Olympische Winterspelen 2022

....Als geluk een zware doorslaggevende factor zou zijn dan kan zoiets gewoon niet.
Ik geloof dan ook niet dat het "geluk" hoeft te zijn of je onderuit gaat. Er zit heel veel kunde en concentratie bij. In deze OS ging ze plat zonder dat ze een tegenstander raakte. Want dat kan natuurlijk wel zomaar, dat er een andere schaatser tegen je aan botst. Daar zit dan wel weer een element van "geluk" in.
Iemand als Schulting weet deze laatste factor vaak positief te beinvloeden doordat ze van begin af op kop gaat rijden. Kost veel meer energie, maar de kans dat je uit de ellende blijft wordt wat groter.

Terwijl de Hollandse tv het kunstschaatsen (Loena!) live volgt, slapen ze bij sporza rustig door. Een herhaling van de afdaling krijgt prioriteit.

Spannede wedstrijd ice hockey USA en Slovakia, met nog 4 sec maakt SVK gelijk en in shootouts kan USA niet scoren en SVK wel. USA eruit dus.

Kamila Valijeva had nog 2 andere producten voor het hart in haar bloed
Ik heb er géén problemen mee als ze niet op de dopinglijst staan.

Maar 3 middeltjes voor hartproblemen? Dat kind is 15 jaar en is in feite dus al hartpatiënt omdat ze haar lichaam continue te hard forceren? :unsure:

Zoals hier en ook door de WADA zelf reeds aangehaald: Misschien moeten ze de regels wijzigen zodat ook een 'entourage' kan geschorst worden.
En moet de minimumleeftijd voor topsport op 16 jaar geplaatst worden.

En een leeftijdsgrens is ook niet waterdicht. Er gaan sowieso gevallen komen van Chinezen of Russen die in werkelijkheid 15 jaar zijn, maar volgens hun paspoort juist voor de OS 18 zijn geworden.

Moet dat dan als topsport gepromoot worden natuurlijk ...
Ik zou turnen niet graag willen afvoeren van de sportagenda's.

Verder moeten we misschien eens wat minder rigide omgaan met minderjarig en meerderjarig. 18 is een arbitrair getal.
Nadia Comăneci was op haar best toen ze 15, 16 was en die Russische Valieva is op dit moment zoveel beter dan de rest van het veld in kunstschaatsen. Misschien wordt ze wel nooit meer zo goed als ze nu is!

Ik zou turnen niet graag willen afvoeren van de sportagenda's.

Verder moeten we misschien eens wat minder rigide omgaan met minderjarig en meerderjarig. 18 is een arbitrair getal.
Nadia Comăneci was op haar best toen ze 15, 16 was en die Russische Valieva is op dit moment zoveel beter dan de rest van het veld in kunstschaatsen. Misschien wordt ze wel nooit meer zo goed als ze nu is!
En moeten we dat gaan promoten? Wat mij betreft niet

Want als je iets beter kan omdat je jong bent (dus meestal nog niet eens volgroeid) ...

En moeten we dat gaan promoten? Wat mij betreft niet
Het gaat mij niet om promoten. Wel om vast te stellen dat in sommige sporten een zeer jong lichaam nu net een voordeel geeft tov oudere meer mature sporters.
Meestal is dat niet zo, maar in een paar sporten dus wel.

Het gaat mij niet om promoten. Wel om vast te stellen dat in sommige sporten een zeer jong lichaam nu net een voordeel geeft tov oudere meer mature sporters.
Meestal is dat niet zo, maar in een paar sporten dus wel.

Als je deze sporten op OS zet en geen minimum leeftijd dan promoot je ze ;)

Geen live uitzending van Sporza voor het short track. Wel een herhaling van "Blokken".

Dat is waar we staan qua media en sport

Wel live short track bij de Hollanders en de Franstalige Belgen.

Arm Vlaanderen

Terug
Bovenaan