Offerte voor schilderwerken, herstellen barsten en elektriciteit: correcte prijzen?

Een vaste prijs om de elektriciteit conform te maken.
Je weet nooit wat je tegen komt. Voor hetzelfde geld scheur je serieus je broek

Beetje vage offerte... Hoop dat hij dan op zijn minst zegt welke soort verf hij gebruikt. Maar langs de andere kant als je zijn werk kent en tis picobello, das ook al veel waard de dag van vandaag.

Ivm de elec, duizend en één keuzes. Je gaat toch zelf kiezen wat er moet geplaatst worden mag ik hopen?
Budget hebben is leuk maar als je de kennis niet hebt toch maar beter wat rondneuzen op internet denk ik / aan vrienden, familie rondvragen.

19000 euro voor een beetje schilderwerk?? Voor dat geld hadden wij een nieuw dak en zonnepanelen? Vorige week is per toeval de schilder bij ons geweest voor 1 muur: Volledig behang eraf, gaatjes dichtplamuren, schuren, barsten bovenaan opvullen, opnieuw behangen en 2x laag everf erop. 500 euro all in...
500 euro voor 1 muur? Dat is pas veel

Als je groot huis hebt is dat 2 weken werk voor paar man dus dan is 19k niet gek veel. Nieuwe dak is veel sneller gedaan

Inclusief materiaal? Ik vind dat correct. Dat zal toch een dikke dag werk zijn als hij wacht tussen de lagen. 40euro/u en nog eens 75 euro materiaal.
Maar waarom zou 19k dan veel zijn?
Dat zijn 38 muren aan die prijs, pakt per kamer 4 muren en plafond dus 8 kamers.
Keuken, badkamer, 3 slaapkamers, inkom, hal en garage en je bent aan 8 kamers :p

(Zou het ook nooit laten doen voor die prijs hoor, hier is deel door bevriend schilder gedaan en deel door mezelf voor 2k all in)

Maar waarom zou 19k dan veel zijn?
Dat zijn 38 muren aan die prijs, pakt per kamer 4 muren en plafond dus 8 kamers.
Keuken, badkamer, 3 slaapkamers, inkom, hal en garage en je bent aan 8 kamers :p

(Zou het ook nooit laten doen voor die prijs hoor, hier is deel door bevriend schilder gedaan en deel door mezelf voor 2k all in)
Ik vind het niet teveel, maar je hebt wel het schaalvoordeel bij 8 kamers. Afplakken is eenvoudiger en in verhouding minder werk, grotere potten verf, je moet niet wachten tussen de lagen, uw materiaal moet ge geen 38x uitladen,..

Als ik bij onze leverancier kijk en voor al het schakelmateriaal zonder afdekplaatjes en alles voor het elektrisch bord te vervangen zonder de materialen voor aarding kom ik aan een inkoopprijs bij leverancier van ongeveer 635 euro.
Dan blijft er nog 2365 euro voor uren. Als hij dan 2 weken dus 10 dagen 8 uur per dag bezig is dan is zijn uurloon 29.56 euro. Redelijk goedkoop gerekend voor de elektriciteit conform te maken en nieuwe afdekplaatjes. Want nieuwe afdekplaatjes alleen gaat niet want je hebt een veel te oude reeks dus hij moet alles vervangen (binnenwerk+afdekplaatjes) en dan kost het materiaal alleen al 635 euro. En zijn uurloon zal nog lager uitkomen want ik heb gerekend zonder afdekplaatjes dus die moet je er nog bij rekenen. Dus dan zeker niet twijfelen als hij dat voor 3000 euro wilt doen.

Mijn ervaring met zulke websites om offertes te vragen is niet goed te noemen. Puur nattevingerwerk. Als voorbeeld, voor een zandstraling van een trap ontving ik twee offertes waarvan de ene prijs dubbel zo hoog lag als de andere prijs voor hetzelfde werk.
Ooit de prijs gevraagd om een plafondventilator op te hangen via zo'n website.
2 offertes verkregen: ééntje van 100€ en de andere van 500€. Ik vind dat verschil toch groot sé. :laugh:

Aan de topicstarter: Als je nog 3 jaar zou kunnen wachten met de herstellingen, kom je dan niet in aanmerking voor de Vlaamse Renovatiepremie?

Als ik bij onze leverancier kijk en voor al het schakelmateriaal zonder afdekplaatjes en alles voor het elektrisch bord te vervangen zonder de materialen voor aarding kom ik aan een inkoopprijs bij leverancier van ongeveer 635 euro.
Dan blijft er nog 2365 euro voor uren. Als hij dan 2 weken dus 10 dagen 8 uur per dag bezig is dan is zijn uurloon 29.56 euro. Redelijk goedkoop gerekend voor de elektriciteit conform te maken en nieuwe afdekplaatjes. Want nieuwe afdekplaatjes alleen gaat niet want je hebt een veel te oude reeks dus hij moet alles vervangen (binnenwerk+afdekplaatjes) en dan kost het materiaal alleen al 635 euro. En zijn uurloon zal nog lager uitkomen want ik heb gerekend zonder afdekplaatjes dus die moet je er nog bij rekenen. Dus dan zeker niet twijfelen als hij dat voor 3000 euro wilt doen.
Dus het conform maken van de elektriciteit kost in mijn geval 10 dagen fultime werk? Heb je je gebaseerd op het keuringsverslag ?

Ooit de prijs gevraagd om een plafondventilator op te hangen via zo'n website.
2 offertes verkregen: ééntje van 100€ en de andere van 500€. Ik vind dat verschil toch groot sé. :laugh:

Aan de topicstarter: Als je nog 3 jaar zou kunnen wachten met de herstellingen, kom je dan niet in aanmerking voor de Vlaamse Renovatiepremie?
Voor die paar 100 euro gaan we daar nu toch niet mee wachten:) Maar bedankt voor de tip!

Ja alles hij zegt alles te vernieuwen en conform te maken en dan ook nog lichtpunten laten verdwijnen. Mss komen er nog mankementen naar boven als hij bezig is. Dus als je dan slim zijt en hij zegt comform maken van installatie kan hij ook geen extra's aanreken als er iets bijkomt wat niet conform is. Maar hij moet zowiezo al voor het bedrag van 635 euro aan materialen kopen als hij alle afdekplaatjes wilt vernieuwen (die jij nu hebt staan bestaan niet meer en worden ook niet meer gemaakt) en alle componenten in het elektrisch bord want ik zie da je met B-curves zit en zou aanraden om naar C-curve over te schakelen omdat deze langer houd bij piekstromen dan een B-curve.

Ja alles hij zegt alles te vernieuwen en conform te maken en dan ook nog lichtpunten laten verdwijnen. Mss komen er nog mankementen naar boven als hij bezig is. Dus als je dan slim zijt en hij zegt comform maken van installatie kan hij ook geen extra's aanreken als er iets bijkomt wat niet conform is. Maar hij moet zowiezo al voor het bedrag van 635 euro aan materialen kopen als hij alle afdekplaatjes wilt vernieuwen (die jij nu hebt staan bestaan niet meer en worden ook niet meer gemaakt) en alle componenten in het elektrisch bord want ik zie da je met B-curves zit en zou aanraden om naar C-curve over te schakelen omdat deze langer houd bij piekstromen dan een B-curve.
Hij heeft niet gezegd dat hij voor 3000 eueo alles zou vernieuwen he... Hij heeft gezegd dat hij de elektriciteit conform zal maken en al de de frontjes van de lichtschakelaars en stopcontacten zal vervangen, paar lichtpunten ( waar nu lampen hangen) dichtmaken en hier en daar wat stopcontacten bijmaken.

19 000 euro voor schilderwerken en wat correcties op het plasterwork, goed zot!

Voor 19k hebben wij alle ramen + schuifdeur + volledige plamuur van het huis binnen + elektriciteit gedaan

3000 euro voor wat potjes te vervangen? Wij hebben voor die prijs de hele elektriciteit opnieuw gedaan (slijpen en kabels trekken). Potjes zelf gekocht bij DMlights en laten plaatsen.

Schilderen hebben we allemaal zelf gedaan, wat gerief in de Gamma halen en desnoods wat familie laten meehelpen en in zones werken.

Die kerel vraagt even 22k das meer dan wat een gemiddeld gezin op jaarbasis verdient.

Blijf weg van de types die alles kunnen en alles doen.

Hij heeft niet gezegd dat hij voor 3000 eueo alles zou vernieuwen he... Hij heeft gezegd dat hij de elektriciteit conform zal maken en al de de frontjes van de lichtschakelaars en stopcontacten zal vervangen, paar lichtpunten ( waar nu lampen hangen) dichtmaken en hier en daar wat stopcontacten bijmaken.
Frontjes alleen vervangen gaat niet als u met een oude reeks van schakelaars en stopcontacten zit. Dan moet alles vervangen worden. Maar het is mss toch beter wat @Kaynez zegt dat je beter iemand anders zoekt en een echte elektricien en niet zo een klusjesman die wat klusjes opknapt want denk dat die u vanalles wijs aan het maken is om toch genoeg aan u te verdienen. Mss heeft hij op een andere plaats zo heel verlies gehad dat hij het geld bij u terug wilt recupereren. Ga gewoon op Google wat rond zoeken naar elektriciens en schilders en laat die eens komen voor prijsoffertes mss ben je dan de helft goedkoper gesteld.

19 000 euro voor schilderwerken en wat correcties op het plasterwork, goed zot!

Voor 19k hebben wij alle ramen + schuifdeur + volledige plamuur van het huis binnen + elektriciteit gedaan

3000 euro voor wat potjes te vervangen? Wij hebben voor die prijs de hele elektriciteit opnieuw gedaan (slijpen en kabels trekken). Potjes zelf gekocht bij DMlights en laten plaatsen.

Schilderen hebben we allemaal zelf gedaan, wat gerief in de Gamma halen en desnoods wat familie laten meehelpen en in zones werken.

Die kerel vraagt even 22k das meer dan wat een gemiddeld gezin op jaarbasis verdient.

Blijf weg van de types die alles kunnen en alles doen.
Niet akkoord. Lacuca zoekt iemand om het allemaal uit handen te nemen voor hem. Jij vergelijkt met zoveel mogelijk zelf doen. Appels en peren vergelijken.

Imho denk ik dat zijn ene post wat te duur zal zijn, een andere wat te goedkoop en in the end als hij alles doet zal het wel uitliddelen. Vooral als je er tevreden verhalen over hoort, zou ik niet direct de bodem proberen onderhandelen.

Als je goede referenties hebt van mensen die vinden dat ze correct betaald hebben én een goede kwaliteit kregen daarvoor, zal jouw offerte waarschijnlijk toch ook niet van de pot gerukt zijn?

Niet akkoord. Lacuca zoekt iemand om het allemaal uit handen te nemen voor hem. Jij vergelijkt met zoveel mogelijk zelf doen. Appels en peren vergelijken.

Imho denk ik dat zijn ene post wat te duur zal zijn, een andere wat te goedkoop en in the end als hij alles doet zal het wel uitliddelen. Vooral als je er tevreden verhalen over hoort, zou ik niet direct de bodem proberen onderhandelen.
Het enigste dat ik heb gedaan is schilderen en naar de winkel een bestelling ophalen. Die 3000 euro voor watstopcontacten is pure afzetterij

Terug
Bovenaan