Herman De Croo
Well-known member
Elektriciteit conform maken, en extra punten voorzien, is niet gewoon de frontjes van de stopcontacten veranderen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb de foto's nog eens bekeken op een groter scherm en op basis van de foto's lijkt de herstelling in de hal toch wat meer werk:Ja, maar ik ken er helemaal niets van... Uiteindelijk zal hij het toch oplossen zoals hij wil. Nu, hij zei wel dat er qua barsten een verschil is tussen de barsten in de hall en die in de living/kamers. Die in de living zal hij tapissieren (met vliesbehang) en dat was veel arbeidsintensiever.
Het was vooral de living die veel werk zou kosten.
Helemaal akkoord, dit is een zeer belangrijke nuance om te maken en sommigen kunnen daar precies niet door kijken.Niet akkoord. Lacuca zoekt iemand om het allemaal uit handen te nemen voor hem. Jij vergelijkt met zoveel mogelijk zelf doen. Appels en peren vergelijken.
Imho denk ik dat zijn ene post wat te duur zal zijn, een andere wat te goedkoop en in the end als hij alles doet zal het wel uitliddelen. Vooral als je er tevreden verhalen over hoort, zou ik niet direct de bodem proberen onderhandelen.
Die kerel vraagt even 22k das meer dan wat een gemiddeld gezin op jaarbasis verdient.
Ik veronderstel dat die 110m² de grondoppervlakte is ? Die gaat de schilder niet verven hé, de oppervlakte van uw muren en plafonds zal (hopelijk) wel wat hoger zijnWij laten ons nieuwbouwappartement voor de eerste keer schilderen. Is 110 m² en zit alles in. Nakijken op barsten en deuken, opkitten, primer en twee lagen + 7 binnendeuren. Ongeveer €8500 inc BTW.
Maar dan nog is het tamelijk prijzig vind ikJaja, uiteraard. Maar om een idee te geven v/d grootte v/h appartement. Dat is uiteraard duur, en een fameuze investering. Heb ook veel kennissen en vrienden die niet snappen waarom we er zelf niet aan beginnen. Wij hebben zelf absoluut geen technische aanleg, werken beide voltijds en met een kleuter is het voor ons een "luxe" om het te laten doen. Zeker omdat het nieuwbouw is en we het graag een eerste keer deftig laten afwerken. Erna over schilderen voor een andere kleur bvb is geen probleem. Ook het deftig schuren zonder met de miserie van opkuis te zitten is voor ons een plus, zeker omdat we wss al in het appartement zullen wonen.Ik veronderstel dat die 110m² de grondoppervlakte is ? Die gaat de schilder niet verven hé, de oppervlakte van uw muren en plafonds zal (hopelijk) wel wat hoger zijnMaar dan nog is het tamelijk prijzig vind ik
+ in die 22K zit ook nog eens heel wat materiaal (zowel verbruiksmateriaal als herbruikbaar gerief dat afgeschreven wordt)Ik denk dat een gemiddeld gezin wel meer dan 22k op een jaar verdient ze.. 22k op een jaar, dat is 916€ per maand per persoon als zowel vader als moeder werken..
Er staat nog niets op papier....Die 635 euro voor dat elektrisch materiaal in mijn vorige post is wel netto prijzen zonder BTW en ook zonder alle materialen die hij nodig heeft als hij ook nog stopcontacten gaat bij plaatsen, dus voor die 3000 euro aan elektriciteitswerken dat die wilt doen is toch maar heel laag gerekend met zijn uren als hij daar nog eens BTW bij telt. Stel dat die klusjesman een kleine 1000 a 1250 materialen telt met BTW + winstmarge ingerekend. Dan heeft hij als hij een uurloon van 45 euro telt wat al veel is voor in de bouw. Is dat 1 week werk voor alle elektriciteitswerken.
Is het mss niet eens beter als TS zijn offertes is upload want iedereen heeft hier het gevoel dat die klusjesman TS in het zak probeert te zetten.
Inderdaad. Mensen bekijken het teveel vanuit hun eigen perspectief. Als LC iedere frank wou uitsparen, had hij het zelf wel gedaan. 19k lijkt op het eerste zicht veel, maar als je dan leest over hoeveel verschillende soorten prulwerkjes het bijkomend allemaal gaat, daar kruipen serieus wat werkuren in, ook als je het zelf zou doen. En zeker als je het dan ook nog eens deftig wil doen.Niet akkoord. Lacuca zoekt iemand om het allemaal uit handen te nemen voor hem. Jij vergelijkt met zoveel mogelijk zelf doen. Appels en peren vergelijken.
Imho denk ik dat zijn ene post wat te duur zal zijn, een andere wat te goedkoop en in the end als hij alles doet zal het wel uitliddelen. Vooral als je er tevreden verhalen over hoort, zou ik niet direct de bodem proberen onderhandelen.
Maar enfin, jij hebt het keuringsverslag toch gelezen op het begin, niet? Dat was toch echt geen werk... Voor 5000-6000 euro kan je de volledige elektriciteit laten vervangen door een elektricien incl het opmaken van de schema's waar altijd tijd in kruipt (maar wel aanwezig bij lacuca). Het prulwerk dat gedaan moet worden in lacuca's woning is echt niet het equivalent van 3k hoor...Elektriciteit conform maken, en extra punten voorzien, is niet gewoon de frontjes van de stopcontacten veranderen.
Voor een normaal huis kostte het bij mij al rond de 5-6K voor enkel het materiaal (+ de elektricien die 2 dagen de kast is komen bekabelen) al de rest heb ik zelf gedaan. En dat was dan nog maar simpele schakelaars en stopcontacten, geen domotica.Maar enfin, jij hebt het keuringsverslag toch gelezen op het begin, niet? Dat was toch echt geen werk... Voor 5000-6000 euro kan je de volledige elektriciteit laten vervangen door een elektricien incl het opmaken van de schema's waar altijd tijd in kruipt (maar wel aanwezig bij lacuca). Het prulwerk dat gedaan moet worden in lacuca's woning is echt niet het equivalent van 3k hoor...
Er heerst hier echt een foute perceptie dat elektriciteit duur is.