!! :unsure:
Alleen hier in België kunnen ze er in slagen van een overwinning in een klein side event waar niemand van wakker ligt hoger in te schatten dan een 4de plaats in een stacked Wereldbeker event... waanzin. Is als een renner die 2de wordt in de Ronde van Vlaanderen maar niet naar het WK mag omdat die andere renner een kermiskoers gewonnen heeft. :help:
 
Die situatie is wel nog anders vind ik dan. Hier is het een beetje kosten-baten analyse. Wil je echt die kosten maken om iemand naar het andere eind van de wereld te sturen die eigenlijk kansloos is om datgene te halen waarop gemikt wordt (top 8)?

Als die spelen in Frankrijk zijn, sturen ze haar wrs. Maar nu vind ik het niet onlogisch dat ze wat strikter zijn in wie ze sturen. Hier zegt het BIOC gewoon van "we zien hier geen rendement is dus we doen het niet". Een limiet is er voor iets uiteindelijk ook, als ik dan lees dat er 4 mannen al pre-corona onder de 30 punten geraakt zijn en je weet dat je daarop afgerekend wordt... tja. Je moet ze ook geen stokken geven natuurlijk...

Dit vind ik persoonlijk véél minder dramatisch dat iemand die zich legit kwalificeert, 2 keer 4de wordt in een stacked WB event. Daar kon je ook niet de kaart trekken van "te duur/geen opbrengst" want ze sturen gewoon iemand anders.
 
Ik ben er vrij zeker van dat een aantal atleten zelf wel voor een deel of groot deel van de kosten kunnen bekostigen bij twijfelgevallen als dit.

Er zou bvb een ander systeem moeten zijn (mss bestaat die maar ben ik niet op de hoogte )

Internationale limiet gehaald: atleet mag gaan op eigen kosten.

Nationale limiet gehaald: atleet mag gaan op kosten van de staat.
 
Ik heb het niet helemaal in detail gevolgd, maar als ik het goed versta wordt een Belgische ranglijst opgemaakt op basis van regels die al lang geleden zijn bepaald en de eerste op die Belgische ranglijst mag naar de Spelen. De internationale ranglijst wordt blijkbaar helemaal anders opgesteld. Aangezien de Belgische regels al langer vast stonden, is het dan gewoon ook niet deels haar eigen fout (en die van haar entourage) dat ze heeft deelgenenomen aan de "foute" wedstrijden, of ze had dan toch tenminste op voorhand de Belgische regels moeten aanvechten. Als ik hierboven dan lees dat haar entourage dat doelbewust heeft verzwegen, heb ik ook wel het gevoel dat het serieus amateurisme langs hun kant is.
 
Ik heb het niet helemaal in detail gevolgd, maar als ik het goed versta wordt een Belgische ranglijst opgemaakt op basis van regels die al lang geleden zijn bepaald en de eerste op die Belgische ranglijst mag naar de Spelen. De internationale ranglijst wordt blijkbaar helemaal anders opgesteld. Aangezien de Belgische regels al langer vast stonden, is het dan gewoon ook niet deels haar eigen fout (en die van haar entourage) dat ze heeft deelgenenomen aan de "foute" wedstrijden, of ze had dan toch tenminste op voorhand de Belgische regels moeten aanvechten. Als ik hierboven dan lees dat haar entourage dat doelbewust heeft verzwegen, heb ik ook wel het gevoel dat het serieus amateurisme langs hun kant is.
Ja en nee , eerder de fout van de federatie

Wie veranderd er nu criteria 6 maanden voor HET evenement (terwijl ze daar 4 jaar de tijd voor hebben) ?
De belgische federatie blijkbaar.

Voor de verandering was 99% zeker van haar plaats enkel een blessure kon haar van de spelen nog houden.
Ze was dus zelf niet op de hoogte gebracht door de federatie en misschien deed haar entourage dat ook niet om haar te beschermen zodat ze geen onnodige risico's zou nemen op wedstrijd ?

Dus springt ze de laatste wereldbekers voorzichtiger om vooral niet geblesseerd te raken om naar de OS te mogen gaan.
 
Eerste competities zijn gestart, Canada onderuit in curling mixed.

En de Dufour-Lapointe zusjes zijn met twee ipv met drie precies en maar eentje (nipt) al rechtstreeks gekwalificeerd voor de finale in het mogulskieen. Cox vroeger ook wereldtop maar nipt door.

Canada wel al een 12-1 tegen Zwitserland in het vrouwen ijshockey. :D
 
Corona ook in het olympisch dorp, Riiber een van de favorieten voor de Noordse combinatie positief en geen spelen voor hem.
 
Nu ja we halen 'misschien' 1 medaille denk ik: Bart Swings. En dat zal het volgens mij ook gewoon zijn.
 
Mijn god, wat een rollercoaster in die race van Stijn Desmet!
1e start: hij glijdt uit bij inhaalmanoevre, maar race wordt ronde later herstart.
2e start: beter weg en 3e positie, wringt zich nr 2e en achter hem gaan ze onderuit. Maar hij krijgt penalty wegens hinderen van de anderen en vliegt er uit :(
 
Terug
Bovenaan