Nvidia 30-series Launch

Heb op 2dehands ook den indruk dat de shameless moneygrab begint af te zwakken. Splinternieuwe kaarten die niet van dag 1 verkocht geraken aan de absurde scalperprijzen ... azo moeten ze et hebben. Hopelijk blijven ze er op den duur me zitten. Zelf hier in de B&S zie ik er staan (nieuwe FE kaarten) waar zelf niet op gereageerd wordt vanwege de absurde prijs (terwijl maand of 2 terug dat er geen 10 seconden zou opgestaan hebben)

Alé nog een paar maand geduld zeker en hopen dat het tegen et einde van het jaar mss terug iet of wat doenbaar wordt qua prijzen (daarom niet MSRP maar toch niet 2x zoveel ook)

Had het niet verwacht eigenlijk dat de piek al voorbij zou zijn. Laten we hopen dat er niet weer 1 of andere bullshit crypto boom aankomt.
 
Is ook zo. Er verschijnen méér tweedehands kaarten.
Alleen vragen sommigen er prijzen voor die duurder zijn dan een nieuwe kaart.
Het ding is dat de scalpers zich nu aan het verbranden zijn en in snelheid worden gepakt op winkels die al verlagen. Zie je op tweedehands nog 3070's voor 1250 staan terwijl alternate nieuwe in stock heeft voor 1050.

Het lag dus echt wel duidelijk aan de miners. Die zijn gestopt met alles op te kopen sinds crypto in elkaar gestuikt is en beginnen ook wat te dumpen. Direct neerwaartse druk op de prijzen.
 
AMD kaarten hebben eigenlijk van int begin nog cava verkrijgbaar geweest ... enkel aan absurde prijzen. Heb laatste tijd nog niet gekeken naar de shops. Eens zien wat de prijzen zijn tegenwoordig op scalpernate.

EDIT: Nja nog altijd €1000 voor ne 6700XT en 1200-1300 voor ne RTX3070 .. nee bedankt, ik wacht nog even.

Hopelijk blijven ze zitten met die kaarten ala rtx2060 en gtx1650 die ze in allerijl terug beginnen fabriceren zijn en prijzen op plakten om van achterover te vallen. Ofwel dat ze ze moeten beginnen dumpen aan veel lagere prijzen.

Btw check den dezen zijn ghetto mining rig https://www.2dehands.be/a/computers...-2021-facture-minage-eth.html?previousPage=lr :p
 
Laatst bewerkt:
Laat maar dalen die prijzen.
Dan kan ik eindelijk eens een kaart kopen voor BF 6.😃

Onder de 1000 € voor een EVGA 3070 :

 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg een paar dagen geleden telefoon van Informatique.nl met de vraag of ik mijn bestelling van MSI GTX 3080 wou omwisselen naar een "vergelijkbare" 3070 omdat die beter op voorraad zijn, wel voor 300-400 euro boven de prijs die ik al betaald heb voor die 3080. Euh, nee dank u, ik wacht wel ^^
 
Heb men pc helemaal klaar se, heb RTX3090 zitten. Kreeg wel slechte FPS dus dacht dat ik ze had verneukt na nieuwe thermal pads + paste aan te brengen. Blijkbaar moest ik hem gewoon reseaten en bam, sweet performance.
 
Ik kreeg een paar dagen geleden telefoon van Informatique.nl met de vraag of ik mijn bestelling van MSI GTX 3080 wou omwisselen naar een "vergelijkbare" 3070 omdat die beter op voorraad zijn, wel voor 300-400 euro boven de prijs die ik al betaald heb voor die 3080. Euh, nee dank u, ik wacht wel ^^
Erg dat men dit ook maar durft voor te stellen. Opleggen om van een 3080 naar een 3070 te gaan?

Besef wel dat de kans reëel is dat je huidige bestelling niet meer zal geleverd worden gezien de AIB's allemaal met LHR versies gaan komen die mogelijk nieuwe SKU's zullen zijn met de melding dat de huidige SKU's uit productie gaan.
 
Heb men pc helemaal klaar se, heb RTX3090 zitten. Kreeg wel slechte FPS dus dacht dat ik ze had verneukt na nieuwe thermal pads + paste aan te brengen. Blijkbaar moest ik hem gewoon reseaten en bam, sweet performance.
Wat bedoel je met reseaten? Uit en in steken?
 
Erg dat men dit ook maar durft voor te stellen. Opleggen om van een 3080 naar een 3070 te gaan?

Besef wel dat de kans reëel is dat je huidige bestelling niet meer zal geleverd worden gezien de AIB's allemaal met LHR versies gaan komen die mogelijk nieuwe SKU's zullen zijn met de melding dat de huidige SKU's uit productie gaan.
Dan zal ik mij daar bij neerleggen. Ik heb 2 bestellingen lopen van toen ze nog 800 euro stonden maar ik ga echt geen 2000 euro geven voor een graka-upgrade :p Mijn ganse pc is niet eens zoveel waard.
 
ja blijkbaar als er zelfs 1 mm niet goed zit kan dat gebeuren. Wist dit ook niet, maar lesje geleerd. Heb het ontdekt met gpu-z waar ik zag dat hij werkte op pci 1.0 ipv 3.0/4.0
 
Het gaat de goede kant op met tweedehands prijzen.
Deftige 3080's voor 1400 €. Nog duur maar minder pijnlijk.
 
Het gaat de goede kant op met tweedehands prijzen.
Deftige 3080's voor 1400 €. Nog duur maar minder pijnlijk.
Idd ... zie de AMD 6700XT's op 2dehands (nieuwe van scalpers) ook zakken naar €650-700. Komt al iet of wat in de buurt van msrp. Ik ga iig voor die graka ... zal echt content zijn dat ik mij aan heel die shitshow niet meer moet ergeren als ik eindelijk ene heb (aan iet of wat normale prijs welliswaar)
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Terug
Bovenaan