Advies Google Phone is GBOX 100 % betrouwbaar? kan ik veilig bankzaken doen?

D

Deleted member 451

Guest
Naar aanleiding van deze thread dus

Lang verhaal kort:
Mijn vrouw werkt met een splinternieuwe Thaise HUAWEI waar amper apps op te downloaden zijn in EU, behalve via GBOX

Gbox is een soort van Virtual Machine (VMware) waar je wel alle google apps en nog zoveel andere kan downloaden, zonder dat je de benodigde play store hebt op je Native Phone.

Dat werkt prima. ik dacht dat je enkel die GBOX nodig had om de apps te downloaden, maar als je de GBOX nadien verwijderd,
zijn alle apps die je via Gbox hebt gedownload, ook weg!

Dus we zijn nu ietwat bang voor onze PC banking, via AXA.

Die axa app kunnen we dus niet via de normale weg downloaden, MOET via Gbox.
(want axa app is niet te vinden in de huawei store. enkel de playstore, die we dus niet hebben op die telefoon).



Nu maken we ons toch wat zorgen, dat haar rekening niet gehackt kan worden door die Gbox.
Ok het is wel de officiele APP van axa, maar staat dus toch in verbinding met die Gbox, want als je Gbox verwijderd, is de axa app weg..

Het bedrijf achter Gbox, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Op hun website zeggen ze dat ze in Singapore gevestigd zijn, maar veel meer weet ik er niet over.


Wat zouden jullie doen?
zouden jullie het betrouwen om bank verrichtingen te doen?

En tenslotte: ja ik weet het, stom van mijn vrouw om zo'n telefoon te kopen. Ze is Thais, en heeft die in Thailand gekocht. Moest per se een Huawei zijn want die is ze toch zo goed gewoon dat merk.......
 
Ik zou daar persoonlijk ver van weg blijven en een non-huawei toestel aanschaffen, hopelijk was het ding niet te duur?!
 
Basic Samsung gsm kopen, dat is wat ik doe.
Jep, was ook mijn idee.

Maar nu zit zij dus letterlijk nog met haar oude huawei, waarvan 30 % van het scherm zwart is (vlekken door te vallen), MAAR haar LINE account werkt daar nog op.
En om die line account over te zetten naar een nieuwe gsm, dan moet ze eerst een QR code genereren, en die inscannen op haar nieuwe phone.
Maar dat gaat dus niet, omdat die zwarte vlekken er voor zitten.
En die account is geregistreerd met een oude email adres of iets dergelijks...

Dus concreet:
ze heeft nog haar oude huawei met die vlekken op: voor LINE en haar bank zaken.
ze heeft dan haar nieuwe telefoon voor alle andere courante zaken.

(maar eigenlijk zou ze dus haar nieuwe telefoon moeten verkopen in Azië, en gewoon een basic samsung kopen idd)
 
Kun je daar geen screenshot van maken, die screen doosturen naar je Whatsapp of dergelijk en zo laten scannen?
Hebben we al geprobeerd, maar gaat niet, blijkbaar is die QR dan plots niet scherp genoeg of iets dergelijks...

Misschien moet ze gewoon een goedkopere phone kopen, ik dacht aan samsung A13 of zo.
En dan die 2e (nieuwere) huawei verkopen in haar land.
 
Terug
Bovenaan