Nvidia 30-series Launch

Een paar maanden geleden heb ik mijn MSI 2070 Gaming Z verkocht. Had ik beter niet gedaan want zoals de prijzen nu gaan ziet het er niet naar uit dat ik dit jaar nog iets deftig kan kopen aan een normale prijs.

Een paar maanden geleden heb ik mijn MSI 2070 Gaming Z verkocht. Had ik beter niet gedaan want zoals de prijzen nu gaan ziet het er niet naar uit dat ik dit jaar nog iets deftig kan kopen aan een normale prijs.

Ik gok/hoop ook op ergens halfweg/eind 2022 vooraleer we terug op de prijzen zitten van voor heel die shitshow begon. Kwestie komt het nog terug goed ... zolang die crypto bs het goed blijft doen zitten we met de gebakken peren.

Dat Nvidia/AMD ook maar het minste geeft om gamers is dikke bs. Als ge ziet dat ze nu 2x zoveel kaarten produceren als 2jaar geleden en nog niet aan de helft van de vraag kunnen voldoen ligt dat niet enkel aan de corona crisis en dat er plots 20-40% meer gamers zijn maar dat ze hele paletten kaarten per keer rechtstreeks aan miners verkopen. Hun "fixes" voor crypto mining tegen te houden zijn gewoon lachwekkend ... en waarom zouden ze? Ze hebben de tijd van de eeuw nu met crypto .. ge zou moeten zot zijn om eigen verkoop tegen te werken.

Alles met dank aan al die "get rich quick" dromers. Voor mijn part kan heel die bubble maar snel ontploffen ... maar tziet er niet naar uit.

Laatst bewerkt:
Absoluut en de prijzen lijken alleen nog maar te stijgen. Benieuwd wanneer er eens een daling komt in die zotte toestanden.
Zelfs een simpele 1080 Ti gaat niet weg onder de 600€.

Absoluut en de prijzen lijken alleen nog maar te stijgen. Benieuwd wanneer er eens een daling komt in die zotte toestanden.
Zelfs een simpele 1080 Ti gaat niet weg onder de 600€.

2dehands markt lijkt wat te stagneren nu qua prijs ... zit al bijna een jaar de 2dehandsmarkt af te schuimen. De piek lijkt voorbij maarja dalen is nog een ander paar mouwen. Enige waar ge eigenlijk nog waar voor u geld zou krijgen is als ge rechtstreeks bij AMD of Nvidia een kaart aan MSRP kunt bemachtigen ... al de rest van de opties is de moeite niet en veel te duur.

pro mining mensen zeggen dat het aan de pandemie ligt dat er schaarste is ... denk wel dat de meeste nieuwe gamers dan eerder voor een console gaan kiezen dan voor ineens zelf een pc te gaan bouwen voor €2000 (complete setup). Die kiezen gewoon voor het gemak en de prijs van een console. Tzullen er wel zijn die ineens voor pc gaming kiezen maar niet genoeg om die huidige markt te verklaren.

Verwacht niet dat Nvidia hun LHR (low hash rate) kaarten het lang gaan volhouden .. of mss lossen ze toevallig zelf nog eens een "fix" om ze unlocken ...

Laatste weken ineens wel hele rigs te koop op 2dehands met RTX 3070 / 3080 / andere high end kaarten te koop ... vraag me af of het is om die plotse daling in crypto waarde of dat het bedrijven zijn die mining rigs maken en verkopen met dikke winst. Zit trouwens niet te wachten op ex-mining kaarten ... khoop dat ze ze aan de straatstenen nie kwijtgeraken (unlikely maar alé)

Wachten en hopen zeker ... tzit nie anders op.

Check deze ...

https://www.2dehands.be/a/computers...42-ethereum-mining-rig.html?previousPage=home

https://www.2dehands.be/a/computers-en-software/overige-computers-en-software/m1697396392-mining-rig-10-x-3090-1190-mhs-nieuw-
ethereum-miner.html?previousPage=home

https://www.2dehands.be/a/computers...s-nieuw-ethereum-miner.html?previousPage=home

En dat is allemaal nog klein bier ... heb eens wa docu's gezien van die mining farms met duizenden graka's in gigantische hallen ... jah dan moet ge et nie ver gaan zoeken hé. Die gasten kopen letterlijk hele palletten graka's rechtstreeks bij de fabrikant aan.

M.a.w aan covid of aan gamers zalt nie liggen. Achja tijd voor een andere hobby zeker.

Laatst bewerkt:
Gpu's uit een mining rig van een ietwat deftige miner zijn echt wel ok om met te gamen trouwens. Die worden undervolted, draaien met lage power limit, en worden goed gekoeld aan zo laag mogelijke fan speed.

Gpu's uit een mining rig van een ietwat deftige miner zijn echt wel ok om met te gamen trouwens. Die worden undervolted, draaien met lage power limit, en worden goed gekoeld aan zo laag mogelijke fan speed.

Dat is een heel ander "can of worms" dat ik niet ga opendoen. Ga mij niet uitspreken of het slecht is of niet want ge moet echt vakkennis hebben en weten hoe de vorige eigenaar ermee omging. Onmogelijk om hier een duidend ja of nee op te antwoorden.

Ik zou gewoon uit principe al geen willen.

Laatst bewerkt:
Morgen een levering bij Megekko met Asus videokaarten volgens hun statement. ben es benieuwd hoever ik zal zakken van m'n 6de plaats....

Was ASUS niet de moeilijkste leverancier? Ik dacht gelezen te hebben dat dat vaak meer een handvol kaarten zijn (dus gespreid over alle types) die binnen komen hier.

Jammer genoeg niet nee. Ook m'n queue verlaagt niet mits er wel binnengekomen zijn..
Dus wrs gewoon geript door diegene die meer zullen betaald hebben wrs.

Vermoed dat er 1 kaart is binnengekomen oid en die in een full build is gestoken.

Weinig indicatie van shops die de wachtrijen negeren hoor. Megekko, Azerty en consoorten doen zelfs geen preorders meer dus er kan niemand kaarten bestellen die niet in stock zijn, zelfs niet aan courante prijzen.

Mijn 3080 order van Azerty is uiteindelijk ook geleverd aan de in januari geldende prijs, wachtrij is daar ook gerespecteerd.

Link gevonden via tweakers.

Bij evga kan je in een rij melden voor een video kaart https://eu.evga.com/produ...=GeForce+30+Series+Family
Als je aan de beurt ben kan je bestellen af fabriek.

Opgepast : komt van Taiwan, dus nog BTW + invoerkosten aan uw rekker. Wel nog steeds een stuk goedkoper dan hier.
Had me al ingeschreven een paar maand geleden. Die wachttijd is verschrikkelijk lang vermoed ik. Jammer dat je je positie wel niet kan zien.

Wat/waar zou de beste kans zijn om een 3080ti te bestellen aan een normale prijs?

Die ken je al vrees ik. Op 1 of andere manier in een kanaal zitten die stock updates volgt en proberen snipen.

Blijkbaar komt er geen 3080 TI FE dus ik verwacht niet dat je iets goedkoper zal vinden dan +- 1700 euro.

Terug
Bovenaan