Olympische Winterspelen 2022

Net eens gekeken naar schaatsen short track bij de dames, ligt dat aan mij of gaat dat echt vrij langzaam?
Ik heb zo precies de indruk dat ik met weinig moeite die zou kunnen bijhouden. Behalve mss in die bochten, dat lijkt me nog moeilijk om niet weg te schuiven.
Maar het lijkt echt alsof ze niet eens moeite doen om zo snel mogelijk gaan.

Ik ken die sport wel niet, mijn enige ervaring daarmee is de weinige bezoekjes op schaatspistes die ik gedaan heb :D
 
Net eens gekeken naar schaatsen short track bij de dames, ligt dat aan mij of gaat dat echt vrij langzaam?
Ik heb zo precies de indruk dat ik met weinig moeite die zou kunnen bijhouden. Behalve mss in die bochten, dat lijkt me nog moeilijk om niet weg te schuiven.
Maar het lijkt echt alsof ze niet eens moeite doen om zo snel mogelijk gaan.

Ik ken die sport wel niet, mijn enige ervaring daarmee is de weinige bezoekjes op schaatspistes die ik gedaan heb :D
Die gaan 50km/u he :D
 
Die gaan 50km/u he :D
En is dat veel? Want het is natuurlijk schaatsen op ijs, dus de fysica speelt wel in hun voordeel.
Als ik nu rondjes zou gaan doen als totaal onervaren schaatser met hun schaatsen, ga ik dan ook al bijvoorbeeld 40km/u halen?
Of moet je echt wel supergoed zijn om 50km/u te kunnen halen?
Ik heb daar dus totaal geen inzicht over :p
 
Choi favoriet , schulting misschien van kop af op de grote motor, de katachtige passeermoves van Fontana of de stalen zenuwen van Desmet?
 
En is dat veel? Want het is natuurlijk schaatsen op ijs, dus de fysica speelt wel in hun voordeel.
Als ik nu rondjes zou gaan doen als totaal onervaren schaatser met hun schaatsen, ga ik dan ook al bijvoorbeeld 40km/u halen?
Of moet je echt wel supergoed zijn om 50km/u te kunnen halen?
Ik heb daar dus totaal geen inzicht over :p
Dunno maar vind dat toch niet traag :D

Wat een rare B-finale, een die een rondje mag pakken en de canadezen die niet doorhebben dat ze zijn aangekomen en er dus nog een extra bijdoen :laugh:
 
Stom dat die laatste bocht nu niet in beeld gebracht was voor de 4e plaats. Ok geen medaille, maar ze lijkt daar toch via 1 beweging 3 andere vrouwen voorbij gegaan te zijn.
De top3 net iets te sterk lijkt mij. Wel drummen, zo met zijn zevenen.
 
Terug
Bovenaan