Marokko

TRUMP

Active member
Hallo

Iemand ervaringen mbt Tangiers?

Overigens. Kan iemand de officiele website voor een evisa voor mijn vrouw posten?

Google levert 100en sites maar allemaal geen officiële.

Hallo

Overigens. Kan iemand de officiele website voor een evisa voor mijn vrouw posten?

Voor Marokko hebt ge geen visum nodig denk ik.

Tangiers zelf nog niet geweest maar wel Agadir, ondertussen 25 jaar geleden als kind maar was wel gezellig stadje en leuke sfeer.

Met uitstap naar Marrakech en het befaamde plein daar.

Hallo

Aanraders in Tanger: grotten van Hercules met aansluitend het strand van Ba Kacem , Parc Perdicaris (prachtig uitzicht), RR Ice café (eten en drinken). Vele stranden en goed onderhouden parken. Autoke huren en naar Ain Lahsan rijden (uitgebreid eten en drinken voor geen geld), vervolgens de watervallen van Akchour bezoeken (prachtig bosrijk natuurgebied in de bergen). Chefchaouen (de Blauwe Stad) is er ook niet al te ver.

Necro.

Wij zouden met het gezien (2 kinderen van 11 en 13) tijdens de paasvakantie eens naar Marrakech willen gaan voor een goeie week. Beetje een combi maken van zwembad/strand vakantie en citytrip.

Ben zelf nog nooit naar Marokko geweest. Heeft er iemand tips? Do's en don'ts? Is het aangewezen met kinderen? Ik denk dan aan opdringerige verkopers zoals ik er in Cairo en Luxor veel ben tegengekomen.

Mocht er iemand zelfs tips hebben qua restaurants/hotels/te bezoeken zaken hoor ik het nog liever. :cool:

Necro.

Wij zouden met het gezien (2 kinderen van 11 en 13) tijdens de paasvakantie eens naar Marrakech willen gaan voor een goeie week. Beetje een combi maken van zwembad/strand vakantie en citytrip.

Ben zelf nog nooit naar Marokko geweest. Heeft er iemand tips? Do's en don'ts? Is het aangewezen met kinderen? Ik denk dan aan opdringerige verkopers zoals ik er in Cairo en Luxor veel ben tegengekomen.

Mocht er iemand zelfs tips hebben qua restaurants/hotels/te bezoeken zaken hoor ik het nog liever. :cool:

Recent geweest. Marrakech lijkt me geen probleem met kinderen, daar liepen veel gezinnen rond in de souks.

Necro.

In Marrakech heb je wel geen strand natuurlijk, moet je toch even voor rijden denk ik als ge naar de kust wilt.

Alleszins is dat zeker prima te doen met kinderen, 25 jaar geleden was het Djemaa El Fna plein niet enorm druk, hier en daar had je wat charlatans met slangen en apen die ze rond je nek legde en wat kraampjes die brol verkochten.

De Souk zelf was wel plezant om door te wandelen, wij hebben dat doen gedaan met een gids (via de reisorganisatie, geen locals) omdat je daar snel kan verdwalen blijkbaar. (wat er van waar is uiteraard)

In Marrakech heb je wel geen strand natuurlijk, moet je toch even voor rijden denk ik als ge naar de kust wilt.

Alleszins is dat zeker prima te doen met kinderen, 25 jaar geleden was het Djemaa El Fna plein niet enorm druk, hier en daar had je wat charlatans met slangen en apen die ze rond je nek legde en wat kraampjes die brol verkochten.

De Souk zelf was wel plezant om door te wandelen, wij hebben dat doen gedaan met een gids (via de reisorganisatie, geen locals) omdat je daar snel kan verdwalen blijkbaar. (wat er van waar is uiteraard)
Recent geweest. Marrakech lijkt me geen probleem met kinderen, daar liepen veel gezinnen rond in de souks.

Aanraders om te doen daar? Tripje boeken door het Atlas gebergte? Woestijntrip?

Ben ook aan't twijfelen nu tusssen Marrakech en iets als Essaouira dat aan zee ligt. Persoonijk willen mijn vrouw en ik liever de cultuur bezoeken maar dat zal niet vet zijn in een badstad. :)

Ben ook aan't twijfelen nu tusssen Marrakech en iets als Essaouira dat aan zee ligt. Persoonijk willen mijn vrouw en ik liever de cultuur bezoeken maar dat zal niet vet zijn in een badstad. :)

Wij zaten vooral in de woestijn. Marrakech was gewoon start- en eindpunt, dus heb niet direct zaken om aan te bevelen :unsure:
Typische zaken zijn het Bahia paleis en de Ben Joesoefmadrassa (maar beiden niet bezocht dus :p ). Dat bekend plein vond ik vreselijk (druk, maar vooral dat je non-stop aangeklampt wordt door verkopers enzo). Mocht je willen eten met zicht op dat plein vond ik restaurant Argana daar best OK.
De woestijn was ook nog wel ver rijden trouwens.

Atlas is op zich dichterbij. Je hebt daar ook een oude stad waar veel films opgenomen worden (Aït-Ben-Haddou).

Wij zaten toen (ook tijdens de paasvakantie) 2 weken in Agadir en hebben toen met de bus een tripje gedaan naar Marrakech dus enkel dat plein bezocht en de Souk.

Wel zijn we vanuit Agadir naar een nabijgelegen woenstijn gebied gegaan en heb ik met mijn vader 3u op ne kameel gezeten.

Nooit van zijn leven meer, heb 2 dagen mijne benen niet kunnen dichtdoen of plooien van de stijfheid. (no pun intented) :unsure.

Ervaringen met trein? Wij moeten een vlucht halen in Tanger en verblijven in Meknes. Twijfelen om een dag eerder te vertrekken, met de trein richting Tanger.

Terug
Bovenaan