Advies Google Phone huawei Y9 niets waard in EU ?

D

Deleted member 451

Guest
Hallo,

zit wat met vervelend probleem. we zijn net terug van Thailand, en mijn Thaise vrouw heeft daar dit nieuw toestel gekocht.

Ze kan er hier , vind ik, weinig mee doen,
want er staat geen play store op, dus ze kan weinig apps downloaden.

google maps, of onze axa home banking.... allemaal niet te vinden op de "huawei store".


sorry als ik wat amateuristisch klink, ik zelf ken er ook weinig van, maar ik zweer dan ook bij samsung, en heb een hekel aan huawei dus ik kan er niet veel over zeggen.
maar ja, vrouwlief vind huawei de mooiste camera's hebben... welnu ik denk dat ze toch een slechte telefoon heeft gekocht voor in Europa te gebruiken....


Is hier nog iets aan te doen? kan je dat resetten naar europese instellingen? wellicht niet zeker?
 
Wel nog een vraagje over die GBox...

Het lukt idd zo om google apps en onze axa bank app te downloaden.
Maar.
Bij die icoontjes staat wel telkens het G logo van die gbox...
Is dat 100 procent safe?


Zou nie willen dat haar bankrekening geplunderderd word en dat axa niet tussenkomt omdat we zelf de app via die gbox hebben gedownload...
 
die is exact hetzelfde denk ik.
een niet officielle bank app kan geen verbinding maken bij mij (of op een toestel waarop gefoefeld is)
Maar opgepast, ik ben ook geen security expert en dus weet dit niet 100%
 
Er is geen twijfel dat Huawei goeie modellen op de markt heeft los van de Google services. Het is toch nog altijd beter om gewoon een compatibele smartphone te kopen als die Google services zo belangrijk zijn. Gbox is 1 van de vele emulators in omloop zoals Gspace, Lighthouse, etc en kunnen elk moment stoppen met werken. Dat is enkel goed voor de mensen die er wat van kennen om daar wat mee te prutsen ongeacht of dat nu veilig is of niet. Daarnaast zullen jullie er ook geruster op zijn wetende met officiële apps te werken zoals ik je hier bezig hoor.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan