Offerte voor schilderwerken, herstellen barsten en elektriciteit: correcte prijzen?

Dat is het probleem... Ik kan wel een offerte vragen bij een schilder (voor de schilderwerken, vliesbehangen, repareren van barsten) en voor de elektriciteitswerken , maar wie gaat dan al die kleine prullen doen? Als je daarvoor iemand laat komen, kost dat ook allemaal geld...
Is dat niet iets voor een aannemer algemene werken? Als je met architect werkt kan die ook wel inschatten of dat een Ok offerte is. Misschien eens bellen naar een archi?

Dat zijn vooral zeer vage offertes op die manier.
- Ik heb 4 offertes liggen voor ons heel huis te schilderen (240m² bewoonbaar). Bijplakken waar nodig, slissen, dagkanten met vlies en opnieuw glad zetten, primen nieuwe bezetting, alles afplakken, siliconen... Duurste was 8000 euro, goedkoopste 4612 euro - allemaal all-in. Afgaande op uw beschrijving vind ik het vrij veel.
Is ook een beetje logisch hé, die moet brolzaken doen, dan verwacht je ook een beetje vagere omschrijving zodanig dat daar nog een beetje marge is om iets erbij te nemen of om een meerkost te vragen of om ervoor wat meer te kunnen vragen.

Ik moet wel eerlijk zijn, mijn was 150m2 bewoonbaar. En daar was de offerte voor het schilderen al 10k. Bij de buren zat dat ook daarrond.

Ik heb uiteindelijk zelf geschilderd voor 800€... als het dan wat minder goed is, dan is het maar zo... 9k verdien ik niet op een maand.

we hebben recentelijk ook enkele kamers laten verven, en dat waren ook geen misse prijzen.
Als je zegt dat hij secuur te werk gaat, dan kan ik de prijs wel begrijpen. Dat is niet gewoon "lijm op een rol knallen en aan de muur plakken". Als die deftig zijn werk doen, vult/repareert die allerhande gaatjes, dan schuurt die dat op, etc etc.

Je kan altijd een andere offerte laten maken door iemand anders.

Deurklinken kunnen 100 euro kosten voor 5 paar maar ook makkelijk 1.000 euro. Type stopcontacten/schakelaars zoals gezegd kan ook al een groot verschil maken. Is hier iets over afgesproken?
Nu, prijs lijkt me sowieso niet compleet van de pot gerukt ofzo. Maar wel eerder aan de hogere kant van het spectrum. Als die man goed en op tijd werk aflevert, is dat niet zo erg.

Deurklinken kunnen 100 euro kosten voor 5 paar maar ook makkelijk 1.000 euro. Type stopcontacten/schakelaars zoals gezegd kan ook al een groot verschil maken. Is hier iets over afgesproken?
Nu, prijs lijkt me sowieso niet compleet van de pot gerukt ofzo. Maar wel eerder aan de hogere kant van het spectrum. Als die man goed en op tijd werk aflevert, is dat niet zo erg.
Neen, niets over afgesproken. De frontjes waren wel inbegrepen in de prijs, maar niets afgesproken over de kostprijs daarvan.

Heb nu via dit platform een offerte opgevraagd voor een elektricien: https://www.elektricien.vlaanderen/success?formUUID=3ba8a9d0-8274-11eb-9a18-1bdbf75110e4

Mensen die hier ervaring mee hebben?

Neen, niets over afgesproken. De frontjes waren wel inbegrepen in de prijs, maar niets afgesproken over de kostprijs daarvan.

Heb nu via dit platform een offerte opgevraagd voor een elektricien: https://www.elektricien.vlaanderen/success?formUUID=3ba8a9d0-8274-11eb-9a18-1bdbf75110e4

Mensen die hier ervaring mee hebben?
Mijn ervaring met zulke websites om offertes te vragen is niet goed te noemen. Puur nattevingerwerk. Als voorbeeld, voor een zandstraling van een trap ontving ik twee offertes waarvan de ene prijs dubbel zo hoog lag als de andere prijs voor hetzelfde werk.

Kijk een keer rond in je omgeving en vraag per e-mail wat offertes op waarbij de vakman ook de woning kan bekijken en op basis hiervan een offerte maken.

@ LaCucaracha

Als je de persoon en zijn werk kent in combinatie met tevreden familieleden zou ik niet meteen verder zoeken eerlijk gezegd.

Waar ik wel eens wat dieper zou naar kijken: die barsten in de gang - mij lijkt dat plakwerk helemaal los te zitten, indien dat zo is zou ik dat verwijderen (het deel dat los zit)/behandelen en opnieuw bezetten i.p.v. enkel de barst uitsnijden en plamuren.

@LaCucaracha ik zou die vloerplannen uit uw post verwijderen. 't is hier een klein groepje maar het blijft een publiek forum.

Ik ben wat verbaast dat zoveel volk laat schilderen. Met uitzondering van vides is dat nu iets wat iedereen kan. Betreft die conformiteit van de elektricteit: welke inbreuken staan er op het verslag bij verkoop? Want met elektriciteit kun je zo zot doen als je wil.

Kunt ook zelf uw stopcontacten of afdekplaatjes bestellen, wij hebben die toen bv. besteld bij DM Lights. Alle kleuren die ge wilt

Die 19k is wel heel vaag natuurlijk. Hier is iemand het heel huis komen schilderen. Primer + 2 afwerklagen met trimetal +(schuren, afkitten, barsten repareren, 7 deuren lakken,...) voor nog geen 9k dus ik vind het wel vrij duur wat hij vraagt

Het keuringsverslag stond van in het begin in de openingspost, jij had het gewoon niet gelezen.
Dan is die edit info wel niet gebruiksvriendelijk als dat niet in openingsposten komt!
Anyway dan nog is het meer dan gewoon wat dekseltjes vervangen zoals ook al andere hebben aangehaald

@ LaCucaracha

Als je de persoon en zijn werk kent in combinatie met tevreden familieleden zou ik niet meteen verder zoeken eerlijk gezegd.

Waar ik wel eens wat dieper zou naar kijken: die barsten in de gang - mij lijkt dat plakwerk helemaal los te zitten, indien dat zo is zou ik dat verwijderen (het deel dat los zit)/behandelen en opnieuw bezetten i.p.v. enkel de barst uitsnijden en plamuren.
Ja, maar ik ken er helemaal niets van... Uiteindelijk zal hij het toch oplossen zoals hij wil. Nu, hij zei wel dat er qua barsten een verschil is tussen de barsten in de hall en die in de living/kamers. Die in de living zal hij tapissieren (met vliesbehang) en dat was veel arbeidsintensiever.
Het was vooral de living die veel werk zou kosten.

Afgaande op de foto's is het schakelmateriaal nog een oude Niko-reeks. Je kan dus niet gewoon de frontjes vervangen, ook het binnenwerk moet worden vervangen --> aankoop en meer uren.
En de afwerking is dan inderdaad zo goedkoop of zo duur als je zelf wil. Hebben jullie de afwerking van de schakelaars/stopcontacten zelf al gekozen? Indien niet kan die mens eigenlijk onmogelijk een offerte inclusief materiaal maken, tenzij hij uitgaat van het goedkoopste wit materiaal.

19000 euro voor een beetje schilderwerk?? Voor dat geld hadden wij een nieuw dak en zonnepanelen? Vorige week is per toeval de schilder bij ons geweest voor 1 muur: Volledig behang eraf, gaatjes dichtplamuren, schuren, barsten bovenaan opvullen, opnieuw behangen en 2x laag everf erop. 500 euro all in...

Bijkomend als het op factuur is, kan je heb achteraf er nog op aanspreken indien er iets niet goed gedaan is geweest. Voor al die werken en op factuur lijkt mij die prijs niet overdreven.

Maar kan het goedkoper? zeker! alleen ga je er dan meer werk moeten insteken door offertes te vergelijken, planning maken van wie wanneer wat komt doen, dat opvolgend enz...

Terug
Bovenaan